קל לארוז קל – עצות חכמות לאריזת מזוודה קלה

תחושת החופש הופכת אמתית ברגע שסיימנו לארוז מזוודה, אך לא כולם מבינים כמה השקעה בשלב זה יכולה למנוע לחצים וסיבוכים מיותרים בחופשה עצמה. איך אורזים חכם, קל ופשוט וגם נמנעים מקנסות משקל עודף על הדרך? כל ההסברים, כולל המחירים שתשלמו אם הגזמתם, לפניכם

עיינה טייכר יעיר

טסים הרבה וקונים הרבה: קווים לדמותו של התייר הישראלי

אנו אוהבים לטוס לחו"ל, ורבים גם מי שטסים יותר מפעם אחת בשנה. הסכם שמיים פתוחים וריבוי אפליקציות למציאת דילים שווים הן רק חלק מהסיבות שהביאו 3.5 מיליון ישראלים לפקוד את נתב"ג בשנה החולפת, בה גם 1.4 מיליון ישראלים נותרו עם טעם של עוד ונסעו למעלה מפעמיים לחו"ל. בניגוד למצב בשנות ה-80, כיום טיסות לחו"ל הן לא חלום רחוק עבור רובנו. כשהישראלים נוסעים לחו"ל הם אוהבים גם בין היתר לעשות שופינג, והרבה ממנו. בין אם מדובר בפשיטה על רשתות ביגוד שאין בארץ, או רכישה של סמארטפון חדש – אנחנו אוהבים לחזור ארצה עם מתנות. רק ב-2015 ביצעו הישראלים 45 מיליון עסקאות בחו"ל, והמספרים רק הולכים וגדלים מדי שנה.

כבודה חריגה: קנס כבד             

הרצון שלנו להגיע מצוידים ככל הניתן ולרכוש את עצמנו לדעת בחנויות מזכרות, בשווקים ובבוטיקים המקומיים, מייצר לעיתים בעיה מוכרת ומטרידה: גודל המטען שלנו. טיסות לחו"ל הן תענוג נגיש למדי – אך בפירוש לא זול, לכן כדאי להקפיד להימנע מהוצאות שניתן לחסוך בהתארגנות נבונה, כמו למשל קנס על מטען חורג. מרבית חברות התעופה גובות תשלום גבוה על מטען חורג. אז מה סדר הגודל של העלויות הצפויות לנו?

כבודת יד, איתה עולים למטוס, מוגבלת למידות מדויקות מכיוון שהיא מאוחסנת בתאים מעל המושבים. הדרישה הרווחת היא שגודל תיק היד לא יעלה על 115 ס"מ. המשקל המקסימלי של המטען עצמו, הכולל מזוודות ותיקים גדולים הנשלחים במסוע במעמד הצ'ק אין, משתנה בין חברות התעופה השונות. בטיסות לאירופה (בהתאם ליעד) הקנס מגיע עד לסכום של כמה עשרות דולרים ואילו בטיסות לארה"ב הקנס יכול להגיע גם לסכום של למעלה ממאה וחמישים דולר.

אם גם אתם מעוניינים לשמור את הכסף שלכם לבילויים ולקניות בחו"ל, ולא מעוניינים להיסחב עם מטען חורג, הנה כמה טיפים לאריזה חכמה וקלילה.

  1. אחד פלוס אחד. וזהו.

למרות שקשה לנו לוותר על עוד מזוודה שיכולה לחזור מלאה גם במתנות, מומלץ להתחיל את הטיול הקליל עם החלטה פשוטה: לקחת מזוודה אחת לא גדולה במיוחד פלוס תיק גב אחד. כאשר תצטרכו לחפש את המלון שלכם בסמטאות ברצלונה או לעשות את הדרך ברכבת התחתית של ניו יורק עם מטען קליל ולא מסורבל – אתם תודו לעצמכם.

  1. רישום הגיוני

הימנעו מלהניח את המזוודה על המיטה ולהעמיס עליה מכל הבא ליד. טרם האריזה שבו רגע וערכו רשימה של הציוד שאתם מעוניינים לקחת. צאו מתוך נקודת הנחה שהיום כמעט בכל המקומות שאנו נוסעים אליהם יש היכן לקנות משחת שיניים או זוג גרביים במידה וחסר לכם. הרישום יכניס הרבה סדר לתהליך האריזה, וימנע מכם להכניס באימפולסיביות פריטים מיותרים למזוודה.

  1. תחשבו פשוט

הנה מלכודת שרבים מאתנו נופלים בה במהלך האריזה: מוצרי טואלטיקה. אם יש לכם מספר מוצרי טואלטיקה שאתם מעוניינים לקחת אתכם, כדאי שתיקחו פריט אחד מכל סוג: שמפו אחד, קרם גוף אחד, משחת שיניים וכן הלאה. הבושם הנוסף ימתין לכם בסבלנות עד שתחזרו.

  1. תחשבו חיובי

כישראלים, אנחנו מורגלים להתארגן תמיד לתרחיש הגרוע ביותר. אך כאשר מדובר בנסיעה לחו"ל, מוטב להיות אופטימיים. הימנעו מלארוז דברים רק "למקרה ש", הכוונה היא לעוד זוג נעליים שלא בטוח תזדקקו לו או לבגד הזה שסביר להניח שלא תלבשו. חישבו חיובי ובמקרה והחולצה החביבה עליכם תיקרע, פשוט תקנו חדשה. גם זה חלק מהכיף בנסיעה לחו"ל.

  1. מה כן חשוב לארוז?

דווקא מוצרי אלקטרוניקה הכרחיים כן כדאי לארוז. למשל מחשבים נישאים או טאבלטים, שיכולים לעשות את החיים שלכם קלים מאוד בחו"ל ולהביא אתכם בקלות לאטרקציות מעניינות. אל תשכחו גם לארוז מתאמי חשמל בהתאם למדינה אליה אתם נוסעים.

אריזת חכמה של המטען לנסיעות לחו"ל יכולה להפוך כל טיול להרבה יותר נוח ופחות מסורבל. באמצעות שימוש בכמה טריקים קטנים וחכמים תוכלו להקל עליכם, לחסוך לא מעט עלויות מיותרות ולהתרכז בהנאות הטיול.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות