מושגים וטיפים שכדאי לדעת לפני קניית חליפת חתן

התאמת החליפה לחתן היא אמנם לא משימה מורכבת כמו בחירת שמלת כלה, אך עדיין לא רצוי לדחות משימה זו לרגע האחרון. ההנחה הרווחת היא כי הבחירה היא פשוטה למדי: נכנסים לחנות בוחרים צבע מודדים ומתחתנים. אבל הניסיון בשטח מראה תוצאה אחרת, מעבר להתאמות הבסיסיות חשוב ביותר לעבור גם על הפרטים הקטנים והפחות מוכרים. על מנת להגיע ליום החתונה עם לוק מושלם, רצוי להכיר מושגים ומונחים מתחום חליפות החתן. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – להציג לכם כמה מושגים וטיפים שיעזרו לכם בתהליך הבחירה.

דש הז'קט

כנראה שבכלל לא שמתם לב לפרט זה, אך לדש הז'קט ישנם מספר סגנונות, וסגנון הדש צריך להיות מתאים לשאר חלקי החליפה. אלו הסוגים הנפוצים ביותר:

דש צעיף – דש חלק ומעוגל הממשיך את קו הז'קט

דש מחורץ – יוצר מראה של חריץ משולש הנחתך  היכן שהדש פוגש את הצווארון.

דש מחודד נקרא גם PEAK- דש בצורת וי- רחב המצביע כלפי מעלה, לכיוון הכתפיים, מעל לקו הצווארון

הסוג הנפוץ ביותר הוא המחורץ, אך סגנון ה"צעיף" או דש מחודד ללא ספק יכולים להתאים למי שמעוניין במראה מיוחד ורשמי ביותר.

שימו לב: רוחב העניבה צריך להיות בהתאמה לרוחב דש הז'קט.

%d7%93%d7%a9-%d7%96%d7%a7%d7%98

פפיון

אם החלטתם לוותר על העניבה וללכת על מראה הפפיון, ללא ספק בחרתם בחירה מלאה בסטייל וכבר יצרתם מראה פחות שיגרתי. אך גם פה חשוב לדעת את הכללים והאפשרויות העומדות לפניכם.

לפפיון מספר אפשרויות קשירה. האפשרות הקלאסית והמוכרת לכולם היא קשירת "הפרפר". אולם אם ברצונכם להיות קצת פחות שגרתיים ניתן למצוא גם קשירות כמו:

פפיון רזה/ישר- דומה לפרפר אבל בעל קווים יותר ישרים ופחות רחב, יתאים לבעלי מבנה גוף צר וראש קטן יחסית

פפיון יהלום- כמו הפרפר אבל עם קצוות מחודדים. ללא ספק המראה הכי שונה וייחודי. מתאים לחתן האמיץ

פפיון מעוגל- קצוות מעוגלים. יכול להתאים לחתנים בעלי פנים "מרובעות" על מנת ל"שבור" צורה

טיפ: שימו לב שרוחב הפפיון  שווה לרוחב העיניים, הכוונה היא שקצוות הפפיון צריכות להיות בקו ישר לקו הרכות.

 

צפיפות חוט

זוהי המידה לבדיקת איכות החליפה, הכוונה היא כמות החוטים שיש על כל ס"מ רבוע של בד. מדד זה קובע את עמידות החליפה על מול הנוחות שלה. לרוב מומלץ ללכת על יחס צפיפות של 100 עד 120 חוטים. צפיפות הגבוהה מ 200 עלולה לפגוע בעמידות החליפה.

עם ווסט או בלי ?

גבר שביומיום הולך על המראה היותר "ספורט אלגנט" לרוב יוכל למצוא את עצמו בחליפת שני חלקים שלא תראה משונה ומתאמצת יותר מידי. לעומת זאת, גבר הדואג לטיפוחו וביומיום הולך במראה יותר מקופד, חליפת שלושה חלקים יכולה בהחלט להתאים ולתת מראה מיוחד מבלי להיות "זרה" מדי עבורו.

זכרו, לכל גבר יש את הצבע שמחמיא ביותר לגוון העור שלו, לצבע העיניים, והשיער שלו. הכלל הבסיסי ביותר אומר שעל גבר בעל גווני עור בהירים ללבוש חליפה בצבעים כהים, ולענוד עניבה וחולצה מכופתרת בצבעים שיחמיאו לפניו. ולהפך, חתן בעל גוון עור כהה ילבש חליפה בצבעים בהירים. כל גבר נראה מצוין בחליפה אלגנטית, אולם יש להתאים אותה היטב למבנה הגוף באופן שישווה מראה אלגנטי, נקי ומסודר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות