איך דואג שר שלום ג'רבי למתנדבי השירות הלאומי לקבלת תנאים זהים כמו של חיילים משוחררים

מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי תורמים לחברה רבות, ועל כן אין ספק שהם ראויים לתנאי שירות הולמים ולעזרה לאחר השחרור בדיוק כמו חיילי צה"ל. מי שמשקיע לא מעט מאמצים כדי לדאוג לכך הוא ראש רשות השירות הלאומי אזרחי, שר שלום ג'רבי.

שר שלום ג'רבישליחות ומקצועיות

שר שלום ג'רבי הוא יליד 1969, נשוי ואב לחמישה ותושב מצפה יריחו. הוא למד בישיבת כפר הרא"ה ולאחר מכן בישיבת ההסדר קרית שמונה, שירת בגולני וכקצין שלישות (הגיע לדרגת רב סרן במיל'), השלים תואר שני במדעי המדינה ומנהל ציבורי (וקודם לכן תואר ראשון בחינוך) ושירת במספר תפקידים במפד"ל, אחת מהמפלגות שהרכיבו את הבית הלאומי.

לתפקידו הנוכחי, כאמור ראש רשות השירות הלאומי אזרחי, נכנס ל-2010, והוא רואה בו לא רק תחנה בקריירה אלא גם שליחות. בהקשר זה כדאי לציין כי משפחתו של שר שלום אמונה על מילוי תפקידים שכרוכה בהם גם שליחות, וכך למשל אביו הרב ציון ג'רבי עבר עם כל המשפחה לכרמיאל, כשהעיר הייתה בחיתוליה (וכך גם שר שלום), וזאת על-מנת להקים בה מערך חינוך דתי.

תנאים זהים לחיילים עורפיים שסיימו שתי שנות שירות

אחת הדרכים העיקריות שבה מכירה מדינת ישראל תודה למי שמקדיש פרק זמן נכבד מחייו לתרומה לחברה – בין אם במסגרת צה"ל ובין אם במסגרת ההתנדבותית של השירות הלאומי אזרחי – היא כסף, ועל כן פעל שר שלום ג'רבי להשוואת תנאיהם של המתנדבים והמתנדבות שתחת אחריותו לתנאים שמקבלים חיילים משוחררים ששירתו בעורף (בהתאם למשך השירות, כמובן).

בהתאם זוכים הצעירים והצעירות אשר התנדבו לשירות הלאומי אזרחי ותרמו לחברה במסגרות שונות כגון בתי חולים, מרכזי שיקום למבוגרים, גני ילדים ועוד, למענק שחרור בגובה של כ-3,200 ש"ח עבור שנת שירות אחת וכ-6,400 ש"ח עבור שתי שנות שירות.

הפיקדון לחיילים משוחררים, שמסייע להם בתחילת דרכם לאחר תום השירות בצה"ל, מוענק אף הוא גם למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי, כשהסכום זהה לסכום שמקבלים חיילים עורפיים – כ-6,600 ש"ח לכל שנת שירות.

יודגש כי את הפיקדון יש לנצל בתוך 7 שנים מיום סיום השירות הלאומי אזרחי, וכי ב-5 השנים הראשונות מתוך ה-7 ניתן למשוך סכומי כסף מהפיקדון רק למטרות מסוימות ובהן לימודים, נישואין או הקמת עסק.

טיפולי שיניים במחיר סמלי ובחינם

שר שלום ג'רבי דאג לרווחתם של מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי עוד לפני השחרור, ובין השאר הנהיג טיפולי שיניים במחיר מופחת משמעותית ובחלק מהמקרים אף ללא עלות כלל. בין הטיפולים המוצעים למתנדבים ולמתנדבות – ניקוי אבנית, עקירה, עזרה ראשונה, צילומים, סתימות ועוד. הטיפולים ניתנים במרפאות מכבידנט.

יוזמה נוספת של ג'רבי, שאליה רתם את שר התחבורה ישראל כץ, הייתה לאפשר למתנדבים ולמתנדבות לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית בכל חלקי הארץ (פרט לאוטובוסים המגיעים לאילת ולערבה).

כתיבת תגובה

תפריט נגישות