ציוד משרדי – ירוק זה השחור החדש

אני חייב להודות שעד לפני כמה שנים חשבתי על העולם באופן דיכוטמי: מצד אחד, יש את האנשים שאובססיביים בנוגע לאיכות הסביבה או אקולוגיה, אז קראתי להם "נודניקים" ומן הצד השני, היו אנשים כמוני, שאקולוגיה לא ממש עניינה אותם. הכול השתנה אחרי שחזרתי מטיול מנורווגיה. ראיתי את הקרחונים נמסים, דיברתי עם חוקרים וקראתי הרבה חומר בנושא. מאז הבנתי שיש עוד קבוצה, קבוצה שאני נמנה עליה – אלו שאיכפת להם מכדור הארץ והעתיד אבל הם לא אובססיביים, הם עושים מה שהם יכולים, איפה שהם יכולים מבלי לנדנד לאנשים – פשוט עושים, אם מישהו יצטרף אליי, מה טוב, אם לא – לא נורא.

בבית מאוד קל לי לשמור על העקרונות האקולוגיים, כי זה ביתי ומבצרי וגם שם אני לא קיצוני. אבל בעבודה קצת יותר קשה, למרות שיש לי קואליציה אקולוגית עם כמה קולגות שרק הולכת וגדלה. ביחד איתם הכנו רשימה של פעולות שיכולות להפוך כל משרד, ביתי או מסחרי, לירוק יותר – ותלינו אותו על גבי לוח המודעות, בבחינת שלח לחמך על פני המים…הנה כמה מההצעות שהעלנו:
Go Green!!!
ציוד משרדי שיש בכל משרד, למשל מדפסות, פקס (כן, כן יש משרדים שעדיין יש להם פקסימיליה) ומערכות מחשוב – יש לכבות לאחר השימוש. אפשר לחסוך באנרגיה וכך להוריד את הוצאות המשרד על חשמל בלפחות 25% אם דואגים לכבות מכשירי חשמל לאחר השימוש, והחסכון הוא גדול יותר אם זוכרים לכבות את כל הציוד והמכשירים לפני שהולכים הביתה.  ואם כבר חשמל, אז כדאי להחליף את הנורות שבמשרדי החברה לנורות חסכוניות.

כאשר בוחרים ספק ציוד משרדי, ספק ששום משרד לא יכול בלעדיו, מומלץ לבחור אותו בקפידה. כדאי להעדיף ספקי ציוד משרדי אקולוגיים ולא פחות חשוב מכך, ספקים שמוכנים לקבל בחזרה סחורה ו/או אריזות שלא נעשה בהם שימוש.

העדיפו העברת מידע דרך אימיילים, ורק את החשובים בהם הדפיסו, במידת הצורך. אם אתם חייבים להדפיס, השתדלו להדפיס על שני צידיו של הדף ומומלץ לכוון את המדפסת לגוונים כמה שיותר בהירים (הגדרה פשוטה במדפסת). טיפ חשוב נוסף הנוגע לשימוש בדיו:  כדאי לדעת שיש לא מעט ספקי ציוד משרדי שמקבלים בחזרה מכלי דיו ריקים ומביאים בתמורה מלאים – זה חוסך המון פלסטיק וגם התשלום עבור מיכלי דיו ממוחזרים הוא זול יותר.

חפשו ספקי ציוד משרדי שנמצאים באזור משרדי החברה והעדיפו אותם גם אם הם קצת יותר יקרים. ספקים שצריכים לנסוע הרבה זמן כדי להגיע אליכם שורפים הרבה דלק ומזהמים, אבל הדובדבן הוא שספקים קרובים יוכלו לספק לכם את הסחורה מהר יותר.

בכל מה שנוגע לחדרי הנוחיות: אפשר לכוון באופן עצמאי את כמות המים בניאגרה לחצי מהכמות, בעזרת פעולה פשוטה – סיבוב הבורג שמותקן בתוך הניאגרה.  בנוסף, חשוב לסגור היטב את הברזים לאחר השימוש – חבל על כל טיפה, במיוחד במשטר המים ההדוק של ישראל. זה גם יפחית את ההוצאות של המשרד על מים.

לחדר הישיבות רכשו לוח מחיק או התקינו מסכי מחשב, וכשיש ישיבה – סכמו אותה על לפטופ – לא על גבי ניירות.
מחזור של נייר, בקבוקים, פסולת או סוללות יכול בהחלט לתרום לאיכות הסביבה. היום יש כל כך הרבה מרכזי מחזור בערים עד שלא צריך להתאמץ יותר מדי. בדרך לארוחת צהריים

אפשר לשים את המוצרים שברצוננו למחזר במחזוריות או כאשר הולכים הביתה.
CarPool זהו מונח אמריקני לנסיעה משותפת של כמה עובדים שגרים בסמיכות למקום העבודה. גם כאן אפשר לחסוך באופן משמעותי בדלק ולהקל על הוצאות משק הבית שלנו.
זו כמובן רשימה חלקית ויש עוד לא מעט פעולות שאפשר לעשות כדי לשמור על סביבת עבודה ירוקה. אנחנו בחרנו את הפשוטים ביותר לביצוע כדי לא להעמיס על עובדי החברה. התפלאנו לגלות כמה עובדים נרתמו לפעולה והבנתי שהקבוצה שבה אני חבר – האקולוגים המתונים – היא הרבה יותר גדולה מהקבוצות הקיצוניות שתיארתי בתחילת הכתבה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות