נמסטה – הסגולות הרפואיות של יוגה שלא הכרתם

היתרונות הידועים של תרגול יוגה הם שיפור הגמישות והיציבה העובדה שהיא מסייעת לנו להירגע. אך יתרונותיה הבריאותיים של היוגה נרחבים אף יותר. כמה נרחבים? מספיק כדי שיערכו מחקרים רבים בנושא. סקירה קצרה על הדרכים בהן יוגה יכולה לסייע לבריאות שלכם

כל מי ששמע על יוגה ודאי יודע כי היא שיטת אימון גופני בעלת גישות וענפים רבים. המשותף לכל הגישות הוא תרגול קבוע של תנוחות פיזיות קבועות, תוך שימת דגש על נשימה נכונה. כפי שהבנתם, ליוגה יתרונות בריאותיים רבים החל מהפגת מתחים, פותרת כאבי גב תחתון, מונעת דמנציה ועוד. בכתבה הבאה תקבלו תשקיף ענייני ותמציתי שיוכיח לכם על סמך מחקרים רבים שנערכו בתחום כי כדאי ומוטב שתתחילו לעשות יוגה על בסיס שבועי.

יוגה מסייעת לכאבי גב תחתון

אם אתם סובלים מתסמינים של כאבי גב תחתון כדאי שתדעו כי מחקר שבוצע באוניברסיטה של פיטסבורג ובוסטון מצא כי יוגה מסייעת בהקלה על כאבים אלו, בדומה לטיפול פיזיותרפי. המחקר נפרש לאורך שנה וחילק 320 אנשים לשלוש קבוצות מחקר – קבוצה שתרגלה יוגה במשך 75 דקות בשבוע, קבוצה שקיבלה 15 טיפולים פיזיותרפיסטים בני שעה וקבוצה שקיבלה הדרכה על דרכים להקל על כאבי גב תחתון ורגליים. לאחר מספר שבועות, החוקרים מצאו כי האנשים בקרב שתי הקבוצות הראשונות דיווחו על הקלה משמעותית בכאבים ונטלו פחות תרופות להקלה על הכאבים בשיעור של 22 אחוז.

יוגה מפיגה מתחים

היוגה ידועה ביכולתה להקל על לחצים ולקדם רגיעה והרפיה של הגוף והנפש. למעשה, מחקרים רבים הראו כי בעת ביצוע תרגילי יוגה שונים, לא רק שכאבי גב תחתון ורגליים ייפסקו, אלא הורמון הלחץ העיקרי – קורטיזול, קטן בצורה משמעותית. מחקר אחר שנערך באוסטרליה סקר את ההשפעות הנפשיות המטיבות של יוגה בקרב 131 נבדקים שתרגלו זאת במשך שעה אחת בשבוע למשך 10 שבועות. משאלונים שמילאו הנבדקים עולה כי מתרגלי היוגה חשו הטבה בשבעה פרמטרים בשאלון הבודק את רמות החרדה והמתח שהם חשים לצד עזרה בשיפור איכות החיים ובריאות הנפש. כאשר מבצעים תרגילי יוגה אתם מקלים על המתחים שלכם והיוגה יכולה להיות דרך עוצמתית לשמירה על נפש רגועה.

היוגה משפרת זיכרון ומונעת דמנציה

אם אתם רוצים לחזק את המוח שלכם, כדאי שתתחילו כבר עכשיו לתרגל יוגה. ממחקר שנערך על ידי צוות חוקרים מברזיל וארצות הברית עולה כי תרגול יוגה ממושך – במשך 8 שנים, גורם לעיבוי וחיזוק אזורים במוח האחראים על זיכרון, תשומת לב וחלוקת זמן. החוקרים בדקו כ-50 נשים בנות 60 ומעלה שתרגלו יוגה לפחות במשך עשור למול קבוצת נשים בנות אותו הכיל אשר מקפידות על פעילות גופנית אחרת במשך תקופת זמן ממושכת. המשתתפות ביצעו סריקת MRI ונמצא כי עובי קליפת המוח של מתרגלות היוגה היה גדול יותר. למעשה, הקליפה המעובה נמצאה בחלק המוח המכונה קדם-פרונטאלית מצד שמאל – אזור הידוע כקשור לביצוע משימות, היכולת לתשומת לב וזיכרון.

היוגה מסייעת לרדת במשקל

כמעט בכל יום מחדש, רובנו מאוכזבים מהמראה החיצוני שלנו ורוצים לרדת במשקל, לכן כדאי להתחיל לתרגל יוגה עוד היום. במחקר שבוצע בשנת 2016, נבדקו 80 גברים בעלי עודף משקל קיצוני אשר חולקו לשתי קבוצות: הראשונה תרגלה במשך 14 שבועות יוגה בעוד שהשנייה לא ביצעה פעילות גופנית כלל. מהמחקר עולה כי מדד מסת הגוף של מתרגלי היוגה ירד בממוצע בנקודה בתום תקופת המחקר לעומת הקבוצה השנייה שמדד מסת הגוף שלה נותר דומה לערכו בתחילת המחקר. יתרה מזאת, כל המתיחות והכיווצים שבתרגילי היוגה מעוררים את מערכת העיכול ועוזרים לה לעכל טוב יותר ולהיפטר מפסולת בצורה יעילה יותר.

 

לאחר שסקרנו את המחקרים השונים שנערכו בשנים האחרונות על היתרונות הבריאותיים של יוגה, ניתן לומר בוודאות כי תרגילי היוגה השונים יכולים בוודאות לעזור לנו לשמור על בריאות גופינו ונפשנו לאורך זמן. המחקרים בעניין היוגה רבים מנשוא ואנו בחרנו להציג רק 4 מחקרים הנוגעים ביתרונות מסוימים, אבל חשוב שתכירו כי מעבר לסייע לרדת במשקל, להקל על כאבי גב תחתון, למנוע דמנציה ולהפיג מתחים, על ידי ביצוע תרגילי יוגה תוכלו לישון בצורה איכותית יותר, להפחית לחץ דם, להגביר ערנות ולהפחית דלקות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות