על פיצויים, החזרים, סיוע כללי וקבלת תו נכה מביטוח לאומי

חניית נכים

כל אחד מתושבי המדינה יודע היטב כי חובה עליו מתוקף היותו אזרח ישראלי, לשלם מדי חודש לביטוח לאומי. כאשר אנחנו שכירים, דמי הביטוח הלאומי יורדים אוטומטית מהמשכורת וכשאנחנו עצמאיים או לא עובדים עלינו לשלם את זה בעצמנו. על מה אנחנו משלמים מדי חודש בעצם? שאלה טובה – כמו כל ביטוח, אנחנו משלמים סכום מסוים כל חודש עבור הסיכוי שיום אחד חלילה נצטרך זכויות סוציאליות בשל מצב בריאותי או נפשי וגם בעבור הטבות או הקלות שונות, קצבאות המגיעות לנו וכן הלאה.

מאחר ובסופו של יום, מטרת המוסד הזה הוא להבטיח את איכות חיינו במקרה ויש לנו צורך בעזרה או תמיכה כלכלית על מנת להתקיים בכבוד ולתפקד כראוי בשגרת חיינו, הוא אחראי גם להשלמות הכנסה או פיצויים במקרה של תאונות או מחלות. זה כולל, בין היתר, סיוע לנכים וקשישים, אמהות חד הוריות ומשפחות מרובות ילדים שפרנסתם לא מספיקה להם.

מאחר וביטוח לאומי הוא מוסד הממומן לא רק על ידי תושבי המדינה אלא גם על ידי הממשלה, תקציב המדינה וכדומה, יש להגיש תביעה מסודרת וברורה המציגה את כל תנאי הזכאות בצורה הטובה ביותר על מנת לייעל את התהליך ולקבל את הזכויות המגיעות לכם. למשל, אם רוצים להגיש בקשה לקבלת תו נכה מביטוח לאומי, יש מספר נקודות שחשוב לבחון ולהתייחס אליהם לפני שניגשים ללשכה, כמו אחוזי הנכות, אחוזי המשכורת הנוכחית מול היכולת להתפרנס ועוד – ולהביא עבור כל אלה את האישורים המתאימים.

ישנן זכויות רבות מלבד תו נכה שניתן לקבל מביטוח לאומי, כמו פיצוים בגין תאונות עבודה, קצבת נכות כללית, סיעוד לקשיש, שיקום מקצועי, כיסוי הוצאות טיפולים רפואיים שונים ועוד – הכל בהנחה שהתביעה הוגשה בזמן ועם התיעוד והפרטים המתאימים. את הבקשה שלכם בדרך כלל יבדקו פקיד ביטוח לאומי, פקידי גבייה, וחוקרים או רופאים ששייכים לועדה הרפואית ובוחנים את מצבכם הרפואי.

חידוש תו חניה לנכה – להיות נכים בישראל

לצערנו, פעמים רבות מדי, אנשים הזכאים לקבלת פיצויים והטבות מביטוח לאומי מגישים תביעה ובקשתם מסורבת על אף העובדה שצייתו לכל הנהלים ועמדו לכל התנאים, ולשם כך טוב תמיד להעזר בעזרה מקצועית נוספת של עורכי דין אשר מומחים ומנוסים בתחום ויודעים כיצד לשמור על זכויות הלקוחות וכיצד לעזור להם לקבל את המגיע להם.

מעבר לקושי המסוים שבהשגת אישור סופי לקבלת פיצויים, החזרים או סיוע כלשהו מביטוח לאומי, קיים התהליך הבירוקרטי עצמו שלעתים יכול להיות מתיש וארוך מאוד, במיוחד עבור אלה הנזקקים לו ולא נמצאים בקו הבריאות, כך שמתקשים עוד יותר לעמוד מול המערכת המסועפת והסבוכה של נהלים, חוקים, בקשות וטפסים שיש להשיג לפעמים ממקומות שונים אחרי עמידה ממושכת בתורים. גם במקרה הזה, עזרה של עורך דין יכולה להיות יקרה מפז, על מנת לקצר הליכים ולהקל במעט על הדרך שכן ביכולתו להפריד בין הפרטים החשובים לאלה שפחות או לייצג את הלקוח במקרה של דחייה וניסיון לערעור.

למאמרים נוספים בנושא אובדן כושר עבודה

כתיבת תגובה

תפריט נגישות