שילוח בינלאומי – לחלום בגדול ולהגשים!

חולמים על עסק מצליח של ייבוא וייצוא? חולמים לעשות רילוקיישן? במאמר זה נעזור לכם להבין כיצד לבצע שילוח בינלאומי לכל מטרה.

מטרות לשילוח

שתי הסיבות השכיחות ביותר לביצוע הובלה לחו"ל הן מעבר למגורים במדינה אחרת – רילוקיישן, או לצרכים מסחריים – ייצוא וייבוא. בשני המקרים האלו, נדרש שילוח של חפצים רבים מיעד מסוים ליעד אחר, כאשר מדבור על שתי מדינות שונות ולעתים קרובות אף בשתי יבשות שונות. אז עולה השאלה, מהן הדרכים האפשריות לביצוע השילוח ומהי הדרך הטובה ביותר עבורכם.

שילוח יבשתי

היבשה היא דרך נפלאה לביצוע שילוח בינלאומי, בעיקר משום שמדובר על דרך קצרה שעלויותיה נמוכות מאוד בהשוואה לשתי הדרכים האחרות, עליהן נרחיב בהמשך. למעשה, החיסרון היחיד בהובלה יבשתית הוא גם החיסרון המכריע – חוסר האפשרות. כלומר, אם המטרה היא להוביל מטען בין שתי יבשות, הרי שאין דרך יבשתית פתוחה ובנוסף, ישראל נמצאת ביבשת עוינת למדי ולכן הסיכוי, שישראלי ייצור קשרים עסקיים עם המדינות השכנות, אתן כן יש מעבר יבשתי, הוא נמוך עד מאוד.

שילוח אווירי

גם השילוח האווירי הוא דרך טובה ויעילה להעביר מטען מסוגים שונים בין יבשות. שילוח דרך האוויר נחשב לדרך מהירה בהשוואה לשילוח הימי, עליו נרחיב מיד, והיא מתאימה במיוחד כאשר ישנו צורך בהעברה מהירה של מטען. לדוגמה, אם מטרת השילוח היא רילוקיישן, הרי ודאי יש חפצים מסוימים, אותם תצטרכו כמה שיותר זמן בארץ וכמה שיותר מהר במדינת היעד. במקרה כזה, שילוח אווירי הוא הדרך האידיאלית עבורכם.

שילוח ימי

כאשר יש דרך ימית פתוחה, וזה בדרך כלל המצב, האפשרות של שילוח ימי היא אפשרות נהדרת ממספר סיבות. ראשית, ככל שמדובר על מטען גדול וכבד יותר, כך עלויות השילוח נמוכות יותר כאשר הוא נעשה דרך הים לעומת השילוח האווירי. בנוסף, אם מדובר על מטען רגיש, כלומר שביר וכדומה, הוא יהיה בטוח יותר בתוך מכולה בבן אנייה מאשר כשהוא חשוף בבטנו של מטוס.

מקרים יוצאי דופן

ברוב המקרים, כאשר אתם מעוניינים לבצע הובלה לחו"ל, באפשרותכם לבחור את הדרך הנוחה לכם ביותר. אבל לעתים לא ניתן לבחור את אופן ההובלה ולמעשה נשארת רק דרך אחת פתוחה – ההובלה הימית. זאת, משום שישנם דברים, אותם ניתן להוביל רק בדרך זו. לדוגמה, אם מדובר על חומרים כימיים, מטען כבד במיוחד או גדול במיוחד או בעל צורה מיוחדת וכדומה.

המטרה שלכם

מטרת השילוח שלכם היא בעלת השפעה ישירה על האופן בו הוא יתבצע. כלומר, אם מדובר על שילוח למטרת רילוקיישן, הרי שמדובר שפעולה חד פעמית ובדרך כלל מדובר על חפצים אישיים, שהשאיפה היא שיגיעו מהר ככל האפשר. לעומת זאת, אם מדובר על ייבוא או ייצוא, הרי שמדובר על פעולה שחוזרת על עצמה אחת לתקופה כזו או אחרת וישנה אפשרות להתגמש עם לוח הזמנים. אם כן, בדרך כלל לצורך רילוקיישן ההעדפה תהיה לבצע את השילוח דרך האוויר ואילו לצרכי מסחר ההעדפה תהיה דווקא לשילוח הימי.

כיצד מחליטים?

הבשורה הטובה היא, שאתם לא צריכים להחליט לבד ובאופן כללי, אתם יכולים להעביר הלאה את המושכות בכל הקשור לנושא של שילוח בינלאומי. לאנשי המקצוע המתמחים בתחום ואף יותר מכך – ניתן להיעזר בחברה, המעסיקה אנשי מקצוע מכל התחומים הרלוונטיים כדוגמת עמיל מכס, סוכן ביטוח, המתמחה בתחום של הובלה בינלאומית וכו'. כך תוכלו לתת לאנשי המקצוע להדריך אתכם לאורך כל הדרך ולדעת, שהמשלוח שלכם בטוח.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות