סוגי הדודים הקיימים היום בשוק

כיום מציע השוק שני סוגי דודים- דוד חשמל ודוד שמש. אנשים רבים אשר עוברים לבית חדש מתלבטים בין השניים אך במרבית המקרים הם בוחרים להתקין דוד שמש משום שדוד החשמל כשמו- צורך חשמל והשימוש בו- בעיקר כאשר מדובר על משפחות גדולות עולה הרבה יותר מדוד השמש- שכן ארצנו בורכה בכמות רבה של שמש וזו אינה עולה כספים. מכיוון שדוד השמש אינו צורך חשמל הוא גם לא פוגע בסביבה.

ברוב המקרים מכיל דוד השמש גם דוד חשמל- בצורה זו ניתן לנצל את השעות בהן השמש זורחת וכאשר אין שמש אפשר להפעיל את הדוד וליהנות ממים חמים בכל שעות היממה.

למרות שעלות השימוש בדוד החשמל גבוהה יותר מאשר עלות השימוש בדוד השמש יש לדוד החשמל מספר יתרונות- ראשית, לא צריך להתקין קולטנים, שנית- ניתן להתקין אותו במקומות מגוונים ובמרבית המקרים הוא יחמם את המים במהירות רבה יותר מאשר דוד השמש ושלישית, בני הבית אינם צריכים להיות תלויים במזג האוויר.

תחזוקת הדודים

תחזוקה נכונה של דוד השמש תאפשר לבני הבית ליהנות ממים חמים ולחסוך כסף משום שלא יהיה צורך לשלם עבור החשמל ולא יהיה צורך לרכוש דוד חדש או להחליף את הדוד שהתקלקל. כדי לשמור על הדודים יש להיעזר בבעל מקצוע מנוסה אשר יגיע אל ביתכם ויבדוק את האבנית פעם אחת בחצי שנה לכל הפחות. בעל המקצוע יבדוק את המשאבות, יבדוק שאין נזילות, ינקה את הקולטנים כדי שלא יסתמו, יחליף את הפלאנג' כל שלוש שנים, יוודא שהצנרת לא מתפרקת או רקובה, ישטוף את המערכת כדי לטפל באבנית וכו'. במידה ובעל המקצוע החליט שיש צורך להתקין דוד חשמל חדש או דוד שמש חדש יהיה עליכם לבדוק האם ההתקנה מלווה באחריות. האחריות יכולה להגיע לכ- 10 שנים.

תיקון הדוד

התקלות הנפוצות בדודי חשמל עשויות להיות תוצאה של שחיקה והצטברות אבנית אשר מגבירה את צריכת החשמל משום שהדוד מתחמם באופן איטי יותר ועקב כך מעלה את ההוצאות. כמו כן, עלול הדוד לצבור חלודה אשר תפגע באיכות של המים ועשוי להיווצר קצר בעקבות שריפת הדוד.

נוסף על כך, עלול הפלאנג' להתקלקל. בפלאנג' נמצאים התרמוסטט וגוף החימום כך ששני החלקים הללו עשויים להשתבש. דודי השמש עשויים לצבור אבנית וחלודה. כאשר יש דוד שמש מברזל הוא עלול להתמלא בחלודה במהירות. כאשר דוד השמש עשוי מברזל או נירוסטה הוא עלול להתמלא באבנית, תקלה זו נפוצה בעיקר בדודי שמש שכוללים מערכת חשמלית. נוסף על כך, עלול גוף החימום להתקלקל בעקבות הצטברות של אבנית- כתוצאה מכך ייווצרו קצרים. כמו כן, עשויים קולטני השמש להתלכלך ולא לספוג שמש. אם לא די בזאת עלולות להיווצר נזילות. הנזילות הן תוצאה של התיישנות החומר והן עלולות לגרום לתקלות רבות כמו למשל- קצר חשמלי אשר יוביל להפסקת פעילותו של הדוד.

חושדים שהדוד התקלקל?

אם אתם חושדים שדוד החשמל שלכם התקלקל תוכלו לכבות את מכשירי החשמל בביתכם ולאחר מכן להדליק את הדוד. במידה ודוד החשמל הוביל להפסקת חשמל יהיה עליכם להזמין בעל מקצוע משום שמקור הבעיה הוא הדוד והפסקת החשמל אינה תוצאה של עומס יתר.

אם גיליתם כי דוד השמש או דוד החשמל שלכם התקלקלו, יהיה עליכם להזמין בעל מקצוע מיומן ומוסמך אשר צבר ניסיון בהתקנת דודים מגוונים, תיקון דוד שמש ותיקון דוד חשמל, גובה מחירים הוגנים (יש לקבל הצעת מחיר מראש), מעניק אחריות ומבצע את העבודה בצורה מקצועית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות