מה כדאי לעשות בעיר יבנה?

בניגוד לדימויה כעיר מנומנמת ורפויה, עיר שינה אפרורית, יבנה היא עיר דינמית ותוססת. מיקומה האסטרטגי – 26 ק"מ דרומית לתל אביב, שישה קילומטר דרומית לרחובות ו-13 ק"מ צפונית לאשדוד, הופכים אותה  לעיר אשר נגישותן וזמינותן של ערים גדולות מאפשרת גיחות לבילויים.

היא אינה פתוחה, תוססת וסקסית כמו תל אביב וסביר להניח כי בראשון לציון יש יותר מסעדות ובתי קפה מאשר בה, ובכל זאת – יש ביבנה  מה שאין בערים אחרות, גדולות ו"עירוניות" ממנה. היא מציעה משהו אחר. ערך מוסף. אווירה שונה. "יש יפות ממנה אבל אין יפות כמוה", כתב המשורר.

עם זאת לא רק מחוץ לה יש מה לעשות (אף שקרבתו היחסית של פארק הסופרלנד בראשון לציון ודאי עשוי להיות אופציה קורצת ואטרקטיבית לבילוי קייצי רטוב  ונעים) אלא גם בעיר עצמה, המצויה בשנים האחרונות בעיצומה של תנופת בנייה ופיתוח.

ביבנה יש היכל תרבות פעיל, ספרייה עירונית (מדי שבוע מוצגת בה הצגה ומתקיימת בה 'שעת סיפור' קסומה ומרתקת); קיימים ופעילים בה מתנס"ים אחדים, שוקקי פעילות, המהווים מקור משיכה לילדים ולנוער לפעילות ענפה של חוגים מגוונים; יש גני שעשועים, בתי קפה (כגון "המרפסת", שבו מרבות אימהות לשוחח ולבלות שעת איכות עם ילדיהן או בלעדיהם); שכונת 'יבנה הירוקה' הנבנית על טהרת הטבע ואיכות החיים מהווה אף היא גורם משיכה לזוגות צעירים, הרוצים לבנות חיים בעיר שיש בה מה לעשות ואם זאת היא אינה מרכז אורבאני סואן, צפוף ופקוק.

במושבים ובערים הסמוכים יש חוות סוסים, שבהן אפשר ללמוד לרכוב ולערוך טיולים, אתרים להשכרת רכבי שטח, מרכזי קניות, מסעדות ובתי קפה.

רבותיי ההיסטוריה נשארת

ממזרח לכביש הישן המוביל לאשקלון מתנוסס האתר הארכיאולוגי החשוב והמרכזי – תל יבנה . במרומיו ניתן לראות חורבות מבצר צלבני (מהמאה ה- 12 לספירה) אשר שימש בשעתו ככנסייה ומאוחר יותר, לאחר שיבנה נכבשה על ידי המוסלמים הממלוקים, הפכה הכנסייה למסגד.

העיר יבנה מחברת אפוא עבר עם עתיד. לפני הסיור בו (תל יבנה עשוי להרשים גם ילדים….)  או אחריו, אפשר ליהנות מהפעלות של תיאטרון 'שמח' הקיים בעיר ומציע פעילויות מונחות על ידי שחקנים, מופע וסדנה של בועות סבון ענקיות ועוד. בהזדמנות אחרת אפשר לצפות בהופעה של ורדינון – אמן הילדים המקסים ומרתק אותם במופע בידור מושקע ומלהיב.

בחופשים השונים בכלל ובחופש הגדול בפרט תוכלו למצוא אטרקציה מיוחדת לילדים – הפעלות ספורט המיועדות להם ברחובות הסמוכה. ההפעלות, אגב, מועברות גם באולמות, בבתים פרטיים, בגנים ציבוריים ועוד.

שווה להתעניין ולהשתתף במגוון הפעילויות השונות אשר מתרחשות לאורך השנה ביבנה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות