קצת על מלגזה חשמלית

 

מלגזה היא כלי עבודה שמשמש בחיי היום יום לא מעט ענפים שונים על מנת לשנע, להעמיס ולפרוק ציוד וסחורה ממקום למקום באופן מהיר יחסית. כאשר מדובר על מלגזה ממונעת, יש צורך להחזיק ברישיון וכמובן להיות מעל גיל 18. כמובן שצריך לעבור קורס מסודר על מנת לקבל רישיון למלגזה ולא משנה אם היא מלגזה חשמלית או מלגזת דיזל.

כיום ניתן למצוא בשוק חברות מובילות כדוגמת טויוטה ומיצובישי היפניות או קאטרפילר האמריקאית שמייצרות מידי שנה דגמים חדשים של מלגזות, בין אם אלו מלגזות דיזל או מלגזות חשמליות. יש עוד סוג של מלגזות, שנקראת מלגזות אדם, אך אלו אינן ממונעות אלו פשוט מועברות ממקום למקום על ידי אדם והם נועדו למקומות קטנים יותר.

 

אז מה בפועל ההבדל בין המלגזות?

מלגזות ממונעות כדוגמת מלגזות חשמליות או מלגזות דיזל שונות מאוד במספר פרמטרים אותם ניתן למנות. ראשית חשוב לציין שעלותה של כל מלגזה יכולה להגיע לעלות של עשרות אם לא מאות אלפי שקלים ולכן בטרם רוכשים מלגזה, חשוב מאוד לבדוק היטב את המלגזות הקיימות בשוק ולבדוק מה הכי משתלם עבורכם.

כאשר מדובר על מלגזה חשמלית מדובר על מלגזה מהדור החדש, שהינה חכמה יותר, שקטה יותר, ושאינה דורשת טיפולי מנוע כדוגמת מלגזת דיזל שכן לה יש מצבר נטען. ולכן מלגזה חשמלית מתאימה יותר למקומות סגורים ומקורים כדוגמת מחסנים, אך החיסרון העיקרי של מלגזות מסוג זה זאת העובדה שיכולה לשאת משקל קטן יותר ודורשות טעינה.

באשר למלגזת דיזל, אלו מלגזות מהדור הישן יותר, הינן מלגזות בעלי גלגלים גדולים יותר, כך שניתן לעבוד איתן היטב בשטחים בוציים לדוגמא או שהן "סוחבות בעלייה", הינן בעלות כושר נשיאה של משקל גדול יותר וכן מכיוון שאין להן מצבר הן יכולות לעבוד באופן רצוף. פרט לכך החיסרון שלהן הוא בתחזוקה, ברעש ובגזים שהן פולטות. 

איך לבחור?

ובכן, ראשית, תלוי איזה סחורה או ציוד אתם צריכים לשנע ולאיזה מרחק יש צורך בו. מלגזה חשמלית כפי שציינו מתאימה יותר למקומות מקורים וסגורים ולנשיאה של משקל נמוך יותר, לעומת מלגזת דיזל שתתאים למקומות פתוחים שהעבירות בהן היא הרבה יותר נמוכה. בעיקר המשקל אותן המלגזות יצטרכו לשאת יהווה קריטריון מרכזי.

חשוב לציין, כי לא חובה לרכוש מלגזה חדשה לגמרי, כי כפי שציינו המחירים שלהן יכולים להגיע בקלות לסכומים של עשרות אם לא מאות אלפי שקלים. לכן פתרון טוב במקרה הזה יהיה רכישה של מלגזות מיד שנייה. יש חברות שמוכרות מלגזות שכאלו.

חשוב מאוד, אם מחליטים לרכוש מלגזה מיד שנייה, לבדוק את החברה שממנה אתם קונים, לבדוק את ההיסטוריה של המלגזה וכן לבדוק את המצב הנוכחי של המלגזה: גם לבצע טסט, גם לבצע בדיקה חיצונית וכמובן לבדוק שהיא יכולה לעמוד בכל התנאים הנדרשים עבורכם לטובת ביצוע העבודה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות