מה היא רתכת אלקטרונית

מה היא רתכת אלקטרונית

מה היא רתכת אלקטרונית ולאילו שימושים היא מיועדת?

רתכת אלקטרונית מיועדת לחיבור יציב ועמיד של חלקי מתכת אשר עשויים ברזל. החיבור נעשה בעזרת המסה בחום של החומר המיועד, באמצעות שימוש באלקטרודה בה מועבר זרם חשמלי. על פי רוב, רתכת אלקטרונית מתאפיינת בהספק חשמלי גבוה אשר הופך אותה יעילה במיוחד לביצוע העבודה. רתכות יכולות לשמש הן בעלי מקצוע אשר עובדים בתחום השיפוץ והבנייה, והן אנשים חובבים שמעוניינים לבצע בעצמם עבודות ריתוך בבית ובגינה.

לאילו פרמטרים חשוב לשים לב כאשר בוחרים דגם של רתכת אלקטרונית?

  • רתכת אלקטרונית שונה מרתכת מכנית – אם החלטתם כי ברצונכם לרכוש רתכת אלקטרונית חשוב לשים לב כי אכן בחרתם בדגם שכזה. רתכות מכניות אמנם נמכרות במחיר זול בהרבה מאלו האלקטרוניות, אולם הן אינן מציעות את מגוון היתרונות שרתכות אלקטרוניות מציעות.
  • בדקו מהו הספק הזרם החשמלי המועבר ברתכת – ככל שמועבר ברתכת זרם חשמלי בהספק גבוה יותר, כך היא מסוגלת לבצע את תהליך ההמסה בצורה קלה ומהירה יותר. כמובן שחשוב לזכור כי במידה ורכשתם רתכת הפועל על זרם חשמלי תוכלו להשתמש בה רק בקרבת מקור אספקת חשמל או לאחר הטענה.
  • בחרו ברתכת שאתם מסוגלים להרים ולתפעל בקלותרתכות אלקטרוניות נחשבות לרוב לקלות וקטנות ביחס לרתכות מכניות. עם זאת, עדיין חשוב להתחשב במשקל הכולל של הכלי בעת הבחירה שלו. בחירה של רתכת כבדה מדי עבורכם תקשה עליכם לשלוט בה באופן עדין ופשוט, מה שעלול לפגוע הן באיכות העבודה והן להוות סכנה בטיחותית.
  • האם הרתכת נוחה לכם לאחיזה? כל רתכת אמורה להיות מצויידת בידיות אחיזה כדי להקל על השימוש בה. כדאי לבקש מבעל העסק להתנסות באחיזה של הרתכת שאתם מעוניינים לקנות כדי לוודא שהיא אכן נוחה לכם.
  • ערכו סקר שוק מקיף באשר לעלויות הדגמים השונים – ניתן למצוא בשוק מגוון רב של רתכות אלקטרוניות אשר נעות בטווח מחירים רחב. בטרם מעמד הרכישה כדי לבצע סקר שוק מקיף ולבחור את החנות אשר מציעה את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם.

ברכישת רתכות אלקטרונית לא מתפשרים על איכות המוצר ואמינותו

אם בחרתם להשקיע ברכישה של רתכת אלקטרונית כנראה שאתם בעלי מקצוע מיומנים או בעלי חיבה עזה לריתוך. כך או כך, אין סיבה להתפשר על קניית מוצר לא איכותי. אם המחיר הגבוה מטריד אתכם תוכלו לחפש רתכות במבצעים בחנויות השונות, ואפילו להתעניין ברכישה של רתכת יד שנייה. בכל מקרה, מומלץ שלא להתפשר על מוצר באיכות ירודה או כזה שיוצר על ידי חברה לא אמינה. אחת הדרכים להבטיח את אמינות המוצר הנה רכישה של רתכת המגיעה עם תעודת אחריות (של היצרן או של היבואן). בנוסף, תוכלו לבקש המלצה מבעלי מקצוע או מן המוכרים בחנות כדי לוודא שביצעתם את הבחירה הנכונה.

רתכת אלקטרונית – www.eshel-ltd.co.il

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות