למה משמש משקוף עיוור וכמה הוא עולה?

משקוף עיוור הוא מסגרת עץ שאמורה לאפשר שמירה על תשתית ישרה בזמן התקנת ובניית חלונות ודלתות. המחיר כולל התקנה עומד על 100-250 ש"ח לא כולל מע"מ, אך האחריות לביטחון המשקופים וייצובם באתר היא של הבונה

משקוף עיוור הוא אחד המושגים הנפוצים בענף הבנייה. מדובר למעשה על מסגרת עץ שאותה מתקינים בסוף השלד. על המסגרת מתקינים מאוחר יותר את הדלת והחלון. המשקוף נקרא "עיוור" בגלל שבסוף התהליך לא רואים אותו, על אף שבשלבי הבנייה וההקמה יש לו תפקיד משמעותי. המשקוף מסייע לקבוע את המסגרת לדלת או לחלון ותפקידו הנוסף הוא לקבוע את גבולות הטיח. בתום העבודה המשקוף מכוסה בטיח והופך להיות סמוי.

מבחינה טכנית, המשקוף בנוי משלושה לוחות עץ. כל קרש הוא בצורת ח' ולכן יש לו שתי רגליים ומעליהן גג. בדרך כלל מייצרים את הלוחות מעץ אורן, אך יש חברות שמשתמשות בסוגים אחרים של עצים. עובי העץ צריך להיות 2.5 ס"מ והרוחב בקירות פנים עומד על 12 ס"מ. את התקנת המשקוף מבצעים כאמור בתום עבודות השלד ורק אחרי בניית הקיר או המפתח. בכל מקרה, ההתקנה מתבצעת מטבע הדברים לפני הטיח ולכן חשוב לשים לב לכך.

משקוף עיוור לבית
משקוף עיוור לבית

טיפים להתקנת המשקוף

יש כמה עצות שיכולות לסייע עבור קבלנים, אנשי מקצוע או לקוחות פרטיים שמתכננים שימוש יעיל במשקוף עיוור:

א. שמרו על קו גובה אחיד – הטיפ החשוב ביותר הוא לשמור על קו גובה אחיד של כל המשקופים. אפשר לעשות זאת אם מתקינים את המשקוף בגובה קבוע מנקודת האפס. הקו אמור להיות אחיד בסוף העבודה למרות שנקודות התחתית של כל המשקופים הן למעשה שונות.

ב. בדיקת איזון – יש לבצע בדיקת איזון של המשקוף באמצעות פלס. לא כדאי להסתפק בבדיקת איזון שמבוססת על הקיר, היות ובמקרים מן הסוג הזה סביר להניח שיהיו טעויות בדיוק.

ג. מדידת אלכסונים – סוג הקיר קובע את צורת העיגון של המשקופים וההבדלים העיקריים הם בין קיר גבס, בלוקים או בטון. יחד עם זאת, אין להקל ראש בחשיבות של מדידת אלכסונים. יש למדוד את שני האלכסונים של המשקוף וכך לוודא שהם שווים טרם סיום העבודה. בנוסף, כל חיבורי המשקוף לקיר אמורים להיות ברווחים שווים.

יתרונות המשקוף

משקוף עיוור מאפשר ליצור מפתח בגודל סטנדרטי וזה היתרון הגדול ביותר שלו. המפתח שנותר בקיר בלוקים לדוגמא הוא במידות שונות שלא בהכרח מתאימות לדלתות המצויות בשוק, לכן המשקוף הוא הדרך היחידה לחסוך את הצורך במדידת מפתחים ויצירת דלת מותאמת.

יתרון אחר של המשקוף הוא יצירת מפלס מאוזן והוא מסייע לאטימה מרבית. מעבר לכך, אנשי מקצוע ממליצים לשאת בהוצאות ולרכוש את המשקוף כי הוא עוזר לקבוע את גבולות הטיח וליצור גימור אחיד של קו הקיר עם קו המשקוף הגלוי.

טיפ: לשירות ניכיון צ'קים למוטב בלבד אתם מוזמנים להיכנס לקישור

מחירים ממוצעים של משקופים עיוורים

באופן עקרוני, מחיר המשקוף כולל התקנה ינוע סביב 100-250 ש"ח. למחיר הזה יש להוסיף את המע"מ ואפשר להשוות בין אנשי מקצוע כדי לחסוך בהוצאות. אף על פי כן, חשוב לזכור שהאחריות על ביטון המשקופים בתום ההתקנה היא על הבונה. הוא גם זה שמחזיק באחריות לגבי ייצוב המשקופים באתר הבנייה וסביב החלונות, הדלתות ושאר המפתחים הקיימים.

לסיכום, משקוף עיוור מסייע להגדיר קו טיח מדויק ונקי. מתקינים אותו בתום בניית השלד ולפני התחלת עבודות הטיח בקירות הפנימיים. למשקוף יש יתרונות רבים והוא מהווה חלק חשוב בבנייה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות