עבודות איטום בירושלים – מה חשוב לדעת?

עבודות איטום מושפעות בצורה משמעותית מהאזור בו הן מתבצעות

רבים אינם מודעים לכך, אולם עבודות איטום אינן מתבצעות רק בהתאם לבעיית האיטום שיש לפתור, אלא גם בהתאם לאזור בו הן מתבצעות, ולכן עבודות איטום בירושלים לא מתבצעות בצורה דומה לעבודות איטום בגולן, וישנם הבדלים שכדאי להכיר בשיטות העבודה בהן נעשה שימוש ואף בחומרים המועדפים לשימוש בכל אזור.

אז מה כדאי לדעת על עבודות איטום בירושלים?

  • בעיות נפוצות: עבודות איטום בירושלים מתאפיינות בכמה בעיות נפוצות שיש לפתור, ושכדאי להכיר במידה והנכם מתגוררים בירושלים או באזור. בעיר ירושלים, וכן בישובים רבים בסביבתה, בתים עתיקים למדי, אשר בהם מותקנת צנרת ישנה שסובלת מבעיות שונות לעיתים תכופות. מסיבה זו, עבודות איטום בירושלים סובבות פעמים רבות סביב תיקון בעיות צנרת שונות, כולל החלפת הצנרת לחלוטין, ולאחר מכן איטום חלקים שונים סביב הצנרת. כמו כן, בירושלים המתאפיינת בחולות רבים, ניתן לראות הצטברות של חול רב במערכות מים שונות, המפריע לביצוע עבודות איטום בירושלים כראוי היות והוא יוצר מיסוך בין חומרי האיטום לבין האזור שמעוניינים לאטום.
  • השפעת מזג האוויר: ירושלים מתאפיינת בחודשים גשומים ביותר במהלך החורף אך במזג אוויר חם ויבש במהלך הקיץ, דבר המשפיע משמעותית על דרך ביצוע עבודות איטום בירושלים. בחודשי החורף, לא ניתן לבצע עבודות איטום בצורה יעילה היות ורטיבות והקור אינם מאפשרים ייבוש כראוי של חומרי האיטום בהם נעשה שימוש. מצד שני, בחודשי הקיץ החמים והיבשים, עבודות איטום יכולות להתבצע בצורה מהירה ויעילה, כאשר חומרי האיטום מתייבשים במהירות כך שניתן להגיע לתוצאות טובות ביותר.
  • השפעת הטופוגרפיה: העיר ירושלים ממוקמת על הר, דבר אשר לא נראה כמשפיע ביותר על בעיות איטום בירושלים, אולם הוא בעל השפעה משמעותית. הימצאות העיר על הר יוצרת הפרשי לחצים בין אזורים שונים של העיר ולעיתים קרובות אף בין אזורים שונים של אותו בית, כך שניתן לראות הצטברות של מים באזור אחד של הבית יותר מאשר באזורים אחרים. הצטברות זו יכולה להיות בעייתית במקרה של שימוש בצנרת ישנה או ירידת גשמים רבה, היות והיא יוצרת לחץ רב על אזור אחד, ולכן יש לחזק אזורים אלו בצורה משמעותית יותר כאשר מבצעים בהם עבודות איטום בירושלים בכדי למנוע חדירה של מים לאזור מסוים או יציאה שלהם ממנו.

ניתן לראות כי איטום בירושלים מתאפיין בכמה קווים ייחודיים לאזור

כמו שעבודות איטום בירושלים מתבצעות בצורה המותאמת למקום, כך גם עבודות איטום באזורים אחרים בארץ, ובכל אזור ניתן לראות מאפיינים הייחודיים רק לו אשר נובעים ממזג האוויר, התנאים הטופוגרפיים וכמובן ההיסטוריה של המקום, כך למשל בירושלים ניתן לראות התמודדות עם צנרת ישנה, הצטברות חולות ושינויי לחץ משמעותיים ממקום למקום.

תפריט נגישות