מכונת אספרסו – יותר ממה שחשבתם

קפה – מעורר, ממכר ומה עוד? מזל שיש מכונת אספרסו בקרבת מקום. מדובר על מכונת קפה, שבביצוע שלבים ספורים, מכינה קפה משובח וארומאטי. מכונת הקפה של פעם יוצרה ונמכרה עוד בראשית המאה שעברה. עד מהרה, נכנסו לשוק יצרני הקפה מתחרים רבים. התחרות ביניהם צמחה בעיקר בנוגע לפרמטר של כמות הכוסות שניתן להפיק באמצעות מכונת אספרסו.

הכנת כוס קפה תלויה במספר גורמים וביניהם: איכות המים, טריות הקפה הטחון ודרך טחינת פולי הקפה. גם בקורס ברמנים ראוי, לומדים התלמידים כיצד להשתמש נכונה במכונת הקפה שעל הבר.

מכונת אספרסו – חלום שהפך למציאות: היה שווה לחכות

טרם עידן מכונות הקפה, ימים בהם מכונת אספרסו הייתה בגדר חלום הזוי, השתמשו במכונות ידניות, אשר חלקן מצויות עדיין בשימוש, כדי להכין מיצי פירות. מכונות אספרסו כיום הן חצי אוטומטיות: ראשית כל יש לטחון את הקפה ואז להכניס למשוואה מים, ולתת למכונה לעשות את שאר העבודה, באופן אוטומטי, מהיר ופשוט למדי.

חברות ומשרדים המארחים כמות גדולה של עובדים מדי יום, מכונת אספרסו היא פריט פופולארי, גם אם מדובר בתופעה די חדשה – לרוב מדבר במכונות "מיני" אוטומטיות, שלהפעלתן נדרשת לחיצת כפתור בודדת, שלאחריו תוכן כוס קפה מהשלב הראשון ועד לזה האחרון, תוך שהארומה פושטת בחלל החדר במהירות, וגורמת לכל יושביו לחפוץ בכוס קפה מהבילה, שתעורר את נפשם ותקפיץ את גופם, עבור עוד יום עבודה פרודוקטיבי וערנות גבוהה.

עדיין עומדים בתור בבית הקפה כדי לצאת משם עם כוס קטנה של קפה? ראוי שתבחנו את דרך פעולתו של מכין הקפה ואולי תוכלו ללמוד ממנו משהו שתוכלו ליישם בעצמכם כאשר תתחילו להכין קפה בעצמכם, באמצעות מכונת אספרסו.

דור 3? של מכונת אספרסו? מסתבר שכן

גם במספר הולך וגדל של בתים ניתן לראות היום מכונת קפה "דור 3". קיימות מכונות שביכולתן להכין מגוון גדול למדי של קפה. תוכלו, למשל, לבחור את חוזק הקפה, את כמות המים ואת אופי הקצף הצף מעל הקפה. כיף גדול הוא להכניס אורחים לבית עם מכונה מעין זו. ניתן להכין כמה ספלי קפה במקביל, ולהגישם לצד עוגיות זנגביל. לצורך כך, כדאי שתמיד יהיה במטבח מלאי מספק של קפסולות קפה או פולי קפה לטחינה ולהימנע ממצב בו ישנה מכונת קפה, אך אין קפה.

ידוע לכל שקפה הוא מן המשקאות הפופולאריים על הגלובוס משך עשרות שנים כבר, והוא זוכה למקום של כבוד ברחבי העולם.

מאה שנים לפנים פותחה מכונת אספרסו המאפשרת ייצור תעשייתי של קפה. בחלוף השנים, פותחו גרסאות המותאמות לשימוש מסעדות, משרדים, חדרי אוכל ומטבח. כיום, ניתן אף למצוא מגוון מרשים של מכונות אספרסו עבור שימוש פרטי בביתי, זאת לצד המכונות המשמשות במקומות ומוסדרות גדולים שונים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות