כיצד מתמודדים עם נשירת שיער של חיות המחמד בתוך הבית?

רבים מאיתנו מגדלים חיות מחמד בתוך הבית, בעיקר כלבים וחתולים. אם גם אתם נהנים מגידול חיות המחמד שלכם, אך "סובלים" מנשירת השיער שלהן בכל רחבי הבית, הכתבה הבאה היא עבורכם. בשורות הבאות ממתינים לכם מספר טיפים ועצות להתמודדות עם התופעה.

  1. הקפידו על רחיצת הכלב או החתול לפחות פעם בשבועיים– רחיצה יסודית תאפשר לכם ליהנות מחיית מחמד בעלת ריח נעים, וגם תעזור לכם "להיאבק" בתופעת הנשירה. כיום, תוכלו לרכוש מספר סוגי שמפו וסבון המיועדים לרחיצה יסודית של חיית המחמד.
  2. הקפידו על סירוק הכלב או החתול מדי יום– תוכלו להיעזר במברשות מיוחדות המיועדות לסוג הכלב. סירוק יומיומי של הכלב יאפשר לכם לרכז את כל כמות השיער הנושר במקום אחד.
  3. הקפידו על אוכל מזין והימנעו ככל שניתן מהאכלת הכלב או החתול במזונות שאינם מיועדים לו. כיום, המזונות האיכותיים לחיות המחמד מכילים רכיבים המונעים נשירה מיותרת.
  4. עשו שימוש בנייר דבק– במידה וחיית המחמד שלכם משילה את שערותיה על ספות הבד בביתכם, מומלץ לשות שימוש בגלילי נייר דבק המיועדים לכך. השימוש בגלילי הנייר דבק הינו קל, נוח ופרקטי, והם נמכרים במגוון חנויות.
  5. הקפידו על מספר פעולות ניקוי קבועות: לטאטא בכל יום את הבית או סביבת הימצאו של הכלב או החתול. שאיבת אבק על בסיס שבועי (או מספר פעמים בשבוע) של המיטות, הספות והרהיטים השונים בביתכם. כמו כן, מומלץ לנקות באופן יסודי את מיקום הימצאו של הכלב אחת ליומיים, לרבות, ניעור משטח השינה של הכלב.
  6. הקפידו על טמפרטורה נעימה במהלך עונת הקיץ– כלבים וחתולים נוטים להשיר את שיערם בעיקר במהלך העונה החמה (חודשי הקיץ), ולכן מומלץ להקפיד על טמפרטורה קבועה ונעימה בתוך הבית (באמצעות מיזוג או מערכות אוורור).

כתיבת תגובה

תפריט נגישות