מהו אורך החיים של המדרסים ואיך אפשר לתחזק אותם?

מדרסים הם התקן אורתופדי שאותו מכניסים לנעל במטרה להקל על כאבים בכפות הרגליים ובאזורים נוספים בגוף ולמניעת בעיות. מדרסים איכותיים משפרים את איכות החיים ומתאימים לאנשים בעלי צרכים מגוונים, לילדים, למבוגרים, לחיילים, לספורטאים, לחולי סוכרת ולמטופלים הסובלים משינויים במבנה כף הרגל הגורמים לתופעות שונות.

מדרס איכותי מחזיק מעמד מספר שנים. ילדים חייבים להחליף את המדרסים בכל עלייה של שתי מידות בנעליים ומבוגרים צריכים להחליף את המדרסים בעקבות שינויים החלים בכף הרגל. לאנשים מבוגרים מומלץ להגיע לבדיקת התאמה של המדרס אחת לשנה כדי לעקוב אחרי השינויים במבנה כף הרגל, אם יחולו שינויים במבנה כף הרגל והמטופל לא יתאים את המדרס, הנזק שייגרם לכף הרגל עשוי להיות משמעותי.

איך אפשר לתחזק את המדרס ולשמור עליו?

את המדרס יש לנקות אחת  לפרק זמן, בהתאם לסוג הפעילות, במטלית לחה. לאחר הניקוי חשוב להקפיד לייבש את המדרס היטב לפני שמכניסים אותו שוב אל הנעל. אם המדרס מצופה בעור, מומלץ למרוח אותו בקרם גוף אחת לחודש.

אם המדרסים  משמיעים חריקות בזמן ההליכה, יש לפזר מעט טלק בתוך הנעל ולמרוח וזלין בקצות המדרס.

כדי למנוע ריחות לא נעימים בתוך הנעל אפשר להשתמש בתכשירים מונעי זיעה.

כדאי לדעת!

את המדרסים אפשר לייצר מחומרים שונים ובשיטות שונות. מדרס איכותי מורכב ממספר שכבות של חומרים שתומכים בכף הרגל, בולמים זעזועים ובמקרה הצורך גם מרפדים. ככל שהמדרס בנוי מחומרי גלם טובים יותר, כך הוא יצליח לתת לכף הרגל תמיכה טובה יותר ויחזיק מעמד זמן רב יותר.

כדי שהמדרסים יעניקו את הפתרון הרצוי חשוב להתאים  את המדרסים באופן אישי לכף הרגל. מבנה כף הרגל של כל אדם שונה ממבנה כף הרגל של אדם אחר ומדרסים המיוצרים בסרט נע לא יתאימו לכל אחד ולא יעניקו תמיכה מתאימה. מדרסים המיוצרים בהתאמה אישית הם מדרסים הנבנים בהתאמה אישית למבנה כף הרגל ובהתאם לבעיה שממנה סובל המטופל.

מדרסים לא מיועדים רק לאנשים חולים או לאנשים הסובלים מכאבים ואי נוחות בכפות הרגליים. מדרסים איכותיים משפרים את איכות החיים, מקלים על העמידה, ההליכה והריצה ומונעים התפרצות של בעיות בטווח הרחוק.

אנשים רבים נזקקים למדרסים!

אנשים בעלי כף רגל שטוחה, פלאטפוס, או להפך בעלי קשת גבוהה מדי. במצב של פלאטפוס המדרס יעניק הרמה ותמיכה קבועה לכף הרגל, ובמצב של קשת גבוהה מדי, מצב שבו העומסים על כף הרגל מתחלקים על שטח קטן, המדרס ידאג לחלוקה מאוזנת של העומסים על כף הרגל וימנע אי נוחות וכאבים.

אנשים הסובלים מבעיות בכף הרגל כמו למשל דורבן בעקב, אנשים אשר עומדים שעות רבות  ביום ומפעילים עומסים גדולים על כפות הרגליים ועוד.

המדרסים נדרשים גם במצבים של מחלות כמו מחלת הסוכרת או מחלות מפרקים. במצבים אלו המדרס יגן על כף הרגל, יעטוף אותה ויתמוך בה וימנע היווצרות של פצעים, כיבים ויבלות בכף הרגל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות