מה עושים עם תואר בניהול

אחד הכישורים החשובים בכול סוג של מקצוע, הוא היכולת לנהל ביעילות ולהוביל אחרים. מנהל מקצועי הוא מומחה שרכש אמון וניסיון בהובלה, בכול סוג של ארגון. מה שהופך את חיי המנהל למעניינים כל כך, זו הדרישה שיטפל במגוון רחב של בעיות: פיננסיות, אנושיות, משפטיות, פוליטיות וסביבתיותֿ כמעט בכול יום ויומו. אין קריירה אחרת שתספק לכם תערובת כה עשירה של אתגרים ועניין.

מה לומדים?

לימודים במסלול לתואר ראשון בניהול מאפשרים לבוגרים להשתלב בדרגי הביניים בעולם המסחר והתעשייה, במגזר הציבורי ובארגונים ללא כוונות רווח. לימודים אלה כוללים מגוון של נושאים והתמחויות כגון: כלכלה, חשבונאות או לוגיסטיקה. תואר בניהול מתמקד בדרך כלל בהתנהגות ארגונית, בניהול משאבי אנוש, ובתיאוריות בתחום הניהול, תוך הדגשת הליכי התכנון, הארגון וההובלה.

לימודי ניהול מיועדים לאנשים המעוניינים לשלב מיומנויות וידע, תיאורטיים ומעשיים, שיאפשרו להם לעבוד כמנהלים מקצועיים וכמנהיגי ארגונים בעולם העתידי. הלימודים מתמקדים ברכישת מיומנויות בין אישיות ואסטרטגיות, הנחוצות לבניית צוות עסקי ולניהולו היעיל. תכנית הלימודים מיועדת לעזור לסטודנטים לפתח את הפרספקטיבה, את הכישורים ואת הידע שיידרשו להפגין כדי לנהל ולהוביל את הארגון המודרני בצורה היעילה ביותר.

תחומי התעסוקה העיקריים לבוגרי לימודי ניהול

  • מכירות
  • משאבי אנוש
  • יזמות
  • קמעונאות
  • ניהול כללי

 

  1. מכירות

בתחום המכירות, יש הזדמנויות עבודה רבות מאוד לבוגרי תואר בניהול. אנשי מכירות יכולים לבנות לעצמם קריירה בקרב רשתות או ספקים, למכור סוג מסוים של מוצר, או למכור לקבוצות יעד ייעודיות (כמו למשל, סופרמרקטים). מנהלי מכירות יכולים למלא גם תפקיד של מנהלי נציגי המכירות ובסופו של דבר להגיע למשרת מנהל מכירות בכיר.

  1. משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש מפקחים על גיוס כוח אדם ועל הכשרת כוח האדם שעובד בחברה. ׳עסק הוא טוב רק במידה שבה האנשים העובדים בו, הם טובים׳. מנהלי משאבי אנוש אכן שואפים להבטיח כוח עבודה באיכות גבוהה. מקצוע זה מושך אנשים שמוצאים עניין בהיבטים הבין-אישיים של הארגון. אין זה מפליא שאנשים רבים בתחום משאבי אנוש הם לא רק בוגרי תואר בניהול, אלא גם בעלי רקע בפסיכולוגיה, בסוציולוגיה, בייעוץ או בהתנהגות ארגונית.

  1. יזמות

יזמים הם אנשים המתחילים עסקים חדשים, או משתלטים על עסקים קיימים ומפעילים אותם בדרכים טובות יותר. לאנשים אלה יש רצון עז ליצור ולנהל משהו מתמשך, ולהיות בעלי הסמכות ומקבלי ההחלטות לגבי כל דבר שהם יוצרים. היזמים מוכנים להתמודד עם מידה רבה יותר של חוסר ודאות וסיכון, בתמורה לקבלת אוטונומיה מלאה.

יזמים עובדים קשה. בשלבים הראשונים של יצירת החברה, הם עשויים לא ליצור צוות שיעזור להם. אנשים אלה ניחנים בסיבולת, בהתמדה ובאומץ. יצירת עסק חדש שואבת את כל האנרגיות של היזם ומשאירה לו מעט מאוד זמן לפעילויות אחרות.

הנתיב היזמי מושך מאוד את האנשים היצירתיים שרואים את ׳התמונה הגדולה׳, עם נטייה לאסטרטגיית שוק וצורך חזק לאוטונומיה ולשליטה. יחד עם זאת, אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחת היזם הוא הניסיון הניהולי. רעיון מבריק למוצר, זה דבר אחד, אבל הידיעה כיצד להניע ולאתגר קבוצה של עובדים בזמנים קשים ובחוסר וודאות עסקית, זה דבר אחר לגמרי.

  1. קמעונאות

עולם הקמעונאות מציע מגוון של משרות, כולל: מכירות, קניינות, הפצה, ופונקציות צוותיות כמו פרסום ומחקר שיווקי. משרות ברמת הכניסה כרוכות לפעמים בעבודת מכירות, אך יכולה להגיע למשרת ניהול המכירות עם שליטה על סוגי הסחורה שיוצגו לצרכנים, אופי המבצעים ואפילו רמות המחירים.

  1. ניהול כללי

ניהול כללי הוא המימוש האולטימטיבי של קריירה בתחום העסקים. המנהל הכללי נושא באחריות מלאה, לרבות אחריות על הרווח וההפסד, אחריות לביצוע עסק שלם או יחידה עסקית בארגון. מנהל כללי יכול להיות המנהיג הראשי של הארגון, או ראש החטיבה / המחלקה, בתוך ארגון גדול יותר.

למנהלים יש בדרך כלל אחריות בין-תפקודית. כלומר, הם מקבלים החלטות הכרוכות בתיאום ובאינטגרציה של תחומים פונקציונליים כגון:

  • מכירות
  • שיווק
  • משאבי אנוש
  • כספים
  • ייצור

מנהל כללי מפקח על האנשים האחראים על התחומים השונים, ומתאם את פעילותם לטובת הארגון כולו. תפקידו של המנהל הכללי הוא מורכב ודורש גמישות וקבלה מהירה של החלטות. בסופו של דבר, האחריות על ההצלחה, או הכישלון, של הארגון, נשענת לחלוטין על כתפיו של המנהל הכללי – וזה מה שהופך את התפקיד לכל כך מאתגר ומושך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות