פרסום בפייסבוק

מהו ציון האיכות של פייסבוק והאם ניתן להשפיע עליו?

אחד הפרמטרים השימושיים ביותר כאשר עושים פרסום בפייסבוק הוא מדד ציון האיכות של פייסבוק. כשמו כן הוא, זהו מדד המראה עד כמה איכותי ועד כמה רלוונטית המודעה שלנו בפייסבוק ולכן יש לו חשיבות משמעותית מאד מבחינת תהליך הפרסום בפייסבוק. לציון האיכות בפייסבוק יש טווח איכות הנמדד בין 1-10 ולכן אי אפשר להתעלם ממנו. אז האם ניתן להשפיע על ציון האיכות בפייסבוק? כל התשובות במאמר לפניכם.

על מנת לשפיע על מדד ציון האיכות צריך לעמוד בכל ההנחיות שפייסבוק נותנת לנו לניהול קמפיינים. ציון האיכות מושפע מהרלוונטיות בין המודעה לקמפיין, מאיכות הטקסטים המוצגים במודעה והכי חשוב מידת המעורבות של הגולשים – כמות תגובות, כמות לייקים, מידת האהדה של המודעה וכדומה.

מידת רלוונטיות

כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק למידת הרלוונטיות יש חשיבות גדולה מאד. פייסבוק כמו גוגל, רוצים להציג לגולשים שלהם מידע, פרסומות ומסרים שונים רלוונטים מאד וזאת בעיקר על מנת לא לגרום לנטישה של הגולשים. בסופו של יום, מדד האיכות מראה את רמת הרלוונטיות שקובעת האם הקהל שנחשף למודעה אכן מתאים לפרסומת אליה הוא נחשף. בחלק זה יש אינטרס ברור לשני הצדדים – למפרסם ולפייסבוק. מצד המפרסם, הוא מעוניין להציג מודעה איכותית, רלוונטית ומדוייקת המקרבת את הגולשים לביצוע המרה. מצד פייסבוק, הם רוצים להבטיח תהליך פרסום איכותי ככל שניתן למפרסם וגם חווית משתמש טובה למי שמקבל את המסרים הפרסומיים.

שיפר מדד האיכות של פייסבוק

פרסום בפייסבוק הוא תהליך בו צריך כל הזמן להשתפר ולחדש ולכן חשוב לנסות כל הזמן לשפר את מדד האיכות. כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק אין ספק שפרמטר זה מקבל את מרבית תשומת הלב מצידו של המפרסם ומצידה של פייסבוק. על מנת לשפר את מדד האיכות חשוב להשתפר כל הזמן, על מנת לשפר את המודעות שלנו ניתן לחדד מסרים טקסטואליים, לשפר את הקופי המועבר לגולשים, להוסיף תמונות המושכות את עיני הגולשים, כותרות מעניינות בפוסט, למקד את קהל היעד ככל שניתן ועוד.

חשוב לזכור, מדד האיכות יכול להשתנות עם הזמן, הוא יכול לעלות ויכול לרדת. אם מדד האיכות עולה אז זו אינדיקציה לכך שהקמפיין במצב טוב בכל התהליך הפרסום בפייסבוק. מנגד, אם מדד האיכות בירידה זו אינדיקציה שמשהו אינו פועל כשורה ונדרש להתחיל לבצע שינויים בקמפיין כגון שינוי קופי, שינוי תמונות, רענון מסרים וכדומה.

האם מדד האיכות משפיע על עלות הפרסום?

פרסום בפייסבוק היא פעילות ממומנת בה צריך לשלם לפייסבוק עבור הפרסום. ככל שציון האיכות של המודעות שלנו גבוה יותר כך הפוטנצייל של ה- ROI גבוה יותר. ציון איכות גבוה מקטין את עלויות הפרסום וההגעה לקהל היעד זולה וקלה יותר.  סיבה זו היא אחת הסיבות המשמעותיות ביותר המאפשרות לנו לנהל קמפיין בצורה חכמה יותר. חשוב לזכור, מדד האיכות אינו יכול להיות מטרה בפני עצמו ויש להתרכז בהצלחה של הקמפיין.

לסיכום

ציון האיכות הוא פרמטר משמעותי אך הוא אחד מבין רבים. פרסום בפייסבוק חייב להיעשות בצורה איכותית ומקצועית אחרת הקמפיין לא יצליח ותקציב הפרסום יתבזבז לשווא לכן יש להיעזר בפרמטרים שונים כגון ציון האיכות, מעורבות גולשים וכדומה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות