מחירי הדלק לא יציבים, כמה זה עולה לנו?

עליות וירידות במחירי הדלק משפיעות באופן ישיר עלינו כבעלי רכבים או אפילו כצרכנים של תחבורה ציבורית. השאלה היא כיצד בוחרים כלי רכב חסכוניים, או באיזה אופן ניתן לצמצם את ההוצאות בלי לפגוע ברמת החיים. הנה כל התשובות

חוסר יציבות במחירי הדלק נגרמת בשל שורה ארוכה של סיבות. הגורמים לעלייה וירידה במחירי הדלק יכולים להיות פוליטיים, כלכליים, רגולטוריים ועוד. יחד עם זאת, לנו בתור בעלי רכבים או משתמשים קבועים בתחבורה ציבורית זה לא באמת משנה. התוצאה היא תמיד פגיעה בכיס ובמקרים מסוימים גם ירידה ברמת החיים.

הדרך להתמודד עם מחירי דלק לא יציבים היא לבחור מלכתחילה כלי רכב חסכוני. את רמת החיסכון של הרכב בודקים לפי נתוני צריכת הדלק המפורסמים על ידי היצרן, ועל פי הנתונים שנאספים במבחני שטח. יצרניות הרכב השונות משקיעות משאבים רבים כדי לעזור לקהל הלקוחות להתמודד עם מחירי דלק גבוהים, בין היתר על ידי פיתוח מכוניות חסכוניות. מצד שני, לא כל הרכבים מציעים את אותה רמה של חיסכון ויש דגמים משתלמים במיוחד לעומת דגמים בזבזניים בצורה קיצונית.

השוואת רכבים לפי דגמים ונתונים

נהוג לבדוק את מידת החסכוניות של הרכב לפי מספר הקילומטרים לליטר. דגמי סיטרואן 1C לדוגמא צורכים בממוצע 20.8 קילומטרים לליטר, לעומת פיז'ו 107 שצורכת 14.7 קילומטרים לליטר דלק בממוצע או יונדאי 20I שצורכת 14.6 קילומטרים לליטר. כפי שניתן לראות, כל הרכבים שמוזכרים שייכים לקטגוריית מיני או סופר מיני, היות והם מגיעים עם מפרט טכני מצומצם במטרה מוצהרת לחסוך בהוצאות.

אי אפשר להשוות בין צריכת דלק של דגמים שונים ולא להזכיר כלי רכב דו גלגלי. קטנוע הוא נכון להיום אמצעי התחבורה היעיל והחסכוני ביותר בעולם – בפער ניכר מכל השאר. בעזרת מעבר לרכב דו גלגלי ניתן לחסוך עשרות שקלים בשבוע ומאות שקלים בשנה. ההוצאות הנמוכות על רכב דו גלגלי גם נובעות ממחירים אטרקטיביים על טיפולים, תחזוקה וביטוח.

כך תחסכו בהוצאות הדלק

הרכבים שצורכים הכי הרבה דלק הם אלה שיש להם את המפרט הטכני המרשים ביותר. אלו רכבים עם ביצועים מעולים, אך אין מקום לנסות לחסוך בעזרתם בהוצאות השוטפות. מנגד, כל נהג צריך לדעת מה בכלל משפיע על תצרוכת הדלק של הרכב ובאיזה אופן עליו להתנהג על מנת לצמצם אותה.

תצרוכת הדלק מושפעת מתנאים משתנים כמו מזג אוויר, מצב מכאני, מצב תנועה ואיכות הדלק. אם תיסעו במהירות המותרת ותימנעו מהאצות או בלימות פתאומיות, תחסכו עשרות אחוזים בתצרוכת השוטפת. גם אם תבצעו את הטיפולים בזמן ותקפידו על הנחיות היצרן תוכלו להגיע לחיסכון מן הסוג הזה. הסוד הוא לעקוב אחר תצרוכת הדלק, לנהוג בצורה זהירה ובטוחה ולהיות ערניים כל הזמן לשינויים במחירים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות