פצעוני אקנה ורוזציאה

לחיות עם פצעונים שונים על הפנים זה לא באמת דבר נוח, וכל מי שפצעונים כאלה מתחילים להופיע על פניו נחרד מהעניין הזה בהתחלה. כשמדברים על אקנה רוזציאה מדברים למעשה על שתי תופעות שונות, כי האקנה בדרך כלל מתחיל בגיל ההתבגרות ואילו רוזציאה זו תופעה שיכולה לקרות בכל גיל. עם זאת, האקנה והרוזציאה מאוד דומות זו לזו כי בסופו של דבר הן באות לידי ביטוי לרוב באותה הדרך: פצעים אומים על הפנים ועל אזורים אחרים בגוף. תופעות כאלה עלולות לא רק לגרום לכך שלא נאהב את ההופעה החיצונית שלנו, אלא הן גם עלולות לגרום לכך שנרגיש הרבה פחות בטוחים בעצמנו, ולכן בהחלט כדאי לעשות משהו בנידון ולא מומלץ להשלים עם המצב.

 

איך מתמודדים עם אקנה ועם רוזציאה?

אקנה רוזציאה זו תופעה שתמיד דורשת מאיתו תשומת לב, כי לא תמיד היא תעבור מעצמה. השאלה האם היא תעבור לבד או לא קשורה בעיקר לגנטיקה, ובכל מקרה כדאי לדעת שעל ידי שמירה על היגיינה יום יומית בהחלט אפשר יהיה לגרום לאקנה ולרוזציאה להיעלם עם הזמן. יש סבונים מיוחדים לניקוי הפנים והגוף, ואתם תראו שאם תתחילו לעשות בהם שימוש ובמקביל תשתמשו בקרמים ומשחות מיוחדות, הרי שהמצב שלכם ישתפר. חשוב לדעת שאקנה, כמו גם רוזציאה, אלה הן תופעות שיכולות להיות מושפעות גם ממצבי רוח, מזון ואפילו מזג אוויר, כך שלא הכול תלוי בכם.

 

האם כדאי לעבור טיפולים מורכבים יותר?

הרבה פעמים למרות השמירה על ההיגיינה ולמרות המשחות השונות לא מצליחים להעלים את האקנה והרוזציאה. יכולות להיות לכך סיבות שונות, ולמעשה זו תמיד הנקודה שבה מתעוררת השאלה האם רוצים לעשות טיפולים מורכבים יותר או לא. כדאי לדעת שמאוד מומלץ לעשות טיפולים של אקנה רוזציאה, כי אחרת הפצעונים האלה עלולים להשאיר צלקות על הפנים שיהיה צורך להתמודד איתן לשנים רבות. זה לא משנה אם מדובר על נער צעיר שצריך להתמודד עם הפצעונים האלה או על אדם מבוגר, כי בכל מקרה ההמלצה היא כן להיוועץ ברופאי עור או קוסמטיקאיות כדי לעשות טיפולים מקצועיים יותר.

האקנה יכולה כאמור להיווצר ממגוון סיבות בטווח גילאים רחב למדי. מה שחשוב זה לדעת להתמודד איתה כנדרש. הריפוי הנכון והיעיל ביותר מתחיל בפניה לקוסמטיקאית רפואית ובאבחון נכון. האבחון הנכון זה הבסיס שעליו ניתן לבנות תכנית טיפולים יעילה ומועילה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות