כל הביטוחים הדיגיטליים בישראל

רוב הישראלים כבר עברו לקניות באינטרנט: בגדים, תיקים, מוצרי חשמל ואפילו רהיטים. תעשיית הרכב היא בין הבודדות שלא עברו לגמרי לעולם המקוון, אבל ביטוחי הרכב כן. תעשיית הביטוח עוברת לדיגיטל

העולם הדיגיטלי עשה הפיכה בחיינו, בכל תחום. החל מקניית דירה ועד הזמנת משלוח מהסופר. נראה שכולנו התאמנו את עצמינו אליו, ואנחנו ממשיכים להשתנות ביחד איתו בקצב מסחרר. הסמארטפון מלווה אותנו 24/7, אנחנו נמצאים ברשתות החברתיות כל הזמן. אנחנו יודעים הכל תמיד והדרך בה אנחנו חוקרים ולומדים את הנושאים שמעסיקים אותנו עברה באופן כמעט בלעדי לרשת.

גם המותגים הגדולים למדו להתאים את עצמם לעולם הזה, המשתנה תדיר. הצרכנים הפכו חכמים יותר ודורשים הרבה יותר בהרבה פחות זמן.

זו הסיבה שענפים שונים, כמו ענף הביטוח, העבירו את עצמם לזירה הדיגיטלית ופיתחו טכנולוגיות שיאפשרו לנו חווית שימוש קלה ופשוטה יותר.

נראה שהמאמצים של החברות הגדולות הוכיחו את עצמם. היום הצרכן כבר לא צריך להתאמץ באופן מיוחד כדי לרכוש ביטוח: המידע מוגש בצורה פשוטה ברשת ואפשר להשוות בין ההצעות ולבחור את החברה או הצעת הביטוח המתאימה בקלות ובמהירות.

זאת ועוד, בעקבות כניסת הסמארטפונים לחיינו והתמורות שמהלך זה גרר, כל הדרך שבה אנחנו רוכשים ביטוח השתנתה. אם בעבר דיברנו עם סוכן וסמכנו על דעתו באופן כמעט מוחלט, הרי שהיום כל אחד יכול להיות הסוכן של עצמו.

גם כאן החברות הגדולות לא נותרו מאחור והן מאפשרות לרכוש ביטוחים כמו רכב ודירה בכמה הקלקות או לקבל הצעת מחיר בצורה פשוטה בביטוחים מורכבים יותר כמו ביטוח משכנתא.

עם זאת יש לזכור שבכל הנוגע לרכישת ביטוח ברשת, במיוחד לנוכח איומי הסייבר השונים, כדאי לשמור על כללי בטיחות ולהיות זהירים. בין השאר רצוי לוודא ששורת הכתובת בעמוד הרכישה מתחילה ב-https ולא ב-http רגיל (s מייצג את המילה secure ומהווה אינדיקציה לכך שהאתר מוגן). בנוסף, כדאי לוודא שהאתר משתמש בשירותי אתר שלישי ייעודי לרכישות אונליין (לדוגמא paypal). אתרים מסוג זה לרוב עומדים בתקני אבטחה מחמירים ולכן הם עדיפים.

ביטוח בקליק

ביטוח רכב – ביטוח רכב הוא הביטוח הנמכר ביותר, בעיקר מפני שכל בעל רכב מחויב בביטוח חובה בתוקף כאשר לרובם המכריע של הנהגים יש גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'.

היתרון הראשון שברכישה אונליין הוא היכולת לקרוא את המידע ברוגע ולקבל החלטה מושכלת. יתרון שני הוא כמובן הפן הכספי. רכישה אונליין בעצם מייתרת את הצורך בנציג, כלומר יש צורך בהעסקה של כמות קטנה יותר של כח אדם. אותה עלות מופחתת של כח אדם מגולמת בעלות הביטוח ומוזילה אותו בצורה משמעותית.

ביטוח (משכנתא) ודירה – כ-7 מתוך 10 ישראלים גרים בדירה בבעלותם, וכארבעה מתוך 10 משלמים עליה משכנתא. אם לקחתם משכנתא אתם בוודאי כבר יודעים שהבנק מבקש במועד החתימה להציג לו פוליסה בתוקף, המורכבת מביטוח מבנה וביטוח חיים למשכנתא. אבל כאמור, ביטוח משכנתא עדיין אינו דיגיטלי לחלוטין. לעומת זאת, ביטוח דירה הוא כן.

גם מי שגר בדירה בשכירות או כזו שרכש ללא משכנתא זקוק לכיסוי ביטוחי נגד נזקים שונים: נזקי מים וחורף, רעידות אדמה, שריפות, ברקים, שיטפונות ועוד יכולים להזיק לדירה (גם למבנה וגם לתכולה). ביטוח דירה מספק כיסוי למבנה ולרכוש ובדומה לביטוח הרכב, גם את ביטוח הדירה ניתן לרכוש אונליין. יתרה מכך, גם כאן רכישה אונליין תוזיל משמעותית את עלות הביטוח. בנוסף, זמינות המידע והדרך בה הוא נגיש לנו הופכות את הרכישה לקלה מצד אחד ולבטוחה מצד שני. כמו-כן, עומדות בפני הרוכשים אפשרויות רבות ליצירת קשר עם אנשי השירות וביניהם אפשרות לצ'אט וירטואלי עם נציג, תקשורת במייל אישי ועוד. שניה לפני שאתם רוכשים, כדי לערוך השוואת מחירים.

ביטוח נסיעות לחו"ל – ביטוח נסיעות מגן על הנוסעים לחו"ל במקרים של מחלות או פציעות, אובדן ציוד ושיבושים נוספים שיכולים להתרחש במהלך החופשה בחו"ל. הביטוח לא נחשב למוצר מורכב ברמה הביטוחית והוא גם זול ביחס לביטוחים האחרים. באתרי חברות הביטוח נמצא כלל המידע הרלוונטי ותהליך רכישת הביטוח פשוט.

 

כדי לפשט את התהליך ללקוח גם אחרי הרכישה, חברות הביטוח פיתחו דרכים לשמירה על קשר. חברת ביטוח ישיר, למשל, מאפשרת גישה מהירה יותר למידע של הלקוח על ידי אפליקציות ייעודיות המאפשרות מעקב אחר התביעה, התכתבות ישירה עם נציג וכן הלאה. האפליקציה מאפשרת מעקב אחר תשלומים, פרמיות, כיסויים ביטויים וכן ניהול ועדכון הפרטים והוספת כיסויים ביטויים באופן עצמאי מהמחשב או המובייל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות