ספורט אלקטרוני: איך מתחילים ואיך מרוויחים מזה כסף?

עשרות שנים שעולם הגיימינג נתפס כנחלתם של חנונים, גיקים, אנשים נטולי כישורים חברתיים ומתבגרים שחיים בעליית הגג של ההורים. העולם הגדול כבר שינה את התפיסה הזו מזמן, עכשיו מגיעה תורה של ישראל.

זאב נחמנזון

כמה מספרים על הגיימר האמריקאי:

  • למעלה מ-70% מהגיימרים הם מעל גיל 18.
  • גילו הממוצע של הגיימר הוא 34
  • 39% מקהילת הגיימינג הן נשים
  • 60% מהאוכלוסייה האמריקאית משחקת במשחקי וידאו על בסיס יומי
  • ב-64% מהבתים בארצות הברית יש לפחות מכשיר ייעודי אחד למשחקים (מחשב, קונסולה, טאבלט או סמארטפון המשמש אך ורק למטרה זו)

עכשיו בואו נתחיל

גיימינג זה לא העולם החדש, הוא תופס נתח חשוב מהתרבות שדור ה-X וה-Y צורכים באופן שגרתי. גם אם אין סקרים וסטטיסטיקות מדויקות לגבי ישראל – כמעט לא תמצאו היום בית בארץ שלא מתהדר בלפחות קונסולת משחקים אחת, או במחשב חזק עם ציוד גיימינג מקצועי נלווה. הקהל הישראלי מעודכן מאד, המכירות של קונסולות ומחשבים מהדור החדש הולכות ומתעצמות, וצריכת כותרים חדשניים היא עניין של שגרה בחנויות המשחקים הפיזיות והמקוונות.

ערכה לגיימר המתחיל

אם חידשנו לכם משהו או סיקרנו במה שכתבנו עד עכשיו – כדאי שתתחילו להתייחס לגיימינג כאל תרבות וספורט לכל דבר, וכדאי שתדעו שכדי להיכנס ולהתנסות בעולם הזה לא צריך הרבה:

מחשב או קונסולת משחקים – באופן כללי, היכולות והביצועים של מחשב גיימינג תמיד יהיו גבוהים ומרשימים יותר מהקונסולות, אבל מעבר לעלויות – הקונסולות הרבה יותר פשוטות לתפעול, נוחות ומיידיות. אם אינכם רוצים להשקיע יותר מדי לפחות בשלב הראשון, תוכלו להתחיל ממחשב עם מעבד יציב וציוד גיימינג זול. זה אולי לא יספק לכם את המשחקים ברזולוציה גבוהה במיוחד או שהם ירוצו חלק לחלוטין – אבל אם תתחברו תמיד תוכלו להשתדרג ולעבור לשלב הבא.

אזניות גיימינג – בתעשייה שמגלגלת מיליארדים ההשקעה ניכרת בכל מקום. גם הסאונד והמוסיקה מקבלים ערכי הפקה גבוהים מאד, וראוי ליהנות מהם. נוסף על כך – רוב הגיימרים משחקים מול עוד אנשים בעולם, ואוזניות הגיימינג מצוידות במיקרופון מובנה המאפשר תקשורת רציפה ומידית איתם. חוץ מזה, בהנחה ואתם לא לבד בבית – אין סיבה שהקולות והצלילים הבוקעים ממשחק כל שהוא יכתיבו את מה שכולם שומעים בקע.

משחקים – משחקים יש באלפים, וחלק גדול מהם מצוין, מקורי ומהנה ממש. גיימרים הם בדרך כלל אנשים שלא מתמכרים למשחק בודד אלא מתנסים בכמה סוגים ובכמה סוגות (ז'אנרים) שונים. נכון שיש את אלו שלא מסוגלים בלי משחק מול החבר'ה ב-FIFA או ניהול קרבות ב-Call of Duty, אבל גם מירוצי מכוניות, משחקי אקשן והרפתקאות, משחקי תפקידים וחשיבה מציעים עולמות מופלאים של חוויה ובריחה וכדאי גם להתנסות בהם. עוד דבר שכדאי לדעת על משחקים – אלו המוגדרים AAA הם משחקים בעלי עלויות הפקה אדירות, ובנוסף לגרפיקה וסאונד מצויינים ברובם ניתן ליהנות גם מעלילה מרתקת ועמוקה לא פחות מסרט או ספר טוב.

רשת – אינטרנט הוא לא מוצר מחייב אך הוא בהחלט תורם לעניין. רוב המשחקים כיום מציעים אפשרות מקוונת, וכשאתם אונליין – זהו סוג שונה של חוויה. הקהילות של הגיימרים מאד מגוונות. ניתן לפגוש שם אנשים מכל העולם, בגילים שונים וביכולות משחק משתנות. תוכלו לשתף פעולה, לשחק מול יריבים, להציב לעצמכם ולהם אתגרים, לדבר איתם וליצור קשרים דרך הרשת למפגשים נוספים – פיזיים או וירטואליים. אם זה נשמע לכם רחוק או גדול מדי – תמיד תוכלו לשחק לבד, או להזמין כמה חברים לטורניר בסלון.

כמה רחוק אתם מוכנים ללכת, בלי לצאת מהבית, ולכבוש את העולם

אז כמו שציינו, גיימינג הוא תרבות, בלי להתפלפל עכשיו בכמה הוא טוב או מזיק לחברה – זהו עולם שגדל ומתפתח בקצב מטאורי, ולמעשה תעשיית הגיימינג כבר עקפה את תעשיית הקולנוע והשאירה לה אבק. היום בתחרויות גיימינג ניתן להרוויח סכומים יפים. כל מה שצריך זה להיות טוב ולהירשם לתחרות רשמית. שמם של ספורטאים, שחקנים, נבחרי ציבור ואושיות רבות כבר נקשר לתעשייה הזו והחוויה הבאה שהם צורכים הוא בדיוק מה מחכה לכם מיד אחרי הפינה. רוצים להיות מסי או להביס אותו? רוצים לרוקן מחסנית דמיונית במשחק? שואפים ליותר? חושבים שאתם מספיק מוכשרים וטובים במשחק מסוים? בריטניה כבר הכריזה על אולימפיאדה לגיימרים, וברחבי העולם ואפילו בארץ נערכות מדי שנה טורנירים ותחרויות גיימינג נושאות פרסים כספיים שווים ומפתים. לא משנה איך תכנסו לזה וכמה רחוק תרצו לקחת את הגיימינג – יש מקום לעשות את זה, ואף פעם לא מאוחר מדי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות