נחיתה רכה – איך לבחור את הג'יפון הראשון שלכם?

נראה שאחד מהטרנדים הבולטים היום בישראל הוא רכישת ג'יפון. אין זה מקרה שכבישי הארץ מתמלאים בהם בקצב גובר, ואם גם אתם חושבים על רכישת אחד שכזה – כדאי שתכירו את הפרמטרים החשובים שיש לבדוק טרם הרכישה. תתחדשו

 

אופנת רכבי הג'יפון ההופכת לפופולרית בשנים האחרונות הגיעה גם לכאן, לישראל, ומספר הרוכשים אותם הולך וגדל –  בין אם לצרכי פנאי ובין אם לנסיעות שטח. רובנו בשלב כזה או אחר מעוניין בחידוש או ברכישת רכב חדש שכן ויתכן וגם המחשבה על רכישת ג'יפון בפרט עברה בראשכם לא פעם אחת. כדי לעשות זאת נכון וחכם, ישנם כמה פרמטרים שחשוב שתקחו בחשבון טרם רכישת הג'יפון הראשון וביניהם עיצובו הפנימי והחיצוני, קיומן של מערכות טכנולוגיות ובטיחות מתקדמות, נפח מנוע, עלויות הדלק הצפויות וכן חיפוש מקיף ומעמיק באתרים העורכים לביטוח רכב השוואת מחירים כדי לסייע לכם בחיסכון ובהוצאות מיותרות.

עיצובו החיצוני והפנימי

בכל הנוגע לעיצובו הפנימי והחיצוני של הג'יפון, רובכם ודאי מעוניין במותג המשדר איכות, אמינות ובעיקר – בטיחות, וכן גם יוקרה, מעמד וכוח. כדי ליצור שילוב מוצלח של כלל פרמטרים אלו יחד, מעסיקות חברות רכב רבות מעצבי עלית כדי ליצור שוני בין יצרנים ולבנות מיתוג אישי.

לרוב קיימות שתי פילוסופיות עיצוב שונות: עיצוב קלאסי ומלבני הייחודי בחספוס, בשבלוניות, וכן באלמנטיים מודרניים כמו עיטורי ניקל וכדומה. מצד שני, ישנו העיצוב המודרני אשר מתאפיין בקווים מעוגלים, דינאמיים, ספורטיביים וכן באלמנטים מודרניים וקימורים ייחודיים המקנים לו מראה מושך, אלגנטי וטרנדי.

השוואת מחירי ביטוח

בכל הנוגע להשוואת מחירי ביטוח, מומלץ לערוך תחילה השוואת מחירים לביטוח מקיף ולביטוח חובה בנפרד, שכן העלויות שונות עבור סוגי הרכב השונים וכמוהן גם פוליסות הביטוח. עלויות אלה מושפעות מנפח מנוע ומערכות מולטימדיה ובטיחות שונים ולכן השוואת המחירים היא פרמטר חשוב בתהליך בחירת הג'יפון הראשון שלכם.

יתרה מזאת, מוטב לבדוק את שמירת הערך הצפויה דרך תנודות מחיר הרכב במחירונים השונים והמוכרים שהיו במהלך השנים האחרונות. כדאי לבדוק גם את עלויות הטיפולים, האחזקה והתיקונים, בפרט אם אתם מתכננים לצאת לטיול משפחתי בשטחי ישראל ולא רק בכבישים.

 מערכות טכנולוגיות ובטיחות

למערכות טכנולוגיה ובטיחות, חשיבות רבה לא פחות – ואף יותר, מעיצובו החיצוני והפנימי של הג'יפון אותו אנו עתידים לרכוש. על אף שרובנו כבר מורגל לרכבים בהם מערכות אלו מובנות בהם מראש, עדיין חשוב שתוודאו כי הן מותקנות גם בג'יפון החדש. בין המערכות השונות תוכלו למצוא מערכת מולטימדיה עדכנית המשלבת WAZE מבונה, רדיו אינטרנטי ואפילו כאלה המשמשות כנקודת גישה לטאבלטים ולטלפונים.

באשר למערכות הבטיחות, מעבר לשדה הראיה הרחב המתאפשר בסוגי ג'יפונים שונים, חשוב לוודא כי הרכב מצוייד גם באביזרי בטיחות המתקדמים ביותר כדוגמת מובילאיי, אליה ניתן להוסיף גם מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט ועוד.

נפח מנוע ועלויות דלק

על אלו המתעניינים ברכישת ג'יפון לקחת בחשבון כי נפח המנוע עתיד להיות גדול יותר מזה של רכב משפחתי, למשל. בעוד שרובנו מסתפק במנוע בעל נפח של 1.6 ליטר, ישנן אלטרנטיבות טובות יותר בדמות מנועים בעלי נפח של 2.0 ו-2.2 ליטרים. חשוב לציין כי צריכת הדלק אינה צפויה להיות מושפעת משמעותית מהשינוי בנפח, שכן ברכבים עם נפח מנוע גדול יותר קיימות גם מערכות טכנולוגיות מתקדמות המסייעות בהפחתת צריכת הדלק. הדבר נובע מכך שרכבים בעלי נפח מנוע קטן מתאמצים יותר בהשוואה לאלו עם נפח מנוע גדול הפועלים במאמץ קטן יותר, וכך מקטינים את צריכת הדלק. כמו כן, לתוואי השטח בו אתם גרים חשיבות בעניין שכן אם אתם גרים באזור הררי או מבלים באזור שכזה רבות, מומלץ עבורכם רכב בעל נפח מנוע גדול שיקח אתכם למחוז חפצכם בנינוחות.

 

כל אלו ועוד רבים טובים, הם פרמטרים חשובים שלא כדאי לכם לפסוח עליהם כאשר אתם בוחנים בצורה כללית את הג'יפון הפוטנציאלי.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות