שבוע 35 להריון – הבית כבר מוכן?

את כבר בשלב מתקדם בהריון,  שבוע 35 זה לא צחוק הבטן לאט לאט גדלה ומתעגלת ואיתה מגיעות גם המחשבות: איך נתפקד בתור הורים? איפה לקנות עגלה? ואיזה בכלל הכי טובה? וכמובן החשובה מכולן – איך נסדר את החדר של התינוק שמגיע.

פתאום עולות מחשבות על הרהיטים, על איזה צבע מתאים וכל דבר מרגיש כמו החלטת המאה. למרות כל הסדנאות השונות שניסו להכין אותך ללידה ולהתחלות הראשונות עם התינוק את אפילו לא מסוגלת לדמיין איך המציאות תראה, ובדיוק בגלל זה מחשבה וארגון מראש מעניקה תחושת ביטחון ורוגע יחסי.

אז מאיפה מתחילים?

קודם כל מחליטים שהגיע הזמן, אחרי דחייה ועוד דחייה הגיע שבוע 35 להריון והשעון מתקתק זה הזמן להתחיל לעשות לפני שיהיה באמת מאוחר.

חדר התינוק –

אז בתור התחלה מומלץ מאוד שבחדר יהיה אור טבעי, חלון לצורך איוורור ושקט באופן יחסי. שקט מוחלט באיזור התינוק אינו חובה עם הזמן הוא הולך להתרגל לקולות הרעש הקיימים בבית והם לא יפריעו לו לישון.

מומלץ שמיטתו של התינוק לא תעמוד ליד קירות חיצוניים מכיוון שהם באופן מסורתי קרירים יותר, אז נחפש קיר פנימי בחדר שיתאים למשימה. מומלץ לשמור על מצב של בערך 22-23 מעלות בחדר התינוק זוהי טמפרטורה אידאלית שבה הוא ירגיש בנוח ומזגן זה בהחלט כלי שניתן להשתמש בו אבל חשוב לזכור להלביש את התינוק בעוד שכבת בגדים ולהרחיק אותו מפתח יציאת האוויר.

ריהוט –

חשוב לזכור שמדובר בתינוק ובשלב מסויים הוא יתחיל לזחול ולנסות לטפס על הרהיטים, קיבוע הרהיטים לקיר הינו צעד ופשוט מאוד, ניתן לעשות אותו באמצעות קליפס המתחבר לרהיט בצד האחורי ומתלבש על הבורג בקיר. כמובן מומלץ מאוד להמנע מפריטים המכילים זכוכית ועל כל רהיט קשיח כדאי להלביש כרית מותאמת.

בזמן ההריון הכל נראה חשוב ומאוד קל פשוט לקנות הכל, הדברים שבאמת יכולים להוסיף ערך בחדרו של התינוק הם מדפים לספרים, מערכת שמע למוסיקה מרגיעה, קופסאות מעוצבות לאחסון צעצועים מומלצים וכמובן שידת החתלה.

ומה עם הצבעים?

בדרך כלל כדאי לצבוע את חדר השינה של התינוק בצבע בהיר שישרו אווירה מרגיעה ויאפשרו שינה נעימה. באיזור המשחקים של חדר התינוק אפשר להיות קצת יותר פרועים ולצרף אולי איזה טפט נחמד שיפיח רוח חיים ויכניס אווירת פעילות נחמדה. חשוב שהצבעים יהיו מבוססים על מים וידידותיים לסביבה, כאשר מחליטים על צבע כדאי לשמור את החוברת שבה מסומן קוד הגוון לצורך חידוש עתידי של הצבע.

ומה לגבי הכנת התיק לבית החולים?

רצוי מאוד לא לשמור לדקה האחרונה של סידור וארגון התיק שלך לבית החולים לרגע המיוחל. סדרי לך מראש תיק ובו : אוכל לתינוקות– גם אם בחרת להניק- על כל מקרה קחי עמך תמ"ל, בגדים לתינוק החדש, בגדים להחלפה אחרי הלידה, שמפו וכלי רחצה, תחבושות היגייניות ודברים נוספים אישיים ופרטים שלך על מנת שיהיה לך נוח בזמן שהותך הקצרה בביה"ח. לידה קלה!!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות