מה חשוב לדעת על דוחות משטרה?

הידעתם?  באחרונה הגבירה משטרת ישראל את אכיפת חוקי התנועה. מי שאינם מצייתים להם- בעיקר לעוברים עבירות תנועה חמורות –  צפויים לקבל דוח. ברירת קנס, שעלול להיות גבוה, אינה בהכרח העונש החמור; עבירות המוגדרות כחמורות מחייבות זימון העבריינים למשפט. אחד הדברים הפחות נעימים הוא להיווכח, כאשר שבים אל המכונית  ורואים דף נייר תחוב מתחת לאחד המגבים…

מה עושים כאשר מקבלים דוח?

בפני מי שמקבלים דוחות משטרה פתוחות שלוש אפשרויות:

  1. תשלום את הקנס במזומן בתוך שלושה חודשים
  2. הגשת בקשה להישפט בתוך שלושה חודשים
  3. הגשת בקשה לביטול הקנס בשל עילות הקבועות בחוק וזאת בתוך 30 ימים.

חשוב לדעת, כי בבקשה להישפט יש משום הימור ואף סיכון, הואיל ואם טענת הנהג לחפותו תידחה על ידי בית המשפט ויחלפו יותר משלושה חודשים, תושת עליו גם תוספת פיגור. תוספת כזאת, העלולה להיות בגובה 50% מהקנס עלולה להיות מושתת גם על מי שאינם משלמים את הקנס מכל סיבה שהיא בתוך שלושה חודשים.

כדאי לדעת:

  1. רשויות האכיפה והגבייה רשאיות, במקרים קיצוניים, לעקל את חשבון הבנק ואף את הרכב של בעל החוב.
  2. תשלום קנס מאפשר לא להיקלע להליכים משפטיים.
  3. ניתן ואף מומלץ להגיש בקשה לביטול הדוח (הוראות בנושא זה מפורטות בגב הדוח)
  4. אם קיבלתם דוח בעודכם נוהגים ברכב הרשום על שם תאגיד- הקנס יהיה גבוה פי ארבעה. על מנת לצמצם את הסכום תידרש הסבת הדוח על שם עובד בתאגיד בתוך 80 יום.
  5. הדוח הוא מסמך רשמי מחייב. עליכם להידרש אליו במלוא הרצינות.
  6. רצוי ואף מומלץ להתייעץ עם עורך דין, במיוחד אם קיימת, לדעתכם, ודאי לשיקול דעתו המקצועי של עורך דין המומחה לנושאי תעבורה, סיבה מוצדקת להגשת בקשה לביטול הקנס המתבססת על עילות הקבועות בחוק. ייעוץ עם עורך דין עשוי להתברר כמועיל ביותר. גם אם אין לכם הוכחה ברורה לאי קבילותו של הדוח, ייתכן כי באמצעות עורך דין תוכלו לטעון לנסיבות מקלות העשויות להפחית את חומרת העונש במקרים של עבירת תנועה חמורה.

האופציה המשתלמת ביותר

יש דרך פשוטה כדי להימנע מההתלבטות איזו משלוש החלופות מועדפת להיפרע מהדוח. לנסוע על פי חוק, במהירות המותרת, תוך שמירה על כללי הזהירות והקפדה על חוקי התנועה, הימנעות מדיבור בטלפון נייד בשעת נהיגה, משליחות מסרונים במהלכה, והסטת מבט מהכביש. לשמירה על החוקים והכללים יש גם ואולי בעיקר משמעות בטיחותית. היא מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לגרימת תאונה וממילא לקבלת דוח ת

כתיבת תגובה

תפריט נגישות