מהם היתרונות של דשא סינטטי על פני דשא טבעי?

השוואה בין דשא טבעי לסינטטי יכולה לסייע לכל מי שמחפש פתרונות ריצוף לחלל החוץ של הבית או העסק. הנה כמה נושאים שכדאי להתייחס אליהם:

א. יישום משטחי דשא – את הדשא הטבעי ניתן ליישם רק על גבי אדמה חולית בחצר ובגינה. לעומת זאת, דשא סינטטי מתאים גם לגג, למרפסת ולמקומות סגורים. היתרון הזה הופך אותו לפתרון מועדף על מעצבי פנים ולחלק בלתי נפרד מהדקורציה של מרפסות בבתים פרטיים ודירות יוקרה.

ב. עלות – העלות הראשונית של דשא סינטטי גבוהה בהשוואה לדשא הרגיל, אך היא משתלמת בטווח הארוך. הסיבה לכך היא שאף משטח דשא סינטטי לא דורש השקיה. המשמעות היא חיסכון של מאות שקלים בשנה על שימוש במים ודאגה לאיכות הסביבה.

ג. זיהום אוויר והדברה – דשא טבעי דורש כיסוח, ריסוס ושימוש בחומרי הדברה. חומרים אלו מזהמים את האוויר וגורמים לפליטת חיידקים אל תוך האטמוספירה. מנגד, במשטחי דשא סינטטי אין סכנה כזו. הדשא מומלץ על ידי ארגוני איכות הסביבה והיתרון האקולוגי מדגיש את הערך המוסף שלו גם בהשוואה לפתרונות ריצוף אחרים.

ד. שחיקהדשא סינטטי עמיד מאוד בפני שחיקה. הוא מיושם במגרשי ספורט, גני משחקים, גני ילדים, מקומות ציבוריים, מרכזי קניות ועוד. הדשא לא נשחק בקלות והוא אידיאלי עבור מזג האוויר בישראל. ניתן להשתמש בו במקומות עם חשיפה ישירה לשמש ולשלב אותו עם סגנונות עיצוב שונים.

 

גולת הכותרת: מגע נעים והיעדר תחזוקה

רבים טוענים שהיתרון הגדול ביותר של דשא סינטטי הוא מגע נעים. אם בעבר החזיק הדשא הטבעי ביתרון הזה, הרי שכיום יש סוגים חדשים של מוצרים סינטטיים וכל אחד מהם מוכיח את היעילות שלו. דשא סינטטי מיוצר על פי סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות, הוא לא דורש שום סוג של תחזוקה ובצפיפות גבוהה הוא גם מציע מגע נעים ומלטף.

לסיכום, אין ספק לגבי היתרונות של דשא סינטטי. אפשר ליישם אותו במקומות שונים, הוא זול ומשתלם מבחינה כלכלית, ידידותי לסביבה ולא נשחק גם בשימוש ממושך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות