כיצד למנוע סתימות בבית?

שימוש נכון בצנרת ותחזוקה שוטפת של הכיור או האסלה יכולים למנוע סתימות ביוב בבית הפרטי. עם זאת, יש מקרים שבהם אין ברירה אלא להזמין איש מקצוע מנוסה. הנה המדריך המלא

סתימה בצנרת הביוב היא בין הבעיות הנפוצות ביותר של הבית הפרטי. לא משנה אם מדובר בדירה חדשה או ישנה, בבית קרקע או בבניין משותף, בדירה פרטית או בבית שכור, הבעיות הצנרת הן חלק בלתי נפרד מהשימוש בתשתית המים. עם זאת, ניתן למנוע את הסתימות באמצעות הקפדה על מספר כללי מפתח:

א. השלכת נייר טואלט ואשפה לפח בלבד – יש להימנע לחלוטין מהשלכת כל סוגי הנייר או האשפה לתוך השירותים. זהו הגורם מספר אחד לסתימות ביוב והוא עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים גם לתשתית העירונית.

חשוב לזכור שצנרת הביוב לא מסוגלת לעכל או לפורר את הנייר, לכן סופו להצטבר בדפנות ולגרום לסתימה. הפתרון הוא פשוט להשליך את הנייר והאשפה לפח שנמצא ליד האסלה.

ב. שאיבות פומפה – כדאי להשתמש בפומפה ברגע שבו מזהים התחלה של סתימה בביוב. את הסתימה ניתן לזהות באמצעות ירידה איטית יותר של המים, ריחות לא נעימים או הצטברות שלוליות במקלחת וכיור.

במקרים כאלה ניתן למנוע סתימה חמורה עם שאיבת פומפה ביתית. מצמידים את הפומפה לכיור או לפתח הניקוז, מרטיבים מעט את הדפנות כדי להבטיח ואקום ומתחילים לבצע פעולות משיכה ודחיפה עד ששומעים את הסתימה משתחררת.

ג. קפיץ אינסטלטורים – עוד דרך למנוע סתימות בבית היא לדאוג לשלוף מתוך הביוב את השערות. זה בעיקר פתרון שרלוונטי לאמבטיה ולמקלחת, אך הוא יכול לסייע גם בכיור של המטבח. כדי לעשות זאת ניתן להשתמש בקפיץ אינסלטורים.

זהו קפיץ נוח לשימוש שנמכר בעלות של כמה עשרות שקלים בלבד בחנויות עשה זאת בעצמך. מחדירים אותו לתוך הצנרת, מסובבים בעדינות ולאחר מכן מושכים החוצה. בדרך כלל הקפיץ ימשוך איתו קבוצות גדולות של שערות ויעזור לשחרר את הסתימה באופן מיידי.

מתי מזמינים אנשי מקצוע?

יש מקרים שבהם אין ברירה אלא להזמין אנשי מקצוע עם התמחות בצנרת ביתית. ראשית, הזמנת אינסטלטורים חשובה אם הסתימות חוזרות על עצמן בגלל שהצנרת ישנה, חלודה, שבורה, פגומה או קטנה מדי. במקרים כאלה עדיף לשאת בהוצאה חד פעמית ולהחליף את הצנרת, מאשר להמשיך להתמודד עם סתימות לעיתים קרובות.

שנית, סתימה חמורה שגורמת להצפה מחייבת הזמנת אינסטלטור 24/7 באופן מיידי. זהו איש מקצוע שיגיע אליכם גם באמצע הלילה, בשבתות ובחגים ויפתור את הבעיה במתכונת חירום. הזמנת אינסטלטור מחוץ לשעות העבודה כרוכה מטבע הדברים בתוספת תשלום, אך היא כאמור מתבצעת במקרים שבהם אין ברירה. משתלם יותר לשלם לאינסטלטור מאשר לספוג את ההפסדים שייגרמו בגלל רטיבות בציוד האישי, בשטיחים, במכשירי החשמל, בקירות וברצפה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות