לימודי רכיבה טיפולית

אנשים שאוהבים לעזור לאנשים אחרים, אוהבים ללמוד שיטות מוכחות לטיפול ועבודה עם בע"ח בעיקר סוסים, יתאים להם לעבור לימודי תעודה של רכיבה טיפולית, ידוע שכבר יותר מ 200 שנה, רכיבה טיפולית על סוסים משפרת בעיות מוטוריות למתקשים לתפקד, בעיות נשימה, בעיות ביטחון עצמי, שיפור היציבה ועוד המון אפשרויות שיקום טובות שיכולות לקרות רק מעצם שיטות הטיפול באמצעות סוסים.

מה לומדים בלימודי רכיבה טיפולית

התלמידים בד"כ ילמדו תחת תוכנית הכשרה שנפרסת על פני שנתיים ובסיומן יקבלו תעודה, התוכנית עצמה מורכבת מלימודים תיאורטיים, שמתבססים ברובם על הלימודים המעשיים עם העבודה בטיפול בסוסים, התלמידים יעברו במסגרת לימודיהם קורסים מעניינים ומגוונים שעוסקים במגוון נושאים וביניהם: פיזיולוגיה, אנטומיה, רפואה שיקומית, ניתוח ועיצוב התנהגות של האדם, אנטומיה של הסוס, וטרינריה, אופן הטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, כמו נכים, משותקים, פגועי ראש, התלמידים ילמדו אף איך לאלף סוסים, להרגיע סוסים טראומטיים ולשלוט בסוסים ע"י תקשורת עדינה ללא מושכות וללא אלימות, טיפול בסוסים, רכיבה בטיחותית, שיטות טיפול מגוונות, טיפול ושיקום בפגועים מוטורית, יציבה נכונה, פסיכולוגיה התפתחותית, פיתוח יכולות להתמקד ולטפל בבעיות קשב וריכוז אצל ילדים, פיתוח דימוי עצמי ובטחון עצמי, ריכוז, יחסי מטפל-מטופל אתיקה מקצועית. ניסיון מעשי בטיפול בילדים ובמטופלים מבוגרים במסגרת ההדרכה ועוד.

ישנן מכללות שיעניקו לסטודנטים בנוסף ללימודיהם התיאורטיים והמעשיים, אימוני רכיבה אצל מאמן ברמה בינלאומית ואף יתנסו במה שלמדו במהלך הכשרתם באופן מעשי, התלמידים שיסיימו את הכשרתם ברכיבה טיפולית יוכלו לעבוד בתור מדריכי רכיבה טיפולית בחוות הסוסים המגוונות שנמצאות ברחבי הארץ. אם ישנם בוגרים שהיו מעוניינים לעבוד כמדריכי רכיבה טיפולית באופן עצמאי גם יוכלו לעשות כן, על כל המשתמע מכך.

חייבים לזכור שהטיפולים באמצעות רכיבה טיפולית מועילים מאוד לשיקום מטופלים מכל הסוגים, מכיוון שכל בעיה מוטורית או פיזיולוגית נפשית או שכלית וכו' שיש למטופל, הקרבה אל הסוס מאפשרת לאותו מטופל להשתקם באותן הבעיות בגלל שהסוס הוא חיה מדהימה, אצילית, לא שופטת, לא ביקורתית, הקרבה שיש בין המטופל לסוס, היא קרבה עצומה שמחזקת את היכולות של מטופל, גם מבחינה התנהגותית, הורים רבים מדווחים שלאחר טיפולי רכיבה נוצר שיפור משמעותי באופן התפקוד היומיומי. אז לכו ללמוד מקצוע שייתן תחושת סיפוק שסייעתם למטופלים להשתקם.

לימודי רכיבה טיפולית | http://retorno.org.il/קורס-רכיבה-טיפולית/

סוסים

כתיבת תגובה

תפריט נגישות