כיצד מבדילים ובוחרים רהיטי עץ?

מי מאיתנו לא רוצה להקנות לביתנו מראה יפהפייה ומזמין? אחת מהדרכים לעשות זאת היא, ללא שום צל של ספק, באמצעות רהיטי עץ. אחד מהתכונות הבולטות ביותר ברהיטים מעץ, בפן העיצובי, היא תחושת החמימות שהם יוצרים ומעבירים.

כמו כן, אחת התופעות הנפוצות ביותר בתחום הריהוט בכלל ובפרט כאשר מדובר על ריהוט מעץ אלון היא העובדה שלרבים קשה להבחין בין שני סוגי האלון המרכזיים: אלון אמריקאי לעומת אלון אפריקאי.

במאמר הבא נפריד בין שני הסוגים הללו ובעיקר נעזור לכם לקבל את החלטת הרכישה הנכונה ביותר עבורכם בין אם מדובר על רצון לרכוש עץ אלון לשולחנות אוכל ובין אם מדובר על ריהוט בעיצוב והתאמה אישית באמצעות העץ המקסים.

רקע אודות עץ האלון

רגע לפני שנתחיל, חשוב שנבחין בהבדלים של שתי האופציות הללו.

בגדול עץ האלון הוא אחד העצים הנפוצים והאהובים ביותר בתעשיית הריהוט, הוא ידוע בשל היותו מאסיבי וכבד.

עץ אלון אמריקאי – עץ אלון מהסוג הנ"ל נחלק לשני תתי קטגוריות – אמריקאי לבן ואמריקאי אדום:

  • לבן – הטקסטורה של העץ ידועה כבינונית עד גסה לכל היותר. הינו בעל גוונים מרובים אך אפשרות זו באה לידי ביטוי בעיקר בנגרות פנים, בניין, ריצוף, פרקטים, דיקטים וכיוצא מכך.
  • אדום – המרקם של עץ אלון אמריקאי זה ידוע כבעל מרקם הרבה יותר גס וגוונים הנעים בין וורוד לאדום. מתאים מאוד לנגרות פנים וריהוט בפרט.

עץ אפריקאי – עץ אפריקאי נחשב לעץ מאוד איכותי, יציב ונוח מאוד לעבודה והינו עבה מאוד (מתוך 5 דרגות קושי הוא ממוקם ב-4). רהיטים הנעשים מעץ זה נחשבים לבעלי גימורים יפהפיים. מדובר על עץ בעל מרקם עדין אך עם זאת יש לו כתמים מאוד דומיננטיים, ידוע כרגיש לתולעים ומזיקים. ניתן למצוא תת סוגים:

  • לבן (בעל צבע צהבהב)
  • מקושקש (בעל טקסטורה כהה יותר).

ריהוט מרהיב מעץ אלון

לאחר שהסברנו, פחות או יותר, מהם ההבדלים כעת ניתן לזהות בצורה טובה יותר אילו רהיטים עשויים מאילו סוגי עץ.

מעבר למראה השונה בניהם (אלון אמריקאי בעל טקסטורה גסה יותר ובעלי גוונים וורודים – אדומים ואילו האפריקאי בשל הכתמים הדומיננטיים וגווניו הבהירים יותר) חשוב להבין שקיים שוני מאוד משמעותי בנוגע לעובי העץ.

למשל: אם אנו מעוניינים ברהיט מאסיבי, עבה כמו פינת אוכל, ספריות, מדפים (למעשה כל רהיט שמצריך מאיתנו לאחסן עליו דברים בעלי משקל רב) בעלי מראה יוקרתי ועשיר עם גוונים בהירים אך עם כתמים ייחודים הרי שנרצה לבחור באלון אפריקאי.

לעומת זאת, אם נרצה רהיטים יותר קלילים שיש לו צורך להזיז אותם באופן יותר קבוע כמו למשל: מיטות, כורסאות, שולחן מחשב, שולחן סלון וכיוצא מכך – הרי שאלון אמריקאי הוא יהיה הבחירה.

להצצה באפשרויות שונות לריהוט לבית, ניתן להיכנס לקישור הבא: רהיטים מעוצבים יפהפיים.

חשוב לזכור שמעבר למראה הייחודי והיופי הנהדר ריהוט הנעשה באופן אישי וספציפי לצרכיו של הלקוח נעשה מחומרי גלם איכותיים, דבר שמאפשר לרהיט להאריך ימים ולשמור על יופיו ואיכותו.

מעבר לכך, חשוב מאוד לזכור: רהיטים בהתאמה אישית הם רהיטים בעלי טעם אופנתי ייחודי, עיצוב ייחודי ולמעשה מעניקים ערך נוסף משמעותי לבית.

לקריאה נוספת בנוגע אל ריהוט בהתאמה אישית, ניתן להקליק על הקישור הבא:
עיצוב פנים בעזרת רהיטי יוקרה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות