משנים הרגלים לקראת השינה? ישנים טוב!

1.שעה קבועה להיכנס אל המיטה:

 

אחד הדברים שתוכלו לעשות על מנת להבטיח לעצמכם לילה טוב באמת, הוא להגדיר לעצמכם שעה קבועה שבה אתם הולכים לישון. מדוע חשוב להגדיר שעה קבועה לשינת הלילה שלכם? ברגע שתהיה לכם שעה מוגדרת, הרי ששינת הלילה שלכם הופכת לטקס של ממש, לריטואל שאתם דבקים בו ומקדשים אותו ולא רוצים להפר אותו. כך, תוכלו לצלול אל תוך מזרון נוח ונעים, ולישון שינה עמוקה ומועילה.

 

2.פעילות גופנית? לא בסמוך אל שעת השינה:

 

אחת ההמלצות החמות ביותר שתוכלו לקבל ברגע שתרצו לדבוק באורח החיים הבריא, הוא להרבות בפעילות גופנית שמזינה את הגוף ואת הנשמה. יחד עם זאת, אם מדברים על לילה ארוך ונעים, כנראה שאת שעת הכושר שלכם לא כדאי לעשות בסמוך אל שעת השינה. לאחר אימון גופני, אתם מלאים באדרנלין ואנרגיה שמקשה עליכם להיכנס אל המיטה וללכת לישון, כך שבמידה מסוימת שינת הלילה שלכם נפגעת. על כן, שלבו את אימוני הכושר רחוק ככל הניתן משעת השינה.

 

3.ארוחת ערב כבדה? לא מומלצת:

 

כשאתם הולכים לישון, כל הגוף שלכם מתמסר אל השינה. גם הקיבה שלכם. על כן, ההמלצה היא לא לאכול ארוחת ערב כבדה וגדושה, אלא להזין את גופכם בארוחה צנועה למדי בהשוואה לארוחות שאכלתם לאורך היום. עם ארוחת ערב כבדה, לא משנה על איזה מזרונים תישנו, שכן הקיבה שלכם לא תפסיק לעבוד, תקשה עליכם להירדם ולהיות נינוחים. על כן, נסו כמה שניתן לשנות את הרגלי ארוחת הערב שלכם לטובת שינה ארוכה ונעימה.

 

4.נהנים משתיית קפה, רק לא לפני השינה:

 

קהל המבוגרים אוהב לשתות קפה. מאד. פנקו את עצמכם בשתיית קפה לאורך היום, אך בשעות הערב נסו להימנע ככל הניתן משתיית הקפה. כידוע, לקפה אפקט מעורר שחיוני לכם מאד לאורך יום העבודה או הלימודים שלכם, אך האם תרצו בהשפעותיו המעוררות גם בשעות הערב, רגע לפני שאתם הולכים לישון? כנראה שלא. על כן, רגע לפני שאתם מכינים קפה, נסו להיזכר בעובדה שהמיטה קוראת לכם וכי שינה איכותית חיונית לכם מאד. קפה? לא בסמוך לשינה שלכם.

 

5.משאירים את לחצי היום מאחור:

 

ההמלצה החמה ביותר שתוכלו לקבל היא להשאיר את יום העבודה שלכם מחוץ לחדר השינה. לא מעטים אלו שמביאים איתם את העבודה לביתם, כך שגם חדר השינה שלהם גדוש במתח ולחץ של היום שהם השאירו במשרד. חדר השינה שלכם אמור להיות לכם קדוש, כך שחשוב מאד שתשאירו את שגרת היום מאחור, וכנסו אל המיטה שלכם כשאתם רגועים ושלווים. התחושות איתן תיכנסו אל המיטה ישפיעו רבות על איכות השינה שלכם, כך שיש מקום למחשבות חיוביות, שמחה וחיוך, ואין כל מקום ללחצים מיותרים. כך, אתם יכולים להבטיח לעצמכם לילה טוב באמת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות