לימודי אנגלית לילדים

לימודי אנגלית בבית הספר עובדים על פי תכנית הלימודים של משרד החינוך והם מספקים לילדים שלנו כלים טובים ובסיס ראוי לשפת האנגלית אך בכדי לשדרג את יכולת הדיבור, הקריאה ואוצר המילים של ילדיכם יש לנקוט גם באמצעים ולימודי עזר נוספים מעבר לתוכנית הלימודים של בית הספר.

במאמר זה נביא בפניכם שיטות נוספות שיתגברו, יעשירו ויחזקו את שפת האנגלית של ילדיכם בקריאה, כתיבה ודיבור.

למה שיעורי האנגלית בבית הספר לא מספיקים?

ובכן כמו שציינו קודם לכן תכנית הלימודים של בתי הספר ללימודי אנגלית הם מצוינים ומעניקים לילדים בסיס מושלם ושליטה בחומר הנלמד אך הם לא יכולים להביא את הילדים לשליטה מלאה בשפת האנגלית בין השאר בעקבות מגבלות זמן, כמות גדולה של תלמידים לעומת מורה אחת והתמקדות בחומר עיוני המיועד לעבור את בחינות הבגרות.

אז כיצד ניתן לשפר את האנגלית של ילדינו בכל זאת?

קיימות מספר שיטות בעזרתן ניתן לשפר את יכולות הדיבור, את אוצר המילים, את הקריאה והכתיבה של ילדינו ואותן נסקור בפניכם מיד:

  • שיעורים פרטיים עם מורה-שיעורים פרטיים עם מורה שיעסקו בשיפור ותיקון הדיבור, הגברת הביטחון לדבר את השפה, כתיבה נכונה וחסרת שגיאות, קריאה נכונה והעשרת אוצר המילים.
  • קריאה של מגזינים מיוחדים באנגלית-קיימים מגזינים מיוחדים ללימוד ושיפור האנגלית אשר מיועדים לילדים ולנוער ונכתבים על נושאים שמעניינים את בני גילם בכדי למשוך את תשומת ליבם ולגרום להם ליהנות מהקריאה, הקריאה עצמה מעשירה את אוצר המילים שלהם, מחדדת את הקריאה ומשפרת את הכתיבה. קיימים מגזינים רבים בתחום לדוגמא: ג'רוזלם פוסט אנגלית לילדים וכ"ו..
  • שיחה עם מורה פרטי דרך הטלפון-שיטה זו מיועדת אך ורק לשיפור הדיבור ואוצר המילים ולא לקריאה וכתיבה, בשיטה זו הילדים משוחחים עם מדריך דרך הטלפון בחיוב על פי שעה (בדומה למורה הפרטי רק תעריפים אחרים) אשר משוחח איתם באנגלית ומתקן את הדיבור שלהם, מעניק להם ביטחון ומעשיר את אוצר המילים שלהם כאשר הוא מציע בכל פעם מילים נוספות שניתן להתנסח איתם.

לסיכום- שפת האנגלית הנלמדת בבית הספר יכולה להספיק לרוב התלמידים בכדי להבין מה שמדברים איתם, להגיב וגם לכתוב ולקרוא אך בכדי לשלוט בשפת האנגלית באופן שידמה לשפת אם, יש לבצע תרגול של קריאה, כתיבה ודיבור גם מחוץ לשעות הלימודים, בזמנם הפנוי של התלמידים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות