תזונה נכונה לנוער

גיל ההתבגרות הוא גיל לא קל, בגיל זה הילדים שלנו מרגישים שכל העולם נגדם. הם חווים דימוי גוף נמוך, הם מנסים להפוך לפופולאריים בבית הספר, מסתגרים הרבה בחדרם, מנסים להשיג השיגים רבים, ומתמודדים עם תחרות בלתי נגמרת של יופי ורזון. אז כיצד שומרים על תזונה נכונה לנער או לנערה המתבגרת שלכם? כמה טיפים בהמשך.

אנחנו יודעים שבגיל ההתבגרות קשה אפילו לשבת לנהל שיחה אמתית עם ילדכם, וארוחת ערב  מלאה מהווה ממש אתגר, עם זאת תוכלו עדיין לנסות לשמור על תזונה טובה ונכונה וזאת בקנייה מאכלים עם ערך תזונתי טוב שיהווה מקור כח לילדכם.

כאשר אתם עורכים קניות חשוב למלא את המקרר בחלבון המצוי בבשר, עוף דגים ובביצים. חשוב שבבית יהיו תמיד ארוחות מבושלות ממוצרים אלה וכי ילדכם המתבגר יוכל להגיע מבית הספר ולחמם לעצמו ארוחה מלאה שכוללת את המזונות האלה ולא ישב לאכול חטיפים.

בנוסף, רצוי להחליף חטיפים עתירי כולסטרול ושומן, בחטיפים בריאים כמו חטיפי גרנולה, שקדים, ואגוזים ובקטניות. חשוב להוציא מהבית שוקולדים, וממתקים.

עוד חשוב לרשימת הקניות להוסיף מוצרים עשירים בסידן כמו גבינות שונות. חוסר בסידן עלול ליצור עצמות פריכות, בעיות בשיניים ובציפורניים. יש לנסות ל'עקוב' אחר ילדכם ולבדוק שהוא לא פותח בדיאטה קשה. החליפו את הלחם העשוי מחיטה רגילה ללחם העשוי מחיטה מלאה, בצורה זאת ילדכם לא יזדקק לדיאטה והוא יאכל בריא וירגיש טוב יותר. אכילה של חיטה מלאה תורמת גם למצב רוח טוב.

הכינו ארוחות בריאות לבית הספר

חשוב להכין לילדכם ארוחות בריאות לבית הספר. הכינו לבית הספר סנדוויץ' בריא מלחם מלא. הקפידו שהסנדוויץ' יכיל גבינות טריות, מיונז דל שומן, ירקות, פרי וחטיף גרנולה. ניתן לצרף שקית של שקדים ואגוזים להפסקת העשר.

מה עושים כאשר הילד או הילדה מתחילים בדיאטת 'כאסח'?

רבים המקרים כאשר בני נוער מתחילים בדיאטת כאסח לא מבוקרת וזאת בשל השפעה של בני נוער אחרים. במקרים כאלה יש להתחיל ולהתייעץ עם פסיכולוג, אך בד בבד להראות לילדכם שאתם לא כועסים עליהם בהם ומכניסים רק אוכל בריא לבית. החליפו את המשקאות המתוקים במים, את הממתקים בממתקים בריאים, אך תמיד תמכו בילדכם והחמיאו להם על המראה החיצוני שלהם ועל גופם.

 

תפריט נגישות