מימון לרכב – מדוע זה משתלם

אין כמעט מישהו מאיתנו שלא חשב לקחת מימון לרכב חדש או רכב יד שנייה. מרביתנו אף עושים זאת. היכולת שלנו להשתמש באמצעים שונים שמציעים לנו בנקים וגורמי מימון אחרים, כולל גורמים פרטיים, מושכת אותנו להשתמש באותו מימון לרכב בעת שאנחנו רוצים לרכוש רכב חדש, יד ראשונה, או רכב יד שנייה.

מימון לרכב הפך במהלך השנים לאחת הדרכים הפופולאריות לרכישת רכב. אפשר להבין מדוע, מי שמציע לנו מימון לרכב עושה זאת בתנאים מאוד טובים, תשלומים שמתפרסים על פני שלוש שנים לפעמים, ריביות נמוכות, הון עצמי לא גבוה, והרבה פעמים מי שמציע את המימון זה גם מי שמציע לנו את הרכב מלכתחילה, כלומר חברות ליסינג שונות. מדובר בחלק בלתי נפרד מהעסקה.

אנחנו רוכשים רכב מחברה, שהוא רכב תקין ומסודר, שעובר בדיקות במוסך והכל בסדר איתו, ברור לנו מי נהג בו קודם ולמי הוא שייך, אנחנו לא צריכים לדאוג שמא הרכב עבר תאונות ואף אחד לא מספר לנו על זה, וכן הרכב מטופל במוסך של החברה. התנאים הרבה יותר אידיאליים במצב כזה מאשר רכישת רכב מלקוח פרטי. אז תנאי המימון פחות טובים וכן הרכב שאנחנו מקבלים יכול להיות הרבה פחות טוב ממה שאנחנו יכולים לקבל מהחברה.

כיצד לוקחים מימון לרכב

הרעיון הוא די פשוט. בשביל לקבל מימון לרכב עלינו להוכיח שיש לנו משכורת קבועה ואפשרות להחזיר את המימון. לאחר מכן נקבע את המסלול על פיו נשלם את ההלוואה שאנחנו לוקחים. חשוב להבהיר ככל שההון העצמי הראשוני שלנו יהיה גבוה יותר, כך ההחזר שלנו לאחר מכן יהיה נמוך יותר. אנחנו יכולים לפרוס את ההחזרה על פי 30 עד 40 חודש, תלוי בתוכנית. בדרך כלל חברות ובנקים לא מוכנים שנחזיר הכל בבת אחת, גם אם יש לנו אפשרות ולו מהסיבה שהם מפסידים את הריבית. יש כאן מלכוד מסוים, אך אנחנו נהנים מזה ברמה מסוימת, מאחר ובמקום להחזיר הכל בבת אחת אנחנו פורסים את זה לאורך תקופה שמתאימה לנו.

אחרי שכל ההסכמים נסגרים, אז אנחנו מקבלים את המימון ויכולים לרכוש רכב. חשוב לציין שיש שתי תוכניות מימון עיקריות לרכב, התוכנית הראשונה היא מימון פר רכב, כלומר תוכנית על פי הרכב המוצע בעוד שהתוכנית השנייה מציעה לנו מימון לרכב באופן כללי, ואנחנו יכולים להחליט איזה רכב לרכוש עם המימון שאנחנו מקבלים.

לסיכום, מימון לרכב יכול להיות פתרון נפלא עבור מי שזקוק לרכב ולא יכול לשלם בבת אחת את כל מה שנדרש לשם רכישתו. בדומה למקרים אחרים, מימון לרכב עוזר לפתור את הבעיה כשהוא מעניק לנו את הכסף באופן מידיי, בזמן שתשלום ההחזר שלנו נעשה לטווח ארוך בצורה אשר נוחה ומתאימה ליכולות שלנו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות