מסחר במניות – הזדמנות לתשואות גבוהות

צברתם לא מעט כספים לאורך השנים ואתם מתלבטים היכן ואיך להשקיע אותם? אחת האפשרויות העומדות לרשותכם היא מסחר במניות. בעוד ש"סגירת" הכסף בתכנית חיסכון פחות ריאלית, ולאור הריביות הנמוכות מאד, המסחר בבורסה יכול להיות פתרון מתאים למי שרוצה ליהנות מתשואות גבוהות ומעסקאות אטרקטיביות.

מסחר במניות הוא מסחר לא פשוט. הוא אולי נראה מהצד ככזה, אולם בפועל הדבר מצריך מיומנות רבה וגם לא מעט ניסיון. לכל שוק בבורסה ישנם מאפיינים אחרים, תכונות אחרות, יתרונות וכמובן גם חסרונות שחשוב לקחת בחשבון. לכל משקיע ישנן מטרות שונות וגם שיקולים שונים, שהם אלה המשפיעים, בסופו של דבר, על התנהלותו ועל המניות שבהן הוא יבחר להשקיע. השאלה הראשונה שצריך כל סוחר מתחיל במניות לשאול את עצמו היא היכן הוא מעוניין שיתבצע המסחר. האם הוא מעוניין לסחור בבורסה בחו"ל – בארצות הברית למשל, במזרח הרחוק אולי? או בישראל. הנקודה השנייה שאותה יש לבחון היא איך לסחור – בעזרת ברוקר או באופן עצמאי. תשובה לשאלה זו תלויה במידת ניסיונו של המשקיע ובמיומנויות השונות העומדות לרשותו.

במה כדאי לסחור

עכשיו, מגיעה השאלה המרכזית – במה כדאי לסחור? לצד מסחר במניות ישנן לא מעט אפשרויות העומדות לרשותו של הסוחר: מט"ח (פורקס), הון, אגרות חוב ועוד, כל אלה הם מוצרים פיננסיים פעילים מאד שכדאי לבחון לעומק, תוך התייחסות ליתרונותיו ולחסרונות של כל אחד. אם מסחר במניות הוא הבחירה, ואם מסחר במניות בישראל הוא הכיוון, הצעד הבא של המשקיע הוא לבחון את השוק ואת האסטרטגיות השונות העומדות לרשותו. המידע על כך זמין מאד ברשת ולמי שחשוב להתמקצע בכך, עומדים לרשותו קורסים מקצועיים, המספקים את כל המידע הנדרש ומאפשרים למשקיע המתחיל לרכוש מיומנויות חשובות. במקביל, כדאי גם להתייעץ עם סוחרים מנוסים ולבדוק יחד איתם מהן האפשרויות העומדות לרשותו של כל מי שרוצה לסחור במניות.

בתחילת הדרך מסחר במניות דורש זהירות רבה. כדאי להתחיל לקנות כמות קטנה של מנויות ורק לאחר שנרכש הניסיון הנדרש, לרכוש כמות גדולה יותר. רכישות לא זהירות עשויות לגרור להפסדים גבוהים, כאלה שניתן להימנע מהם אם בוחנים היטב את הצעדים. יש להבין את העקרונות על פי פועל שוק המניות וגם להיעזר בשיטות ניתוח שונות, המסייעות בהבנת השוק ומגמותיו. שילוב בין ידע ובין כלים נכונים הוא הדרך הנכונה להתמודד עם האתגר שבמסחר והוא גם הזדמנות להגיע לרווחים גבוהים.

לסיכום

מסחר במניות, כשפועלים בו נכון, הוא הזדמנות ליהנות מתשואות גבוהות. כל זאת, כמובן, בתנאי שמשתמשים באסטרטגיות הנכונות ובוחנים ומנתחים היטב את השוק לפני שיוצאים לדרך. זהו מסחר מאתגר מאד, הנתון לשינויים רבים, תחום שהוא איננו יציב, אך הצלחה בו יכולה להיות מלווה ברווחים עצומים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות