מהם החומרים הנדרשים לבניית גדרות?

מהם החומרים הנדרשים לבניית גדרות?

אם אתם מעוניינים להתקין גדרות בעצמכם, אתם כמובן מודעים לכך, שאתם זקוקים למגוון של חומרים. לא תמיד כמובן יש לנו את הזמן והיכולת, ויש גם גדרות שמגיעות מוכנות והתקנתן נוחה מאד. אולם, אם אתם אוהבים לעבוד בעצמכם והדבר ממלא אתכם בחדוות העשייה – עליכם כמובן להתעדכן קודם לכן בכלל רשימת החומרים. אנחנו מציעים לכן כאן רשימה אחת אופציונלית, אשר מתאימה בעצם לבניית של גדרות שעשויות מעץ, ונתמכות ע"י יתדות. כמובן שיש חומרים אחרים שיכולים להתאים לגדרות מסוגים אחרים, ויש לקחת זאת בחשבון.

 

אז מה אתם בעצם צריכים?

  • קורות עץ – קודם כל, ברור שכדי לבנות גדר, אתם זקוקים לקורות העץ, שמהן אתם מרכיבים ממש את הגדר עצמה. אילו קורות עץ יכולות להתאים עבור גדרות? מקובל מאד להשתמש כיום בקורות אשר עשויות מעץ האורן. הסיבה לכך היא שהאורן הוא עץ שאיננו יקר מידי, אך הוא חזק מאד, ועמיד לתנאי מזג האוויר, וגם העיצוב שלו מושלם לגדרות העץ שמבוססות על יתדות. שימו לב שכדאי לבחור קורות בגודל סטנדרטי כדי שההתקנה שלהן תהיה פשוטה. קורות של עץ בגודל של 10 ס"מ לגובה על 2 ס"מ לרוחב הן הגודל המקובל כיום, ומאפשרות עבודה נוחה מאד. כמו כן, יש להצטייד בכמה קורות עץ ארוכות יותר שתתקינו באופן מאוזן על הקורות האנכיים.
  • יתדות מתכת – זהו החומר השני שאתם זקוקים בכדי להתקין גדרות. העמודים עצמם צריכים להיות עשויים ממתכת מגולוונת, שכן מתכת כזו היא עמידה יותר, ואיננה סובלת מהתפתחות של חלודה לאורך זמן. כמות היתדות צריכה להיות בהתאם כמובן, לגודל ואורך הגדר שאתם מעוניינים בה. העמודים עצמם מגיעים לרוב בגודל סטנדרטי יחסית ויש פשוט לציין בפני המוכר שאתם מעוניינים בעמודי מתכת לגדר.

 

לא לשכוח את הברגים

לסיום, רק נרצה להזכיר לכם שכדי לבנות את הגדר, אם זקוקים לברגים, וליתר דיוק – להמון ברגים. מדובר למעשה על שלושה סוגים שונים של ברגים. הסוג הראשון אלו ברגים קודחים שיחדרו פנימה לתוך העץ. השני – ברגי ג'מבו גדולים לחיבור בין הקורות האנכיים למאוזנים, וכמובן גם להצטייד בסט של ברגים רגילים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות