סליקת כרטיסי אשראי

סליקה של כרטיסי אשראי על-ידי תוכנה, היא הצעקה האחרונה בתחום הסליקה של ימינו. חדל מכשירי סליקה יקרים מפז ובעלי מנגנון הפעלה מסורבל. סוף כל סוף ניתן לקבל שירותי סליקה ידידותיים למשתמש, כאלו שאינם גורמים לו לחשוש שמה התהליך לא עבר טוב ולפחד מיום המחר.

בעת האחרונה, אנו נוכחים לכתבות רבות בתחום עמלות סליקה הנגבות על-ידי חברות האשראי. הדיון מהווה חלק מתהליך התמודדות עם שאלת הקרטלים, במיוחד בשני תחומים: תקשורת סלולארית וכרטיסי אשראי.

חברות רבות מציעות כיום תוכנות סליקה עבור כרטיסי אשראי, אשר מאובטחות עם תקני אבטחה מחמירים למדי, בדיקה מהירה של כרטיסי אשראי מול חברות האשראי, דוחות מותאמים אישית, ושדרוגי תוכנה תקופתיים.

סליקה המבוצעת באתר אינטרנט

רלבנטי עבור עסקאות המועברות ישירות לחברות אשראי מאתרי אינטרנט. אתרים אלו קולטים עסקאות מרחבי העולם בכל שעות היום, ומגדיל בכך את מחזור המכירות. יתר על כן, ישנן תוספות חשובות, כמו – חשבוניות המופקות אוטומטית ונשלחות ללקוח בדואר אלקטרוני, עם חתימה דיגיטלית. אפשרות נוספת תהיה גם תוכנה הקולטת מנויים מהאתר ומבצעת חיוב חודשי קבוע – שלב הנחסך מבעל האתר, העובד בין כה וכה שעות רבות.

סליקה המבוצעת בהוראות קבע

רלבנטי עבור עסקאות המבוצעות מחזורית, ומחייבות את שמירת פרטי הלקוח. קיימים ארגונים המחייבים קליינטים על בסיס חודשי, כדוגמת – מנוי למגזינים ועיתונים, מנוי לאתרי אינטרנט, מנוי לחניונים ועוד. חברות סליקה עשויות להציע מערכת הוראות קבע המאפשרות סליקת כרטיסי אשראי מחזורית וחיוב בנקאי של הוראות קבע עבור חיוב חודשי קבוע.

יתרון נוסף הקיים בשימוש בתוכנת סליקה דווקא, בניגוד למכשיר סליקה מסורבל – האופציה לסלוק הוראות קבע באמצעות תוכנה זהה, או תשלום לספקים באמצעות התוכנה, מבלי הצורך לעבור בין כמה מכשירים / תוכנות.

החוק הנוכחי מחייב חברות אשראי לסלוק – הווה אומר: על בעלי עסקים להגיע להסכם רק עם חברת אשראי אחת בהקשר הסליקה. אפשר לבחור בין ויזה, לאומי קארד או ישראכרט. מובן שגם כאן, בדומה לעסקים אחרים, אפשר להתמקח על עמלות הסליקה.

נקודה מעניינת, היא שבתום בדיקה מעמיקה, מתברר שחברות סליקה אינן מחבבות במיוחד לקוחות חדשים. הסיבה בגינה הן מעוניינות בהעברת לקוחות קיימים אליה מחברות אחרות, היא בשל הרגולציה המאלצת אותן להכיר היטב את הלקוח, תוך קבלת לקוחות חדשים בביצוע נהלים מיוחדים, שאינו נדרש עם העברת לקוח מחברת סליקה אחרת, שהרי ניתן לסמוך על כך שהחברה השנייה ביצעה כבר את הבידוק הנדרש.

עמלות שירותי סליקה עבור בתי עסק כיום הן בטווח 1.1 – 1.75%, בעוד הליך סליקה טלפונה מעלה את המחיר בכ-0.3% ועסקה בתשלומים מעלה אותו ב-0.1%. חברות האשראי דורשות מחיר מינימאלי מבתי העסק והעמלות מתחילות מ-100 שקלים בחודש. דבר המייקר את שירות הסליקה עבור בעלי עסקים קטנים, שסכום סליקתם החודשי אינו עולה על 5-6 אלפי שקלים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות