עכשיו גם אתם יודעים: מה זה קריקטוריסט

אם גם אתם הייתם לאחרונה אורחים באירועים, ישנה סבירות גבוהה כי גם אתם הייתם עדים לעבודתו של קריקטוריסט שהפיק קריקטורה כמזכרת לכל אורח באירוע. מעבר לנוכחות של קריקטוריסטים באירועים, הרי שלא ניתן להתעלם מהעובדה כי הציורים הייחודיים מופיעים בכל מקום: על גבי העיתון, בהזמנות לאירועים ועל מוצרי פופ שונים. האם עצרתם לשאול את עצמכם פעם מה זה באמת קריקטוריסט ומה הוא עושה?

 

התוצר ידוע לכל, והוא מגיע בדמות של ציור המבקש לחקות את האובייקט שמציירים. ואכן, הקריקטורה הינה אומנות גרפית המבקשת לייצר תיאור מעוות ומוגזם של אדם. מה שמאפיין את הקריקטורות הוא ההגזמה וההבלטה של איברים מסויימים המאפיינים את הפרט, זאת בכדי לייצר קווים מודגשים. ההגזמה וההומור הם בין היתר מה שמאפיין את הקריקטורות. כאמור, מטרת הציורים היא להעניק מימד בידור וקומי, המשתקף באמצעות ההקצנה שבאה לידי ביטוי בתוצר הסופי. כמובן שאותה הגזמה הינה על בסיס נקודת המבט של הקריקטוריסט המפיק את הקריקטורות, מה שאומר בסופו של דבר כי מדובר על פרשנות אישית

אילו תכונות הכרחיות לקריקטוריסט?

השאלה הגדולה הנשאלת היא האם כל אדם יכול להיות קריקטוריסט, והתשובה לכך שלילית. כשם שלא כל אדם יכול להיות זמר, רקדן או רופא, כך גם לא כל אדם יכול להתעורר בבוקר ולהחליט שהוא אמן קריקטוריסט. מעבר לכישרון הטבעי, היצירתיות והמקוריות, הרי שעל האמן גם להיות אדם שיודע לרדת לדקויות, שיודע לזהות אלמנטים משמעותיים וניכרים, שיודע להביע מעורבות ואיכפתיות ולנקוט בראייה חדה וממוקדת. חשוב לזכור כי המפגש בין הקריקטוריסט ובין האדם שאותו מציירים הינו במרבית המקרים מפגש המתקיים בפעם הראשונה, כך שכבר בשניות הראשונות על האמן לגבש את המתווה הציורי ולדבוק בו.

 

מאירוע גיבוש ועד מסיבת רווקות: הקריקטוריסט רלוונטי!

אז באילו אירועים ניתן לשלב קריקטוריסט שיצבע את האירוע? התשובה לכך אולי לא מפתיעה אך היא בכל האירועים! כמארחים שרוצים לשמח את האורחים ולהעניק להם מזכרת גדושה בצבע, יצירתיות ואומנות, המענה לכם הוא אמן שיעניק תיעוד ייחודי המבוסס על הומור לכל האורחים! אם אתם חוגגים יום הולדת, מסיבת הפתעה, אירוע מצווה, חינה, מסיבת רווקים או רווקות או חתונה במרכז – הקריקטוריסט יוכל להשתלב באירוע שלכם ולהפוך אותו לאירוע בלתי נשכח! שימו לב כי אחד הפרמטרים החשובים ביותר עם בחירתכם בקריקטוריסט, הוא להבטיח כי הוא יכול להתחייב למספר קריקטורות בשעה. ככל שאמן מנוסה יותר ומקצועי יותר, כך האורחים שלכם יצטרכו להמתין פחות לתורם.

 

כמה יעלה לכם לשלב אמן קריקטורות באירוע?

