למה חשוב להכיר את עולם הקרימינולוגיה

רבים מתעניינים בתחום הקרימינולוגיה ולרוב האנשים יש חבר אחד או שניים שלמד תואר ראשון בתחום. כל אחד מבין מדוע אנשים מעוניינים להכיר יותר לעומק את התחום וללמוד אותו במסגרת לימודי התואר הראשון, אך רוב האנשים אינם יודעים מדוע כה חשוב להכיר את עולם הקרימינולוגיה. במאמר זה נסביר מיהם אותם אנשים שנרשמים גם אל לימודי תואר שני בקרימינולוגיה ומי עוד חושב שחשוב מאוד להכיר את עולם הקרימינולוגיה.

לימודי הקרימינולוגיה – כרטיס ביקור

לימודי התואר הראשון הם שלוש שנים ולימודי התואר השני הם בדרך כלל שנתיים. תחום זה שייך למדעי החברה ולכן הוא נלמד בפקולטה זאת. בחלק ממוסדות הלימוד יש גם מסלול במתכונת ערב שמאפשר שילוב של עבודה ולימודים. תנאי הקבלה למסלול זה משתנים ממוסד למוסד. תחום זה עוסק בחקר הסטייה מכל הנורמות החברתיות אותן אנו מכירים, כלומר, התנהגות פושעת, עבריינית, ואלימה. כדי להבין את פורעי החוק בחברה, אם כדי להתחקות אחריהם או על מנת לעזור בשיקומם, חייבים אנשי מקצוע שמכירים את התחום ויכולים להתקרב אל המוח של אותם אנשים ולעזור לחברה לכלוא אותם אחד ולתמיד.

לימודי קרימינולוגיה – מתאים לכם?

התחום קרימינולוגיה הוא בעל הילה אפופת מסתורין של עולם הפשע והשנאה, העבריינות והגורמים השונים שמביאים אדם למצב בו הוא מבצע את אותם פשעים, אבל כאשר מגיעים אל ספסל לימודי התואר הראשון בקרימינולוגיה, מגלים שתחום זה מורכב מנושאים רבים שרובם לא פשוטים ללמידה וקשים מאוד לעיכול. לכן, טרם ההחלטה להירשם אל מסלול לימודי הקרימינולוגיה, השאלה הראשונה אותה אתם צריכים לשאול את עצמכם היא, האם אתם יודעים מה נושאי הלימוד של מסלול זה כוללים והשאלה השנייה צריכה להיות, האם אתם אכן מתאימים ללימודים אלו.

קרימינולוגיה – מה חשוב לדעת?

  • תארים- חשוב לדעת שיש אפשרות ללמוד תואר ראשון בתחום זה ותואר שני.
  • שכר- השכר ההתחלתי בתחום זה אינו גבוה ולוקח זמן עד שתגיעו לשכר ממנו תהיו מרוצים.
  • אופי- אחד הדברים החשובים ביותר הוא להבין האם יש לכם חוסן נפשי והאם אתם יכולים לעמוד במצבים קשים אל מול כל התכנים אליהם תיחשפו במהלך לימודי הקרימינולוגיה ולאחר מכן במסגרת העבודה עצמה.
  • ערכים- חשוב לוודא שאתם בעלי "עמוד שדרה" ושהעולם הערכי בו אתם מאמינים הוא עולם יציב. יש לקחת בחשבון שברוב המקרים קרימינולוגים באים במגע עם פושעים/נוכלים כאשר חלקם חכמים במיוחד ומקסימים. הדבר האחרון בו תהיו מעוניינים הוא "ליפול לפח" לתהומות עולם הפשע. חובה להיות מספיק חזקים ולשמור על עולם הערכים והמוסר שלכם.
  • דקויות- כיוון שמדובר על עבודת פזל מורכבת מאוד, אחת מתכונות האופי שלכם (והכישורים אותם פיתחתם) חייבת להיות ירידה לדקויות ולפרטים הקטנים ביותר.

לסיכום, חשוב להכיר את עולם הקרימינולוגיה על מנת להיכנס אל נבכי ראשם ומחשבותיהם של עבריינים. בצורה זו ניתן לתפוס אותם, לכלוא ולשקם אותם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות