התקנת פרקטים לבית

התקנת פרקטים לבית

עיצוב חמים שנותן מראה יוקרתי לבית

רצפת פרקט נחשבת כבר שנים רבות כסמל ליוקרה בבתים וזאת למרות שהיא נפוצה מאוד. הסיבה לכך אולי טמונה בכך שפרקטים נחשבו בעבר ליקרים מאוד ולכן היו נמצאים רק בבתיהם של העשירים. בכל אופן, היום המצב, כאמור, אינו כך ומדובר באמצעי עיצובי שכמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו. לפרקט יש בהחלט יתרון עיצובי משמעותי על פני סוגים אחרים של רצפות, כיוון שהוא מעניק חמימות לבית שקשה להשיג בדרכים אחרות. השילוב בין החמימות והיוקרה של הפרקט הוא שגורם לו להיות כנראה פופולרי יותר ויותר. חשוב להבין שדווקא בגלל שפרקטים הם דבר כל כך נפוץ, הם יכולים להיות שונים מאוד באיכות החומר מהם הם עשויים ובאיכות התקנתם. לכן, כדאי לדעת איך לדאוג להתקנת פרקטים טובה שתותיר אתכם עם רצפה מעוצבת לאורך זמן.

כמה דברים שחשוב לדעת לגבי התקנת פרקטים

יש מספר דברים שחשוב לדעת לפני שאתם מתקינים רצפת פרקט בבית:

  • פרקט מעץ או מלמינציה? – זוהי אולי השאלה מספר אחת כשמדובר בבחירת הפרקט עבור הבית. לפני שאתם מתקינים פרקטים בתל אביב כמובן חשוב לבחור את סוג הפרקט שתתקינו. פרקטים מעץ נחשבים ליקרים וליוקרתיים ביותר. עם זאת, פרקטים מעץ מצריכים תחזוקה רבה כיוון שהם אינם עמידים בצורה טובה מפני לכלוך ורטיבות. לעומת זאת, פרקט למינציה נחשב לזול יחסית ולמרות מחירו הוא דווקא עמיד בהרבה מפרקט העץ. המראה של למינציה הרבה פעמים קרוב מאוד ואפילו כמעט זהה למראהו של פרקט מעץ.
  • שיטות התקנה – יש כמה שיטות התקנה לפרקטים. השיטה העיקרית המשמשת להתקנת פרקט למינציה היא שיטת החיבור. בשיטה זו, מתקינים לוחות פרקט מיוחדים שיכולים להתחבר אחד לשני, בדומה קצת אולי לאבני לגו. כשנשמע מעין קליק הלוח מחובר. עוד שיטה היא הדבקה על גבי משטח רצפה אחר, כמו בטון מפולס למשל. עוד אפשרות היא מסמור, זוהי שיטה מיושנת יחסית אך היא עדיין מתאימה לפרקטים מעץ.
  • הכנת השטח לפרקט – אחד מהדברים ההכרחיים לפני התקנת פרקט הוא הכנה טובה של השטח. אם מדובר בפרקט שמתבצע בשיטת הדבקה, ההכנה צריכה להיות יצירת רצפה חלקה וישרה. עבור סוגי התקנה אחרים, חשוב לשים לב שכל השטח עליו יושם הפרקט תקין מבחינת התשתית שתחתיו, כיוון שלאחר ההתקנה יהיה קשה לטפל בבעיות צנרת או חשמל תחת הרצפה.

איך לבחור מתקין פרקט?

יש הרבה מאוד בעלי מקצוע שמבצעים התקנת פרקטים לבית או בכל אזור אחר, אך לא כולם מבצעים את עבודתם כראוי. כדי לבחור במתקין פרקטים איכותי ומקצועי, חשוב לערוך חיפוש מקיף אחר בעלי המקצוע בתחום. כדאי למצוא המלצות מהאינטרנט או ממכרים. חשוב לבקש מהמתקין תמונות של עבודות קודמות שלו. שילוב של המלצה, תיק עבודות וידיעת מידת הניסיון של המתקין יאפשרו לבחור במתקין מוצלח ומקצועי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות