סוגי הוצאות לאור

סוגי הוצאות לאור הם: סוג ראשון של הוצאות לאור מסחריות, הסוג השני הוא הוצאות לאור שהן עצמיות.

בהמשך נפרט לגבי כל סוג של הוצאה לאור.

 

הוצאות לאור שהן מסחריות

הוצאות לאור שהן מסחריות מוציאות לאור ספרים כאשר הן המממנות של הוצאתו לאור, הן מאמינות שהספר יימכר במספר עותקים גדול מספיק על מנת שיחזיר את ההוצאות שכרוכות היו בהוצאתו לאור ואף יותירו רווח כספי בידי הוצאת הספרים. כלומר הוצאות לאור שהן מסחריות מונחות על פי שיקולי רווח והפסד ולכן מחפשות להוציא לאור רק ספרים אשר הם בעלי פוטנציאל של מכירת עותקים רבים.

לכן, הוצאות לאור שהן מסחריות תעדפנה להוציא לאור ספרים של סופרים וסופרות ותיקים אשר יש להם קהל קוראים גדול וכבר הוכיחו בעבר את היכולת שלהם לכתוב ספר אשר נמכר במספר רב של עותקים.

אי לכך לסופרים חדשים יש סיכוי קלוש בלבד לקבל תשובה חיובית להוציא את ספרם החדש לאור מהוצאות לאור שהן מסחריות.

 

הוצאות לאור שהן עצמיות

מדובר כאן על הוצאות לאור שמוציאות לאור ספרים שעלות ההוצאה לאור שלהם משולמת על ידי מחברו של הספר.

שני החסרונות הבולטים הם: הראשון, תשלום אשר הוא יחסית גבוה בגלל שהן מעוניינות להשאיר רווח מסוים בידיהן. השני, הן בעלות ערוצי ההפצה שהם יחסית מוגבלים, זאת בגלל שחנויות הספרים לא תמיד מעוניינות לשתף פעולה עם הוצאת ספרים שהיא נחשבת לקטנה ושמוציאה לאור ספרים של סופרים שהם חדשים ולא מוכרים לציבור הקוראים הישראלי, דבר שמקטין את הסיכויים של הספר להימכר בעותקים רבים.

 

רעיון שונה שיש לאחרונה

בעת הזאת יש פתרון שונה וחדש של הוצאה לאור שהיא עצמית אך ללא שני החסרונות הבולטים שיש להוצאות העצמיות.

יש כעת פרויקט חדש של רשת חנויות הספרים שהיא הגדולה בישראל אשר בו ישנה הוצאה עצמית שהיא במחיר נמוך יותר מן המקובל בשוק ההוצאות העצמיות,  וגם ההפצה מתבצעת דרך כ- 140 חנויות הספרים של הרשת שהן בפריסה כלל ארצית.

המחברים של הספר מקבלים 50% מהתמלוגים על כל ספר שנמכר בחנויות הספרים של הרשת.

יש את האפשרות להוציא עותק אלקטרוני של ספרכם החדש אשר מכירתו מתבצעת בעזרת ספקית תקשורת שהיא מהגדולות בישראל (רשת ORANGE).

יש גם את האפשרות לערוך אירוע של השקת הספר החדש שכתבתם באחת מחנויות הספרים של הרשת.

אתם גם מקבלים אשת יחסי ציבור שתפקידה לקדם את הספר שכתבתם.

דבר בעל חשיבות גדולה הוא שזכויות היוצרים נשארות בידיכם.

במידה והספר שלכם יצליח ותהיינה לו מהדורות נוספות בעברית או בשפות אחרות אתם תוכלו לקבל את כספי התמלוגים בגלל שזכויות היוצרים נשארו בידיכם.

יש לדעת שזכויות יוצרים על יצירה ספרותית נשארות למשך תקופה מאוד ארוכה של 70 שנה לאחר מות מחברה של היצירה, לכן במידה וספר שכתבתם הצליח ויש לו דרישה אצל קהל הקוראים בארץ או במדינות אחרות, אתם תוכלו לקבל תמלוגים לאורך כל ימי חייכם, ואפילו יורשיכם יוכלו לקבל תמלוגים ממכירות הספר שכתבתם למשך שנים רבות.

אם הספר הראשון שהוצאתם לאור יצליח, אז כעת תוכלו להוציא לאור את הספר הבא אשר תכתבו, דרך הוצאה לאור שהיא מסחרית, בשל העובדה שהוכחתם את יכולתכם לכתוב ספר שנמכר במספר גבוה של עותקים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות