מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר?

את דמי התיווך בגין רכישת נכס משלמים בדרך כלל שני הצדדים למעט מקרים שבהם המתווך גובה את מלוא העמלה מרוכש הנכס בלבד.

בגין השכרת נכס, משלמים המשכיר והשוכר בדרך כלל עמלה בגובה חודש שכירות.

תשלום בגין דמי תיווך

מתווכי נדל"ן אשר יש ברשותם רישיון תקף לתיווך, עוסקים בתחום זה כעצמאים או כחלק מסוכנות תיווך גדולה, אמינה ומהותית.

בהתאם לחוק בנושא זה, גובהם של דמי התיווך הוא בשיעור שני אחוז אשר נגבים ממוכר הדירה ושני אחוז אשר נגבים מרוכש הדירה. כלומר, התשלום המלא בגין תיווך העסקה הוא בשיעור ארבעה אחוז.

קיימים חריגים אשר בהם המוכרים או הקונים מגיעים להסכמה עם המתווך כי התשלום יהיה נמוך יותר לדוגמה בן אחוז אחד או אחוז וחצי בלבד מאחד הצדדים.

אופציה נוספת היא שכל דמי התיווך ישולמו רק על ידי אחד הצדדים, בדרך כלל מדובר בקונה וזאת בהתאם לסיכום עם המתווך.

היתרונות הרבים של ליווי מקצועי של מתווך נכסים

לקוחות רבים נוהגים בשלב ראשון לקנות או למכור ללא דמי תיווך כיוון שמדובר בעלויות די משמעותיות.

אך כאשר בוחנים ומגלים את היתרונות מהליך זה תוך קבלת ליווי מקצועי, מבינים שאף על פי שמדובר בסכום נכבד, כדאי לבצע הליך זה עם היועץ המיומן.

מתווכים מתמקדים בדרך כלל בעיר אחת ואפילו בשכונות ספציפיות כמו השכונות בקרבת הים, השכונות על הכרמל, או לחילופין נכסים במושבים באזור גיאוגרפי מסוים. מיקוד זה יוצר מומחיות וידע רב בכל הקשור למציאת הנכס המושלם עבור כל משפחה.

לכן, מי שמעוניין למכור את הנכס שלו, פונה למתווך שהוא פעיל בסביבת מגורים זו ומסכם אתו את עלויות התיווך. המתווך מציע ללקוחותיו דירות למכירה בחיפה מתוך הרשימה הארוכה שלו ומבצע הצלבות בין דרישת הלקוחות השונים לרכישת דירות בגודל ובמיקום הרצוי מול רשימת הנכסים המוצעים למכירה.

כאשר מדובר בשכונות מובילות ונדרשות, המתווך המנוסה מוצא את הקונה המתאים מתוך רשימת ההמתנה או לחילופין מפרסם באינטרנט ובמדיות נוספות מידע על הדירה המוצעת למכירה כדי למצוא לקוחות פוטנציאליים תוך פרק זמן קצר.

בזכות הידע המקצועי של המתווך הוא מסוגל לנהל משא ומתן בין הצדדים ולהתגבר על מכשולים רבים הקשורים לעלותו של הנכס, מועד הפינוי, לוח התשלומים ומהמורות נוספות המתגלות בדרך. הגדולה שלו היא הצעת פתרונות מקצועיים ויעילים אשר מקובלים על שני הצדדים.

דירות להשכרה בחיפה

מתווכים רבים מציעים דירות איכותיות ללקוחות המחפשים דירות להשכרה בחיפה, בשכונות ספציפיות ובכל גודל נדרש. ברוב המקרים כל אחד מהצדדים משלם למתווך עמלה אשר גובהה חודש שכירות עבור מציאת השוכר ועריכת המשא ומתן אשר מוביל לחתימה על חוזה השכירות. בהתאם לסיכום על מועד הכניסה, גובהם של דמי השכירות ועוד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות