תביעת עורך דין

עורכי דין פועלים בתחומים מגוונים ומספקים שירותיהם למגוון רחב של לקוחות. אין אדם או גוף ציבורי ועסקי שאינו זקוק לשירותי עורך דין בנסיבות שונות לאורך תקפת חייו או פעילותו. השירותים נדרשים בעת עסקאות נדל"ן, בנושאים פלילים, בענייני משפחה. לאחר רשלנות מקצועית, בנושאי תעבורה ועוד. במקרים רבים, הצורך הוא לקבל ייעוץ אשר יסייע ללקוח להתנהל בנסיבות שונות. כך או כך, לעורכי דין יש תפקיד חשוב בקהילה. חשיבות מיוחדת יש להם בעת שמתגלעים סכסוכים בין אנשים, ביניהם לבין גופים שונים, בין גופים עסקיים לבין גופים מוסדיים ואחרים וכדומה. כאשר הסכסוכים הינה מזעריים, ניתן לפתור אותם בקלות, ואז עורך דין יכול לסייע על ידי הצעת פתרונות שונים אשר ישביעו רצון הצדדים המסוכסכים.

כאשר הענייניים נחשבים למורכבים ואשר לא נמצא להם פתרון במסגרת המשאים ומתנים אזי לא יהיה מנוס מכך שאחד הצדדים יפנה לבית משפט ויגיש תביעה כנגד הצד השני. הצד השני יכול להגיב בהתאם לצרכיו ולמצבו. הוא יכול להגיש כתב הגנה, להגיש תביעת נגד, להגיש הצעת פשרה ולנקוט בדרכים שונות המגנות עליו. במצב כזה, כל צד נעזר בעורך דין מטעמו אשר מייצג את ענייניו. תביעות שונות מוגשות בכל התחומים הנוגעים בחברה המודרנית ובתחומים אשר המחוקק נגע בהם. תביעות מיוחדות, בין היתר, הן תביעות דיבה בגין לשון הרע ונזיקין ויש צורך להתמחות בהן.

החשיבות במעורבות עורך דין בתיק

מומלץ לערב עורך דין במקרים חמורים וכדאי לעשות זאת כבר בשלבים הראשונים. למשל: חשש לרשלנות מקצועית של רופא, מוסד רפואי, רואי חשבון וכדומה. במקרים חמורים, עלולים להיווצר נזקים כספיים גדולים ו/או  רפואיים בלתי הפיכים. עורך הדין יכול לייעץ בזמן אמת ולמנוע מהלקוח לבצע פעולות אשר עלולות לסבך אותו ולהקשות על התביעה העתידית. בין היתר, הוא ידריך לגבי סוג המסמכים שיש להשיג ולשמור ועוד. עורך הדין ינסה להשיג עבור לקוחו את הפיצוי הנדרש מחוץ לכותלי בית המשפט על ידי מכתבים, פגישות משא ומתן ועוד. במידה ולדעתו ולדעת לקוחו, הדרישות לא נענות אזי תוגש תביעה לבית המשפט.

עורך הדין ילמד היטב את התיק וישתמש בכל הידע והניסיון שלו על מנת להציג בצורה הטובה ביותר את טיעוניו בבית המשפט. הוא ייעזר בחוות דעת מקצועיות, במסמכים כלכליים ואחרים המוכיחים את הנזקים, המצביעים על הכספים וההוצאות שהוצאו בגין אותם נזקים. הוא יביא פסקי דין תקדימיים הדומים למקרה הנידון ועוד. שופט מתחשב מאוד בחוות דעת מקצועיות המוגשות לו ולוקח אותן במערכת השיקולים. על סמך המסמכים, הטענות, העדויות המוגשות ועוד הוא קובע לבסוף את פסיקתו. כל סכום כסף שנקבע לפיצוי וכל פיצוי אחר יכול לסייע ולתרום לשיפור איכות חיי הלקוח, לשיקום נדרש, ולביטחונו הכלכלי. מומלץ לקבל שירות מעורך דין המתמחה בנישה שבה מתנהל הסכסוך. ברשותו ידע וניסיון רב שיכול להיות לעזר רב.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות