מה זה פיתוח פטנטים

כאשר מדברים על פיתוח פטנטים, מדברים למעשה על הליך חוקי שקיים בכל העולם ולא רק בישראל. קודם כל בוחנים את הפטנט, זה החלק הראשוני שאי אפשר לפסוח עליו. אחר כך מדברים על הפן הפרוצדוראלי והפן המהותי- מה יוצא לכם מזה? האמנות שכולנו מכירות מושתתות על תאריך הגשה במדינה הראשונה. אמנת פריס דורשת הגשה עד 12 חודשים מיום הגשת הקשה לרשות הפטנטים. לצורך העניין האמנה הישראלית קובעת כי אם יגיש האדם את הפטנט בטרם חלפה שנה במדינה החתומה על פריס יקבל תאריך מיום ההגשה של הפטנט הישראלי.

אז הבנתם נכון, כל מדינה ואמנה שלה, לכל מדינה כללי הגשה המשתייכים אליה. אז איך אפשר למעשה להוציא את החלום לאור ולהפוך אותו למציאות? קודם בואו ננסה להבין מה אומר על כך החוק הישראלי.

החוק הישראלי והפטנט

פיתוח פטנט בישראל בא לידי ביטוי בכמה תנאים- במצב הנ"ל יש להכיר את רישום הפטנטים. חשוב לדעת ולהכיר כדי להגן על ההמצאה ועל קניינה הרוחני על מנת להפחית סיכונים מפני העתקת המוצר ובפרט כאשר רוצים למכור אותו או לשווק למישהו אחר. אז נכון שמדינת ישראל מדינה קטנה ביחס למדינות אחרות ומאידך, עדיין היא נחשבת בין המקומות הראשונים. רישום פטנטים נעשה בכל מקום ובכל זמן. כאמור, ישראל נחשבת למעצמה בתחום של הרישום ואפילו רישומים בינלאומיים אשר יבחנו בישראל על ידי בוחנים ישראליים. ביחס לתשלום האגרות בשנים קודמות, נכון להיום נחשבות האגרות זולות יותר. אז מה נכון? זה בהחלט ממוקד כי ישראל נחשבת למעצמה בתחום רישומים של פטנטים וזה כבר לא חדש.

חזון הפטנטים

הרצון הגדול ביותר הוא הוזלת עלות האגרות של הרישום וכמובן זמני בחינה קצרים יותר. כאמור, הרצון הוא כי הרעיון יתממש כמה שיותר מהר. רישום של פטנטים לפי אמנת PCT מאפשר למעשה לממציא לקבל דוחות בחינה ועל פי דוח זה להחליט אם הוא ממשיך להגיש בקשות לרישום ברמה בינלאומית.

יתרונות שימוש הפטנטים

רישום פטנטים מאפשר לממציא להשתמש בדוח הבחינה במדינות אחרות במקביל. מדינות שבהן הוא מבקש או מעוניין להגיש רישום פטנטים. לרוב, פטנט זה מוענק לממציא באזור טריטוריאלי של המדינה ששם הוגשה בקשת הרישום בתנאי שההמצאה נמצאה מותרת לקבלת הפטנט. לממציא יוקנו זכויות על פי חוק והוא יוכל למעשה בצורה זו למנוע פגיעה בזכויות או שימוש לא חוקי בהמצאתו שלו.

תפריט נגישות