כמה תצטרכו להשקיע על מנת לשלב קריקטוריסט באירוע שלכם? התשובה לכך אינה קבועה, והיא בעיקרה מבוססת על מספר הקריקטורות שתרצו לשלב באירוע. יחד עם זאת, ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על עלות האמן באירוע שלכם: ראשית, הניסיון. ככל שהקריקטוריסט מנוסה יותר, כך הוא יכול לעבוד מהר יותר ולהפיק יותר קריקטורות בשעה ועל כן מחירו גבוה יותר. בנוסף, עד כמה הוא מתמחה במגוון של סגנונות? ישנם כמה דרכים שונות להפיק קריקטורות, וככל שהאמן שתבחרו מנוסה ביותר סגנונות, כך ערכו עולה והמחיר בהתאם.

הפרמטרים לפיהם תבחרו את האמן שיככב באירוע שלכם!

אז איך בוחרים קריקטוריסט לאירוע? על פי מספר פרמטרים שונים שיבטיחו לכם מעל לכל ספק שאתם עושים את הבחירה הנכונה:

 

1.הדבר החשוב ביותר עוד לפני המקצועיות, הוא רמת התקשורת ביניכם. זיכרו כי בסופו של דבר, עוד לפני שאתם עובדים עם איש מקצוע, אתם עובדים עם בן אדם. חשוב מאד שהקריקטוריסט יבין אתכם, יקשיב לכם ויכיל אתכם. לכל אירוע ישנם מאפיינים שונים וצרכים שונים, כך שחשוב שיהיה אדם שידע להבין אתכם ולהתאים לכם את הפתרונות המתאימים. מעבר לכך, זכרו כי הקריקטוריסט עתיד לעבוד אל מול האורחים שלכם, כך שחשוב שיהיה זה אדם לבבי, חייכן, שירותי, סבלני, סימפטי וכריזמטי.

 

2.היכולת להתאים את סגנון הקריקטורה לאירוע חשובה גם היא. כאמור, קריקטוריסט משתלב בלא מעט אירועים, כך שחשוב מאד לייצר את השידוך בין האופי והאלמנטים המרכזיים באירוע ובין הקריקטורות שמופקות. כך לדוגמא, במידה ומדובר על מסיבת רווקות, ניתן להוסיף אלמנטים שונים כמו bride to be. במידה ומדובר על אירוע חתונה בגן אירועים, אפשר להפיק קריקטורה של הכלה בשמלת כלה. באירועי מצווה אפשר לשלב את גיל הילדים, ובאירועים מטעם בית הספר אפשר לחשוב על סגנון ההולם את המסגרת החינוכית כמו ציור התלמידים עם חולצת בית הספר.

 

3.אולי אתם לא חושבים על כך מיד, אך גילו של הקריקטוריסט משפיע גם הוא. יש מקום לכולם, וחשוב לתת מקום גם לאמנים המבוגרים יותר. יחד עם זאת, קריקטוריסט צעיר הינו אמן שמעודכן דרך קבע בטרנדים החדשים, בשדרוגים ובפיתוחים של ענף הקריקטורות. מטבע הדברים, אתם רוצים לארח אירוע מודרני ועדכני, כך שגם חשוב שהאטרקציה המרכזית בו תהיה בעלת אותם המוטיבים. קריקטוריסט צעיר יודע בדיוק מה הנוער של היום אוהב ומה הזוגות הצעירים אוהבים, כך שדבקות בסגנון ישן יכולה להיתפס כמאד לא רלוונטית.

 

4.והדבר האחרון שתוכלו לעשות הוא כמובן להציץ בתיק העבודות. לשמחתכם, כיום, הודות לאתרי האינטרנט של הקריקטוריסטים, תוכלו להתרשם מאינספור עבודות ולהבין בעצמכם מה טיבו של האמן. בגדול, ככל שישנו דימיון גדול יותר בין המקור ובין הקריקטורה, כך טוב יותר. בססו את הבחירה שלכם רק לאחר שאתם מבטיחים את כל הפרמטרים השונים וכך תוכלו לסלול את הדרך להצלחת האירוע שלכם!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות