כיצד לבחור גופי תאורה לגינה

בחירת גופי תאורה לגינה כמוה כבחירת צבעים לסלון. למי שיש גינה בבית יודע כי במרבית הזמן בחודשי האביב הקיץ והסתיו אוהבים לשבת בגינה וליהנות מהאוויר הצח, מריח הפרחים והפריחה ומהנוף היפה. גינת היא מקום שיושבים ונהנים ממנה גם בשעות הערב והחשיכה, ולכן יש להאיר אותה באופן כזה שישתלב במראה הכללי של הגינה וייתן לה תחושה של אווירה טובה ורגועה.

כאשר אנו מדברים על תאורה לגינה יש להפריד בין גופי תאורה לגינה לבין מנורות, כלומר בין נורה למנורה. גופי תאורה מתחלקים לכמה סוגים עיקריים. כשמדובר בגינה ביתית או ציבורית יש שלושה סוגים של גופי תאורה שניתן לקחת בחשבון:

גופי תאורה עם חוט להט – גופי תאורה אלה עדיין קיימים בשוק למרות שהמדינה החליטה לאסור את היבוא שלהם לארץ מטעמי חיסכון באנרגיה. האור היפה והרך שמייצרות נורות אלה מאד יקר להפקה, ועקב התלות הזו במקורות אנרגיה שמחוץ למדינה, החליטה המדינה לאסור על יבוא נורות אלה, כדי לחסוך בהוצאות האנרגייה של המדינה כולה. בנורות אלה מומלץ להשתמש בחסכנות, ולא בכל הגינה עקב צריכת החשמל הגדולה שלהן, ובגלל נטייתן להתקלקל מהר. אם אתם חייבים את סוג האור הזה השתמשו בגופי תאורה אלו בחסכנות ובמידה.

נורות פלורוסנטיות – על מנת להאיר שטחי גינה גדולים או מרחבים גדולים מוטב לבחור בסוג גופי התאורה של הפלורוסנט. תאורה זו איננה "לבנה" כמו נורות הלהט, אלא שצבעם ירוק כחול בטמפרטורה שלהם, אבל אלה גופי תאורה לגינה שחוסכים לכם כסף רב בהוצאות החשמל, וניתן לעשות בהם שימוש נרחב בכל פינות הגינה. המגמה היום בארץ היא להחליף את  נורות הלהט בנורות פלורסנט, וכיום ניתן למצוא נורות פלורוסנט בעלי טמפרטורה הרבה יותר חמה מהנורות הישנות, שאכן הפיצו אור קר יותר וירקרק.

 נורות LED לגינהגופי תאורה לחצר מסוג לד יותר יקרים מיתר גופי התאורה, אך לטווח הארוך הם חוסכים חשמל רב. נורות מסוג לד מחזיקות מעמד זמן רב, ואין צורך להחליפם בתדירות גבוהה. נורות אלה מאד מתאימות להאיר שבילים, ולסמן מעברים בגינה או להאיר ממקומות גבוהים וממוקדים.

בחירת גופי תאורה יש לעשות בהתאם לגודל הגינה והמקומות שאותם תרצו להאיר בעזרתם. גופי תאורה אלו יכולים להאיר לכם את הגינה עם מנורות שונות, שיוצבו בגלוי בתחומי הגינה או במקומות מוחבאים, שלא ניתן לראות את מקור האור אלא את הפצתו בלבד.

תכנון נכון של תאורת הגינה שלכם עשוייה להיות גם יותר אסתטית, ולשוות לגינה מראה מיוחד וגם תוכלו לחסוך בהוצאות החשמל באופן ניכר. גם גינות גדולות בעלות אלמנטים רבים כמו בריכת שחיה, ג'קוזי ספא בריכת דגים חיצונית עם מפל וסככת ישיבה לשתיית תה של מנחה זקוקות לתאורה מרשימה, שתאפיין את האלמנטים השונים בסוגי אור רצויים לפי הצורך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות