כך תתמודדו עם סוגים שונים של תקלות ברכב!

אחזקת רכב, דורשת לפעמים התמודדות עם סוגים שונים של תקלות ברכב. אילו תקלות נפוצות במיוחד? פנצ'ר בגלגל, מצבר הרכב התרוקן, לחץ האוויר של הגלגלים לא מאוזן, מכסה תא הדלק נפתח ולא נסגר, מצת הרכב אינו עובד, מנוע הרכב התחמם יותר מדי. לכל מצב, יש דרך פעולה אחרת.

מצברים

מה עושים כשנגמר המצבר ברכב?

אחד מהסיוטים של בעלי הרכבים, הוא לגלות שנגמר המצבר. לפעמים, בעל הרכב נכנס בבוקר לחניה הפרטית, מנסה להתניע- ונגמר המצבר. במצב זה, בעל הרכב יכול פשוט להזמין שירות הזמנת מצברים בזול עד הבית. אך, מה קורה כאשר המצבר נגמר באמצע נסיעה? במצב זה, על בעל הרכב לעצור בשוליים במקום בטוח. אפשר להזמין מצבר עם שליח עד למקום בו הרכב חונה. אפשרות אחרת, היא להטעין את המצבר, באמצעות חיבור כבלים אל רכב אחר.

מה עושים כאשר יש פנצ'ר בגלגל?

כאשר נהיה חור בגלגל באמצע נסיעה בכביש סואן, יכול להיות הדבר מסוכן מאוד. יש לבקש מהנהגים האחרים לסייע, ולדחוף את הרכב לשולי הכביש. מומלץ, שכאשר הנהג שומע או מזהה שנהיה חור בגלל, יפנה הנהג מהר אל השוליים. כך, תימנע תאונת דרכים. כאשר הרכב חונה בצד, יש להחליף את הגלגל המפונצ'ר, בגלגל רזרבה. מומלץ, לנסוע אל המוסך הקרוב ביותר, לצורך החלפת גלגל מקצועית. בעת הצורך, אפשר להזמין שירות "שגריר" לגרירת הרכב.

לחץ אוויר לא תקין בגלגלים.

אתם נוסעים ברכב, ופתאום מגלים שהרכב מתחיל להתנדנד? מומלץ שתעצרו ותבדקו את לחץ האוויר בגלגלים. במידה ואתם מגלים שלחץ האוויר אינו תקין- מומלץ לכם לעצור את הרכב בצד, ולהזמין גרירת רכב למוסך. נסיעה ברכב כאשר לחץ הגלגלים אינו תקין מסוכנת, ועלולה לגרום לתאונת דרכים.

מכסה הדלק נפתח?

אסור לכם לזלזל במצב זה. כאשר דלת מיכל הדלק פתוחה, הדלק מתאדה, וכך, תמצאו את עצמכם מהר ללא דלק. אם המכסה השתחרר בנסיעה בין עירונית, חפשו בוויז את המוסך הקרוב ביותר, וסעו למוסך זה, על מנת להחליף את דלת המיכל. בניגוד לתקלות אחרות, אפשר להמשיך את הנסיעה, ואין צורך לעצור בצד.

מצת המנוע אינו עובד?

במצב זה, לא תוכלו להתניע את הרכב. יהיה עליכם, להזמין גרר, ולגרור את הרכב אל המוסך. במוסך, יחליפו לכם את מצת המנוע של הרכב. .

המנוע של הרכב התחמם יותר מדי?

לפעמים, אתם נוסעים לכם בכביש בשלווה ונחת. פתאום, נדלקת הנורה, המראה על התחממות יתר של המנוע. מד החום, מראה על ערך גבוה, וממנוע הרכב מתחיל לעלות עשן. במצב זה, עליכם להחנות את הרכב בצד, לכבות מנוע ולהמתין. כיבוי הרכב, יגרום לחום המנוע לרדת. אחרי זמן מה כשהמנוע התקרר, עליכם לפתוח את המנוע, ולהוסיף מים לתוך המצנן. אם המצנן כבר מלא- הבעיה היא לא חוסר מים. במצב זה, עליכם להזמין גרר, ולגרור את הרכב אל המוסך. אסור לנסוע ברכב עם מנוע חם מידי. אם מילאתם מים, חכו מעט. הדליקו שוב את הרכב, ובדקו אם מד החום של המנוע, מראה על ערך תקין.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות