כיצד מתבצע איטום של גגות מרוצפים

לא מעט גגות של הבניינים המשותפים מכוסים היום בריצוף שהופך את הגג לשטח שבו אפשר לארח ולבלות או לנצל אותו למטרות שימושיות אחרות. על מנת שהשימוש בגג כזה יהיה אכן אפשרי גגות אלו חייבים לעבור תהליך איטום גגות באמצעות פתרון איטום מיוחד שמיועד עבורם. בשיטת איטום זו מורם הריצוף והגג מכוסה ביריעות ביטומניות. מלבד העובדה כי איטום בשיטה זו מתאים במיוחד לגג המרוצף, הוא גם נחשב לאיכותי ביותר ומחזיק מעמד גם עשרים שנה. על מנת לבצע איטום גג מרוצף כך שהאיטום יבטיח גג יבש לטווח הארוך, חשוב לבצעו מתחת לריצוף ולא מעליו, וזה נכון במיוחד אם מדובר על שטח גדול. אם נדרש רק חידוש של האיטום הקיים ניתן לבצעו באמצעות פתרונות איטום שאינם כוללים את הרמת הריצוף שהם ברוב המקרים מהירים וזולים יותר. כאשר קיימים ליקויים חמורים באיטום הגג וניכרת רטיבות בתקרה של הדירות בקומה העליונה, אין מקום לתיקוני האיטום אלא שיש לבצע את האיטום מאפס עם כל מה שמשתמע מכך.

כיצד מבצעים איטום גגות מרוצפים מבלי להרים את הריצוף

במקרים בודדים אי אפשר לבצע איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף ולאחר סיום האיטום לא תמיד אפשר להחזיר את הריצוף שהיה ונדרש להתקין ריצוף חדש. הדבר יצריך כמובן עלויות גבוהות יותר וייקח יותר זמן. במידה ולא מעוניינים להרים את הריצוף על מנת לאטום את הגג, ניתן להשתמש בשיטת איטום באמצעות אפוקסי או באמצעות חומרים פוליאוריטניים. בשני המקרים האיטום יתבצע על גבי המשטח הקיים ומבלי להזיז את המרצפות או את קורות הריצוף. שיטה זו מחדשת את האיטום בצורה איכותית, אך חשוב להבין כי ניתן להשתמש בה אך ורק על גבי הגג שבו בוצע איטום איכותי במהלך הבנייה. בשיטה הזו נעשה איטום אך ורק בנקודות החלשות של הריצוף כמו החיבורים בין המרצפות ובמקומות בהם אלמנטים שונים נפגשים כמו בחיבורי הפנלים לריצוף למשל. במקרה זה לפני תחילת האיטום, הגג יעבור ניקיון יסודי ופתיחת כל החריצים לכל אורך הגג.

הדגשים שעליהם ממליצים המומחים להקפיד

לפני שבוחרים את השיטה הכדאית ביותר לאיטום הגג, יש לערוך בדיקה מקצועית באמצעות כלי עבודה מיוחדים המיועדים לאיתור נזילות. רק אנשי איטום שמתמחים במשימות איטום גגות יוכלו להציע שירות כזה על מנת לטפל בנזילות אחת ולתמיד ולהימנע מליקויים עתידיים למשך זמן רב. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון כי כל ניסיון לחסוך בעלויות האיטום יכול להוביל להוצאות גבוהות יותר בהמשך, מכיוון שמשמעות הדבר לא פעם היא שהאיטום מבוצע בצורה חצי מקצועית.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות