מה לאכול אחרי אימון – המלצות

אפשר לומר ששאלת השאלות בקרב מתאמנים בכל הרמות היא מה לאכול אחרי אימון כדי למקסם את יתרונותיו. חלבון? ברור. כמה חלבון? מיד נבדוק. האם להכניס פנימה פחמימה? ומה עם שומן? ובכלל, מתי בדיוק אחרי אימון כדאי לאכול?

 

7 מזונות שבונים את השריר

כידוע, במהלך אימון שמפעיל את השרירים נוצרים קרעים בסיבי השריר, ולאחר האימון הגוף מחפש מזון שיעזור לו לתקן את השריר הפצוע ואף לחזק אותו יותר לקראת הפעמים הבאות. כדי לעזור לגוף לעזור לנו, אנחנו חייבים לתת לו את מה שהוא צריך.

 

  • אבקת חלבון – כאשר שואלים את השאלה של "מה לאכול לאחר אימון" אבקת החלבון מיד עולה לנו במחשבה. אבקת חלבון נותנת בומבה של חלבון בתוספת מינימלית של שומן ופחמימה, שחשובים גם הם בכך שעוזרים לחלבון להגיע אל השריר.
  • יוגורט – מעבר לכך שיש בו חלבונים ופחמימות, יש בו גם לא מעט לאוצין – חומצת אמינו שתורמת משמעותית לגדילת השרירים לאחר האימון.
  • ביצים – לא רק שהביצה מכילה כ-6 גרם של חלבון, יש בה את המרכיב כולין, שמשפיע על בניית השרירים, הזיכרון ומעביר שומן לכבד. כדאי לדעת שפעילות גופנית מאומצת עלולה להוריד את מאגרי הכולין בגוף, לכן מומלץ להחזיר ממנו לגוף.
  • גבינת קוטג' – בטח שמעתם על הרבה מתאמנים שבסיום האימון, עוד לפני שיצאו מחדר הכושר, מתיישבים על הספסל לאכול קופסת טונה וגביע קוטג'. הגבינה הטעימה מכילה כ-24 גרם של חלבון בגביע.
  • טונה – חברו הטוב של הקוטג'. הטונה היא מקור מצוין לאומגה 3 וחומצות אמינו שגם מורידות את המצב הדלקתי של השרירים לאחר האימון וגם מלאה בחלבון. יחד עם זאת, הטונה מכילה רמות גבוהות של כספית, לכן מומלץ לאכול ממנה במקסימום כ-3 קופסאות בשבוע.
  • בשר/עוף – בשר וגף עוף הם מקור מצוין לחלבון ולברזל. מומלץ לגוון ולא להתנפל על סטייק עסיסי בסוף כל אימון, כדי שלא תשתעממו.
  • כורכום – תבלין הפלא שנחשב לאחד ממזונות העל. במחקר שהתקיים בשנת 2014 נמצא שהכורכום מפחית את תהליכי החמצון בגוף. חצי כפית ביום תעשה טוב לשרירים שלכם.

 

ומה מומלץ לאכול ביחד עם החלבון?

הארוחה שאחרי האימון צריכה להיות ארוחה טובה. לא ענקית שתחזיר לכם את כל הקלוריות ששרפתם אבל גם לא דיאטטית וקטנה, כי הגוף שלכם זקוק למנה טובה כדי להתאושש. ביחד עם החלבון מומלץ לאכול פחמימה שתחזיר לגוף את האנרגיה ושתסייע לחלבון להגיע אל השרירים. ומה עם שומן? כמעט בכל מזון חלבוני שתוכלו, בין אם זה בשר, עוף, ביצים, דגים או גבינות – יהיה שומן. זאת כמות שאמורה להיות מספקת.

 

תפריט נגישות