מהו התקן IUB?

מאז פרצו לעולמנו ההתקנים התוך רחמיים נראה כי העולם נהפך על פיו. בעבר, מניעת הריון התאפשרה בעיקר תודות לגלולות למניעת הריון שכרכו סביבן נטל רב בצורך לזכור ליטול את הגלולה מדי יום ומעורבות של הורמונים בעלי תופעות לוואי. ההתקנים, שהלכו וצברו תאוצה הם נכון להיום, הפתרון לכל אלו.

הסוגים השונים של התקנים תוך רחמיים

קיימים מספר סוגי התקנים תוך רחמיים, שהם גלגולים מתקדמים אחד של השני. כל אחד מהסוגים השונים נוצר למעשה במטרה לפצות על חסרונות של הסוג שלפניו. התקן הנחושת הוא הסוג הראשון והוא למעשה עשוי פלסטיק מצופה בנחושת המשחררת מולקולות ברחם שמונעות את פגישת הזרע והביצית. התקן המירנה הוא התקן הורמונלי המפריש את ההורמון פרוגסטרון ובא לענות על הצורך בהפחתת הדימום הווסתי שגורם התקן הנחושת. סוגי התקנים נוספים הם- התקן חסר מסגרת (התקן בעל פעולה לדומה להתקן הנחושת אך שאמור להפחית את הדימומים הווסתיים המרובים) והתקן סליל (סליל מתכת המוחדר לחצוצרות ולמעשה חוסם אותן). סוג חדש של התקנים הוא התקן IUB והוא מהשלבים המתקדמים יותר בעולם ההתקנים.

 

התקן IUB

התקן IUB הוא התקן חדש, שמנגנון הפעולה שלו הוא קבלת צורה כדורית עם החדרתו לחלל הרחם. ההתקן לא עשוי מפלסטיק בכלל, בשונה מהתקן הנחושת וההתקן ההורמונאלי. עניין זה, מקנה להתקן IUB את היתרון (שבגללו למעשה נוצר); הפחתת תדירות הדימומים הבין ווסתיים ע"י גירוי חלש יותר של הרחם מאשר השניים האחרים. התקן IUB הומצא לאחר שניסו לייצר התקן, בעל יעילות דומה להתקן הנחושת אך עם פחות דימומים ופגיעה ברחם בזמן התקנת ההתקן. ההתקן, בשם גינהפיקס, לא עמד בציפיות שלשמן נוצר ועל בסיסו נוצר התקן IUB.

 

התקנים מגוונים קיימים ואחרים נוספים לשוק מדי יום, זכרו לבחור נכון ומתאים עבורכן

לא משנה באיזה התקן תבחרו להשתמש, זכרו לעשות זאת תוך התייעצות עם רופא. רופא הנשים ידע להמליץ לכן, בהתאם לאופי שלכן ולצרכים האישיים, האם מומלץ לכן לעשות שימוש בהתקן תוך רחמי בכלל, ובאיזה סוג של התקן בפרט. התקן IUB או התקן הורמונלי, התקן נחושת או התקן חסר מסגרת, אין זה משנה, כל עוד הוא גורם לכן להרגיש טוב בסופו של יום.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות