מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לממומן? ומה יותר טוב?

בעלי עסקים רבים תולים אמונם במקדמי אתרים מבלי להבין כלל את משמעות הדבר ואת התוצאות הצפויות. תוך זמן קצר ניתן ללמוד אודות שתי טכניקות הקידום העיקריות : קידום אתרים אורגני וקידום ממומן. כל אחת מהטכניקות מביאה עמה יתרונות ופוטנציאל לפיתוח עסקי והגדלת מחזור הרווחים. הבחירה בין השיטות מתבססת על שיקולים של תקציב, צרכים, תחרותיות, אופי הפעילות העסקית וגם העדפות אישיות. רוב מקדמי האתרים ממליצים על שילוב בין שתי השיטות, הם מרכיבים ללקוח קמפיין קידום ממומן יחד עם תכנית קידום אתרים אורגנית.

מהו קידום אתרים אורגני?

זוהי הטכניקה הקלאסית לקידום אתרים, היא מתבצעת תוך הפצת קישורים, החלפת קישורים, פרסום תכנים מקצועיים באתר ובפאנלים מקצועיים העוסקים בתחום וכן הלאה. קידום אורגני מהווה תחזוקה שוטפת לאתר תוך פיתוח מיתוג האתר והתדמית העסקית. קידום אתרים אורגני תומך בהפצת תכנים מקצועיים ומקוריים, פעילות ברשתות החברתיות, קידום בעזרת סרטונים ושאר צעדים המתייחסים לחוויה אותה מעניקה האתר לגולשים. תוצאות של קמפיין קידום אתרים אורגני מתקבלות לאחר מספר שבועות עד מספר חודשים, זוהי טכניקה המשיגה תוצאות יציבות בטווח הארוך.

מהו קידום ממומן?

טכניקת הקידום הממומן מאפשר קיצור דרך אל ראש תוצאות החיפוש, תוך תשלום מאפשרת חברת גוגל הצבת מודעות פרסום בראש תוצאות החיפוש או בצדן. המודעות זוכות לחשיפה רבה, אך יש לציין כי בעל המודעה מתבקש לשלם בעבור כל הקלקה. על כן, יש להרכיב את הקמפיין בצורה נבונה ומקצועית. ההבדלים בין קמפיין קידום ממומן חובבני לבין קמפיין מקצועי באים לידי ביטוי בתוצאות, קמפיין מקצועי יתבסס על בחירה נכונה של מילות מפתח, עיצוב המודעה ודפי נחיתה, בחירות אשר מניבות תוצאות. קמפיין לא מקצועי יביא עמו הפסדים כספיים. אם החלטתם להרכיב קמפיין קידום ממומן בעצמכם יש להגדיר מראש תקציב כספי, הציבו לעצמכם גבולות בכדי למנוע הפסדים מיותרים.

ההבדלים בין שתי הטכניקות

תוצאות מהירות מול תוצאות איטיות. הקידום האורגני יניב תוצאות בטווח הארוך בעוד הקמפיין הממומן יניב תוצאות מהר יותר, כבר בתוך כמה ימים ניתן לראות את התוצאות.

אופי פרסומי מול אופי אינפורמטיבי. הקידום הממומן מאופיין באופי שיווקי, הצלחתו מותנית בכתיבה שיווקית מקצועית בעוד הקידום האורגני מתבסס יותר על כתיבה אינפורמטיבית המציעה ערך מוסף לגולש.

קל לניהול עצמי מול ניהול מורכב ודינמי. קמפיין לקידום ממומן ניתן להפעיל במתכונת של טייס אוטומטי תוך פיקוח, קמפיין של קידום אורגני דורש חשיבה, שינויים תכופים וחשיבה מקצועית.

את התשובה לשאלה איזו טכניקת קידום מתאימה לכם ביותר לא נוכל לספק ללא ניתוח מקצועי של הפעילות העסקית והפוטנציאל הקיים. כאמור, רוב מקדמי האתרים ממליצים על שיטת פעולה משולבת.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות