מה חשוב לדעת לפני שקונים סוכך חשמלי?

סוכך חשמלי הוא ללא ספק אחד האביזרים היותר שימושים בישראל ולא סתם התחרות על ליבו של הצרכן היא גדולה כל כך : מדובר בפיתרון מקיף אשר נותן לנו צל בקיץ החם ומגן עלינו מפני הגשם בחורף. לעומת הסוכך הפשוט יותר שהוא קבוע ולא ניתן לשנות את מידת הפתיחה שלו, את מידת הפתיחה של הסוכך החשמלי ניתן לשנות בהתאם לסוג שלו.

בשוק קיימים שני סוגים עיקריים של סוככים חשמליים : הראשון הוא סוכך שניתן לשנות את זווית הפתיחה שלו ואילו השני הוא סוכך שניתן לפתוח ולסגור את הגג השטוח שלו (זווית של 180 מעלות). בשל תכונה זו, יש כאלו שמתייחסים אליו בתור פרגולה חשמלית ולא כסוכך, למרות שהקהל הרחב לא תמיד עושה את ההפרדה הזו כל עוד הוא מספק את הסחורה…

מלבד שני הסוככים האלו, קיימים גם סוככי מסילה שהם סוככים שהבד שלהם נע על גבי מסילה (כך שהם יכולים להיות גם אנכיים) וסוככי מרקיזה חשמלית שהם סוככים בצורת חצי עיגול להגנה על חלונות או מרפסות קטנות.

אילו תוספות קיימות לסוכך החשמלי?

מנוע ההפעלה החשמלי של הסוכך יכול להיות קבוע בקיר באמצעות מתג או מופעל על ידי שלט רחוק באמצעות גלי רדיו. בשני המקרים אפשר להשתמש במנגנון גם עבור סוככים שנמצאים במקומות שקשה להגיע אליהם כמו לדוגמה סוככים שממוקמים בגובה. במידה והמנגנון החשמלי מתקלקל, ישנם סוככים שניתן עדיין לפתוח אותם באמצעות חבל וגלגלת המתפקדים בתור מנגנון פתיחה חלופי.

כמובן שיש בשוק סוגים רבים של מנועים חשמליים ורצוי לבחור ביצרן מוכר ובעל שם כמו למשל סומפי. בחירה ביצרן זול כמו למשל יצרן סיני עלולה להתגלות כבחירה בעייתית בטווח הארוך מכיוון שעלות התיקון של החלפת המנגנון במנגנון טוב יותר תהיה גבוהה מהעלות שלו ואורך החיים של המנגנונים הזולים אינה גבוהה במיוחד. למנגנונים היקרים יותר יש גם תקופת אחריות ארוכה יותר של עד חמש שנים (לרוב).

מלבד המנוע החשמלי עצמו, קיימים גם חיישנים שונים להגנה על הסוכך כמו חיישן רוח וחיישן שמש-רוח, אלו סוגרים את הסוכך באופן אוטומטי כאשר תנאי מזג האוויר משתנים. לדוגמה, כאשר יש קרינת שמש ישירה על הסוכך או רוח חזקה מדי שיכולה להזיק לבד. ניתן להתקין אף חיישני אור שמאירים באופן אוטומטי בשעות החשכה ונטענים באופן סולארי בשעות היום.

בכל אופן, חשוב להתאים את המנוע החשמלי לסוג הפתיחה של הסוכך : בין אם מדובר בסוכך שנפתח מהגג, סוכך שנפתח באמצעות זרועות,סוכך קסטה אשר מתגלגל פנימה, מרקיזה או סוכך מסילות. לפיכך,

כמה זה עולה?

סוככי המרקיזה החשמליים מתחילים באזור ה-2000 ₪ ומגיעים עד למחיר של כ-4300 ₪ גם כן. אם היציאה שלהם גדולה במיוחד (3 מטר ומעלה), לעיתים יהיה צורך להסתייע במבנה תומך (קונסטרוקציה).

אם מדובר בסוככי זרועות, הרי שטווח המחירים שלהם הוא רחב יותר : מתחיל ב-5,000 ₪ לערך ליציאה של 2 מטר ומגיע עד למחיר של מעל 10,000 ₪ לסוככים עם יציאה של 3 מטר

הסוככים היקרים ביותר הם סוככי המסילות שהמחיר שלהם מתחיל ב-10,000 ₪ בגרסה החשמלית. הסיבה לכך היא העובדה שהקונסטרוקציה שלהם חזקה יחסית ועשויה מחומרים מסיבים במיוחד, זאת בנוסף לגודל היציאה הגדול שלהם והעובדה שהם מסוגלים לכסות שטחים גדולים במיוחד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות